Над 200 протестиращи земеделци заляха с тонове домати Е-79

29 юли 2011 00:20   44 коментара   24073 прочита
Несъгласни с ниската цена, стопани демонстративно изсипаха тонове домати в района на главния път
Несъгласни с ниската цена, стопани демонстративно изсипаха тонове домати в района на главния път


Несъгласни с ниската цена, стопани демонстративно изсипаха тонове домати в района на главния път

Собственикът на 4 дка оранжерия в с. Лебница Л. Бисерков: Имам 15 т узрели, готови за бране, ще ги хвърля, но за 10 ст. не ги давам, търговците се гаврят с нас

Над 200 земеделци затвориха движението по главен път Е-79 в района на с. Струмяни и протестираха заради ниските изкупни цени на доматите - 10 стотинки на килограм, и краставици - 30 стотинки. В търговската мрежа те се търгувнат с близо четири пъти по-висока цена.

Един от протестиращите се опита да премине полицейската охрана и да излезе на главния път, но бе спрян. Тогава колегите му се насочиха към пешеходната пътека на главния път и организираха километрична опашка и в двете посоки. В знак на протеста си те изсипаха тонове домати първо качество на пътното платно.

Протестиращите излязоха с декларация до министър Мирослав Найденов за спешна намеса на зеленчуковия пазар, за ясна и целенасочена политика към родното зеленчукопроизводство и нелоялната конкуренция от съседните държави Гърция и Турция.

На протеста бе и кметът на с. Струма Величка Каталска. Тя застана зад местното население, което на сто процента се препитава от земеделие. В момента тонове узрели домати стоят необрани от стопаните. Те умишлено не берат, заради цената от 10 стотинки, която е нереална.

Иван Геренски от с. Струма бе с бус, пълен с домати, той обясни, че в момента има над 5 тона домати, които са узрели и са готови за пазара, но няма да продава на тази ниска цена.

Георги Щърбев, който също е зеленчукопроизводител, отказва да бере и продава доматите на цена 10 ст.

Лазар Бисерков от с. Лебница, който стопанисва 4 декара оранжерия и в момента има 15 тона домати, готови за бране, също бе на протеста. Той упрекна държавата за създалата се ситуация. Имам информация, че преди дни са внесени тонове домати от Гърция на цена 18 стотинки на килограм, но в търговската мрежа те се продават на 1 лев. Това ако не е гавра с нас, то какво е, каза Л. Бисерков.

Земеделците искат да получават субсидия, както получават съседите от Гърция. Те продават евтини домати, но държавата ги субсидира. Ние произвеждаме качествени зеленчуци, но не получаваме никакви помощи и субсидии, каза Л. Бисерков.

В протеста се включиха земеделци от общините Струмяни, Сандански, Петрич, Кресна и Симитли. В края на протеста те се заканиха, че ако не се предприемат адекватни действия от страна на управляващите доседмица, ще се организират пак и с техника и тонове зеленчуци на асфалта ще блокират главния път по примера на гръцките си колеги.


Още за: земеделци   протест   цени   Още от: Общество

Принтирай статия
44 коментара
29 Юли 2011 02:52 | левски
Оценка:
40
 (
50
 гласа)

Напълно подкрепям протеста. Вън Гръцките и Турските боклуци от пазара ни.


29 Юли 2011 03:39 | до доматаджиите
Оценка:
-31
 (
51
 гласа)

абе ако има6 15 тона домати по 10 ст килото ми ти си богат ве ама маи искате с един ар место и 100 кила домати да станете богати даже много са и 10 ст За кило на едро да ви ги искупужат и какви тонове сте хвърлили на патя има нема 20 кила домати сте изхвърлили, а дало са ка4ествени вносните домати всвки сам преценява.


29 Юли 2011 04:04 | до (замеделците)
Оценка:
-14
 (
38
 гласа)

а защо купувате китаиски стоки вие а, а не купувате качествени наши си стоки. вижда се колко кила домати сте хварлили всвки продава по 5-8 кила и иска да замогне е нестава така (замеделци) :))))


29 Юли 2011 06:51 | коста
Оценка:
24
 (
32
 гласа)

Прави са земеделците. Ако държавата не може да ги субсидира, както става в съседна Гърция, тогава нека да удари вноса с мита. Ако говорим за свободна пазарна икономика, то тогава пак държавата да осигури условия на борсите производителите да имат възможност да предлагат директно плодовете и зеленчуците си на потребителите. Защото в случая печелят търгашите и прекупвачите, а губещи са и производителите и потребителите. Разни мафиоти са оставени да окупират борсите и правят каквото си искат с цените...


29 Юли 2011 06:54 | 007
Оценка:
23
 (
27
 гласа)

Маи и двамата са от Македония затова говорят така. Не им изнася щото ако наложат забрана за внасяне на зеленчуци от съседите са загинали. Няма кои да им купи буклуците. Браво на нашите зеленчукопроизводители. Дано постигнете нещо с протестите.


29 Юли 2011 06:58 | Васил
Оценка:
37
 (
39
 гласа)

До ( господина умник в предишните 2 коментара) :вземи и засади 10 корена домати или краставици, като започнеш от февруари до септември (това долу горе им е времето за отглеждане) Всеки ден се грижи за тях, както правят тези хора. И когато дойде време за беритба да обереш 100 кг и да вземеш 10 лв. Когато го направиш седни тук и пиши за земеделците и доматаджиите. Как да има държава като има хора като теб. Застани напиши, присъедини се кам тези хора. Не може по пазарите в страната да стружат 60-70ст та и до 1лв. Търговците печелят, наще производители загиват. Еи хора прекрасна ни е страната-мислете малко по- положително и заставайте зад хората решили да изкарат някой лев по най неблагодарния начин земеделие.


29 Юли 2011 07:48 | .
Оценка:
24
 (
26
 гласа)

Подкрепям протестиращите. Сега сезона не е подходящ за протести. Същото е дереджето и с прасковите и другите култури. За това като има избори трябва добре да помислим за кого да гласуваме.


29 Юли 2011 08:44 | Купувач
Оценка:
-13
 (
27
 гласа)

Произведете качествен домат. Аз ще си го купя и търговците ще увеличат оборота си. Вие предлагате дървени домати ние не ги купуваме а после са ви виновни прекупвачите. Станете сутрин и първо си измийте очите за да прогледнете.


29 Юли 2011 09:16 | Кефал
Оценка:
-11
 (
21
 гласа)

Македонците също не получават субсидии ама стоката пак им е по-евтина от нашата! Стига сте се оплаквали, с 4 декара не се става земеделец. Образовайте се, регистрирайте се и после чакайте субсидии, но за 4 декара ще получите жилти стотинки!


29 Юли 2011 09:20 | Петричанка
Оценка:
18
 (
24
 гласа)

Проблема е в прекупвачите! На тях данъчните трябва да ги спукват от проверки. На колко купуват и на колко продават после. Като ги накарат да си платят реално данъците, тогава разликата между изкупна и продажна цена няма да е толкова голяма.


29 Юли 2011 09:35 | Сандански
Оценка:
21
 (
21
 гласа)

А бе хора, къде ни са законите, къде ни е държавата? Вярно, пазарна икономика, но не може
държавата да няма някакви механизми за регулация. Права е"Петричанка"Не може от производителите да се изкупуват на 10 ст., а на пазара да се продават на 1, 10 лв/кг.


29 Юли 2011 09:48 | БЪЛГАРКА
Оценка:
22
 (
24
 гласа)

ДА ЗАСТАНАМ ЗАД БЪЛГАРСКОТО ПРОИЗВОДСТВО НЕЗАВИСИМО ОТ КОИ БРАНш Е! НАПЪЛНО ПОДКРЕПЯМ ПРОТЕСТИРАщИТЕ.


29 Юли 2011 09:54 | До г- Сандански
Оценка:
2
 (
12
 гласа)


Господин Сандалски, защо не вземете да продавате сами доматите си ? Защо пък до сега не видяхме обратния процес - в Гърция да продават наши домати ?Ами защото са скъпи .Е, по-хубави били, / което изобжщо не е сигурно/, но като са произведени по по- трудоемък начин са и по-скъпи. Да не забравяме, че почти всички с окъсаните си джобове винаги ще търсим по-евтиното !Защо ще ме принуждавате да купувам по-скъпо, защо сме в Европейския съюз. Това е на всякъде-французите пазаруват в Гермония, англичаните във Франция. Не може с магарето и каручката и 5 ара място да си богат. Това беше по Мазнейково време, което отмина отдавна. Нека се помисли как така в Гърция доматите са по-евтини!


29 Юли 2011 09:59 | До сандански
Оценка:
-9
 (
17
 гласа)

Къде видя домати по магазините за 1. 1лв? Аз си купувам за 50 и 60 ст. - страхотен домат, а на борсата не видях хубав или лош домат за по-малко от 30 стотинки? Бизнес с 1 декар не се връзва. Те са си изхвърлили цялата продукция, защото за нашите производители 20 кила е цялата продукция. Смешници.


29 Юли 2011 10:00 | домати
Оценка:
12
 (
14
 гласа)

Да спрем вноса на китайски дрехи, че българските не вървят?


29 Юли 2011 10:02 | Петричка праскова
Оценка:
9
 (
13
 гласа)

Защо ли? Питайте тези, които преди 18-20 години разрушиха преработвателната промишленост, консервни фабрики и комбинати, разбиха износа на плодове и зеленчуци. Само един пример- Петрич, полето, оранжериите, консервната фабрика, това беше един свързан процес. Ама нали тичахте да гласувате като овци за "демокрация", търсете и питайте онези, за които тогава дигахте митинги и скачахте като подивели. Дано поне ги помните по имена, та да ги " благославяте"


29 Юли 2011 10:28 | без значение
Оценка:
9
 (
11
 гласа)

Само така- не ни ли изнася (СТАЧКА)!!! Вземете за пример съседна Гърция, единствено по този начин постигат своето.


29 Юли 2011 10:42 | любител на домати
Оценка:
-6
 (
12
 гласа)

Миналата година продавахте доматите по 1, 2лв. килото и не ревахте. Потривахте доволно ръце и нагло се хилихте като ви дават по телевизията. Сега сичките т. н селскостопански производители се юрнахте да гледате домати, като се надявахте на ланшния келепир, ама не. Така е когато има свръх производство. И тия приказки за това колко е трудоемко ги растягайте наякъде, където хората не са виждали мотика. Като си решил, че това е бизнеса дето ще те храни си трай и си налягай парцалите. Не може да обяд да висиш в селската кръчма и каквото природата даде. И още нещо. Много добре знаете, че сега точно края на юли докъм 15 август е силата на доматите. После пак ще скочат до лев -лев и половина килото хубавите домати. Така, че бачкайте си и вместо да висите по магистралите отидете с мнооого качествените си домати в Гърция. Да видим там дали някой ще ви ги купува!


29 Юли 2011 11:13 | az
Оценка:
-2
 (
8
 гласа)

Зашто производитилите не кажат как мажат доматите да зреят искуствено та тровят хората. зашто миналата година никои не протестира когато през авгус ги продаваха на едро за 1. 3лева


29 Юли 2011 12:06 | до никито
Оценка:
-2
 (
6
 гласа)

Не можеш да пишеш на български, а искаш българи да ти купуват доматите. Не е ли срамно в България да пишем с латински букви?


29 Юли 2011 12:25 | nikito
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Има доста по-срамни неща !


29 Юли 2011 12:54 | vancho
Оценка:
0
 (
10
 гласа)

като не им изнася на тези измислени земеделци пълно е с гръцки цехове които търсят работници, там може да им е по добре. (смешници какво искате по лев - два на кило, толкова лесно милионер не се става)


29 Юли 2011 12:59 | ГРАЖДАНКА
Оценка:
1
 (
9
 гласа)

Напълно подкрепям протеста на нашите производители!!! Но трябва да вземем пример от съседна Гърция, що се касае до протестите - да излезим всички!!!


29 Юли 2011 13:59 | зеленчукопотребител
Оценка:
1
 (
13
 гласа)

нелепи искания и още по глупави коментари. искаме субсидии, кой ли не иска в тая държава субсидии? Какви данъци и осигуровки плащате, какъв е приноса ви в приходната част на бюджета, от кой да вземат за да дадат на вас - тези въпроси не са ви удобни нали. знаето само да искате и по цял ден да коментирате политиката. такива земеделци сте всички, затова е такова и производството ви. с един декар искате богаташи да станете. да ама не. чудно ми е защо дребните и малки цехчета по областта, които се скъсват да бачкат не искат и те субсидии за заетост, след като нямат друг поминък.


29 Юли 2011 14:03 | kiro
Оценка:
-2
 (
8
 гласа)

пазарна икономика ...догодина пак ще са скъпи понеже никой няма да гледа
сега да престанат да реват и да си ги дават по 10 ст.
или пък вместо да ги хвърлят що не ги раздадоха на хората както правят в испания...
но по добре на земята отколкото някой да се облажи
българска работа


29 Юли 2011 14:26 | до Петричаkaта
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

Мила госпожо производител на домати, аз съм прекупвач. Бях земеделец но се отказах. А ти искаш да си и двете. Хем да копаш хем и да продаваш. И кого ще натовариш във цената ако данъците пак се вдигат, ми пак себе си простичка петричанке. Но ти мислиш със задника си естествено. Аз ти давам парите за стоката ти, но дали ще я продам,... теб какво те интересува. Тъпичка си и едва ли схващаш за какво иде реч. С две дини под една мишница не се ходи! Оди копай а на пазара си има търговци!


29 Юли 2011 14:29 | Копач Орачев
Оценка:
2
 (
8
 гласа)

А, ке потраем още малко, па ке полетят доматите по главите на некои, дека сега са на ладно


29 Юли 2011 14:40 | 5555
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

прав е петричка праскова. преди 20 години имаще хладилници в дамяница които изкопуваха хиляди тонове домати на ден. но имаще ипазари-германия, необятния пазар на русия и много др. когато простия народ скачаше като маймуни по митенгите под девиза /кой не скача е червен/, никой не мисщеше че за тия дето скачат ще ги доведат до просешка тояга. Измислените демократи разрушиха пазарите, селското стопанство, промишленоста и всичко което носеше блага на хората, с единствена цел лично облагоденстване. сега им сърбайте попарата и на изборите пак им вярваите. Оставам на читателите сами да се сетятза кои става въпрос.
иначе подкрепям земеделците в техните искания


29 Юли 2011 15:47 | .
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

хвърлили 20 кг домати на пътя и то близо до бордюра, че да може после да си ги съберат и пак да ги продадат. Това са селски номера. Като не сте съгласни с цените, продавайте доматите си в Гърция, Турция, Македония. Изпращайте и за Китай. Там има голям пазар за вашата продукция.


29 Юли 2011 16:54 | manco
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

А бе тие на снимката са сите прекопвачи а не замеделци. Те и не знаят как се бере домата камо ли да го сеят.


29 Юли 2011 17:56 | До Петричката праскова
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)


Драга ми петричка прасково ! Не си никаква праскова току си дебела комунистическа, тъпа тиква, тип кратуна. Говориш за времето на Мазнейката и Методи Попов, или Шарланджиев. Тогава навсякъде кипеше безсмислен труд - ученици, войници, студенти и всички учители рведно с докторите работеха " доброволно " срещу една чорба, спяха в " бригадирските станове", бяха подлоги на комсомолски и партиини е---ба ..чи, като горе посочените. Беше времето на "вертикалната, хоризонталната и кръстосаната интеграция. Тогава се печаташе и в. " Петричка заря " с възможно най-тъпите статии за строеж на "краварник на два етажа ". После се оказа, че със съвременна фабрика с помещение колкото столовата на "Биляна " се произвежда пъти -пъти повече продукция, по евтина и много по качествена. Оказа се че вождовете и вождчетата така са си клатили макарите по плацовете за снимки с бригадирките. Колко беше надницата на земеделците, бе петричка тикво? Стотинки. Сега има ли селяк доматаджия камионче, или трактор?


29 Юли 2011 21:31 | razlog eood
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

значи, ако бех кефал и земя плодородна да имам немаше кой да ме запре/ама не сам/; затова да ви кажа...? неблагдарни мързеле, одите и купувате домати от другата българия/Ф. и. р. о. м. /и па са по евтини от моята българия. целото поле е празно, като при нас. и още един път''''':селяне нагли, неблагодарни. на здраве.


29 Юли 2011 21:54 | фанфарист
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Щом няма единство има Робство. Чета и се чудя. ВИе правил всичките та сте толкова злобни. Нарочно затвориха консервните фабрики и ги съсипаха знаеха че ще се стигне до тука и ето резултата. Квотите за внос са не на мен и аз не лапам от това, квотите са на господата от управлениетона България. Дали сегашно или от миналото вие си преценете защото това не е от вчера и от година това е от както излъгаха хората че ще живеят по добър живот .Да им е честит тоя ЖИВОТ що го живеят сега АВТОМАТ трябва да заговори иначе няма начин


29 Юли 2011 21:59 | фанфарист
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Прекупрачи долни човечета не си мислете че няма цер и за вас. Не сме решили не сте в кюпа. За месец ще се насерете от страх каки от каде да минавате за големите градове. Само едномислещи магат да направят това ...затова си мълчете не убеждайте производителите че ще ви се случи случка.


29 Юли 2011 22:38 | 5555 до до пп в 17.56
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

отворко. някаде да прочете някъква обида към някой в коментара на петричка праскова. НЕ. А ТИ ОТКАДЕ ЗНАЕШ КОЙ Е КОМУНИСТ ИЛИ НЕ. от такива като тебе ТЪПАНАРИ сега страдаме. такива дето като овце за една шепа жити/2 кебапчета и 1 бира/ се продадохте преди 20 години. скачахте като маймуни по митенгите, като си мислехте че ще живеете без да работите. ДА ама НЕ останахте със с реден пръст в гъ....
онова време нищо не оставаше по полето. хубавото вървеше за износ, а другото се преработваше в фабриките


30 Юли 2011 00:04 | дедо Гошо
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Само пазар без посредници (ЗЕМЕДЕЛСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ, които само прекупуват и внасят) и контрол по борсите ДАНЪЦИТЕ са за всички и БЕДНИ и БОГАТИ! Не може на борсата до обяд, а на болницата без осигуровка следобяд, а на края на месеца и детски добавки ЗАЩОТО СЪПРУГАТА Я ОСИГУРЯВАТ НА МИНИМАЛНАТА В СЕЛСКИЯ ЦЕХ!!!
А в града ядат доматите с колците ( по 1лв ), а в Сряда няма къде да паркираш в центъра ТОГАВА НЯМА СТАЧКИ ИМА САМО ЗЕМЕДЕЛЦИ по пазара !!!!


30 Юли 2011 00:10 | Данъкоплатец
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

От Понеделник проверка на стачниците колко данъци и осигуровки са платили


30 Юли 2011 16:44 | САНДАНСКИ
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

СРАМ АКО ТОВА СА ПРОИЗВОДИТЕЛИ - ИЗГЛЕЖДАТ НА КРАДЦИ ИЗМАМНИЦИ


31 Юли 2011 18:01 | Евгени Иванов
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Не знам къде, какви са държавните субсидии, но не ми се струва нормално, нещо което се продава за мин. 1. 50 лв. на пазара, да се изкупува за 10ст. ... Не е нормално прекупвачите да пълнят гуши, а производителите да гладуват ..


31 Юли 2011 23:03 | Незапознат
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

"..... Собственикът на 4 дка оранжерия в с. Лебница Л. Бисерков: Имам 15 т узрели, готови за бране, ще ги хвърля, но за 10 ст. не ги давам, търговците се гаврят с нас.... "
Или си продаваш стоката сам и рискуваш или ПАЗАРНА ИКОНОМИКА - ТЪРСЕНЕТО ОПРЕДЕЛЯ ЦЕНАТА !!


31 Юли 2011 23:07 | БУДАЛА
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

ИСКАМ ДА СЪМ ПОСРЕДНИК НА НЕФТОХИМ ИДА ИМ ИЗКУПИВАМ БЕНЗИНА ПО 0, 60ЛВ ИДА ГО ПРОДАВАМ ПО 2, 20ЛВ
.....АМА НЕ СТАВА САМИ СИ ГО ПРОДАВАТ..


31 Юли 2011 23:28 | земеделец
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

аз имам 7 дек. домати и за тиах съм дал 3000 лв. да ги приозведиа кажете ми колко триабва да продам за да си взема моите пари, и за това аз не ги бера чакам за по добри времена но аз имам и друг бизнес а за тези които разчитат само на това .....


01 Август 2011 10:41 | До 5555-5-ко
Оценка:
1
 (
1
 гласа)


Ти кой не си скачала по митингите преди 20 години имаш със сигурност голем к. в задния си двор, не можа да се пенсионираш в канцеларията на фабриката, беше изгонен поради ненужност, г-н Кар-шев .Не можах да ти отговоря веднага, защото през лятото ходя редовно на плаж в Гърция, плащам си редовно данъците, имам си собствен бизнес, включително и земеделски от който печеля. Ама трябва и акъл, не само лапане. Ти страдай по открадната си младост и незбъднало се светло бъдеще.


14 Октомври 2011 08:06 | жжжж
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

аз лично съм назад със 7000лв. от тази земеделска година, започнала съм през януари и сега приключвам, но не на 0, а на минус. В България няма търговия има подигравка. И да аз не изхвърлих доматите си на улицата, не ги и дадох на 10ст. Дадох ги на дом за деца без родителска грижа. Но хора, България не работи за нас или по скоро Онези горе не работят за нас, не се карайте заради техните грешки, така наказваме самите нас, а те пак са добре и ми разпъват едни мазни обещания.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар