С парите от тютюна бащата на 1.5 г. Сюлейман стана дюн сайбия на сюнет за 70 момчета

10 април 2012 00:16   64 коментара   27192 прочита
Мехмед Ахмедов от Лъжница заедно с малките Ридван Альов /от дясната страна с бялото костюмче/ и Мустафа Али от Корница
Мехмед Ахмедов от Лъжница заедно с малките Ридван Альов /от дясната страна с бялото костюмче/ и Мустафа Али от Корница


Мехмед Ахмедов от Лъжница заедно с малките Ридван Альов /от дясната страна с бялото костюмче/ и Мустафа Али от Корница

Фатме Мандева - единствената жена, която се конкурира с мъжете в "мазните" борби и дори победи двама

Районният мюфтия на Гоце Делчев Айдън Мохамед и имами от целия регион заедно със стотици хора уважиха сюнета (ритуалното обрязване на краекожието на мъжките деца при мюсюлманите) в гоцеделчевското село Лъжница. Жителите му чакаха да се появи главният мюфтия Мустафа Хаджи, но служебни ангажименти в последния момент провалиха визитата му в селото.

Над 70 момченца от целия регион на възраст от 1 до 4,5 години участваха в ритуала, организиран от дюн сайбията (основният организатор) Авди Авди Зърбаш. А едно от първите бе синът му Сюлейман Зърбаш, който бе основният виновник за сюнета. Със спестени от тютюн и строителство пари той организира събитието. Ритуалът започна с шествие под съпровод на музика, което тръгна от къщата на дюн сайбията, където се извърши след това обрязването, предвождано от районния мюфтия Айдън Мохамед и имама на селото Мохамед Камбер, заедно останалите духовници. След това се упътиха към мястото, където се събраха всички гости на събитието да празнуват заедно, като стадионът на селото бе обиколен три пъти и бе четена молитва, а шествието завърши на мястото, където и започна.

Същевременно от селото се похвалиха, че според статистиката Лъжница е мястото в региона, където най-често се е провеждал сюнет. Като за последните 13 години това се е случвало 3 пъти - освен през тази, още през 2008 и 1999 г., като посочиха, че в другите населени места с мюсюлмани това не се е случвало от десетилетия.

Тържествата преди събитието траят според ислямския обичай 4 дни. Те започнаха още в четвъртък и продължиха до вчера, като кулминацията бе именно ритуалът по обрязването. В петък младежи, наречени калесри, според обичая на коне обикаляха съседните села от къща на къща, за да канят хора да присъстват на главното събитие. Децата, които участват в обреда, пък са облечени в специално ушити за повода носии, включващи наметало, жезълче и шапка във формата на тюрбан. За случая бяха принесени в жертва една крава и 3 охранени овце, с които бяха гощавани гостите. Гощавки имаше и в къщите на семействата, чиито деца бяха обрязани.

По повод събитието бяха организирани традиционни борби, в които се включиха мъже от 14 до 70 години, които премериха сили на селския стадион. Сред тях без никакви сантименти и притеснения се включи и една дама - Фатме Мандева от Блатска. Тя показа сериозен хъс и на всичкото отгоре надделя над двама свои конкуренти от силния пол, а в третото преборване трябваше да се признае за победена. Пред очите на лъжничани и техните гости първенец стана Абахтан Онбашиев от Боголин, който получи награда охранен коч.

За повода бе организирано и надбягване между млади момчета и мъже, в което първото място спечели футболистът на местния "Ореляк" Шабан Хаджиев, който получи награда шиле.


Още за: А. Мохамед   ритуал   шествие   Още от: Общество

Принтирай статия
64 коментара
10 Април 2012 02:05 | Чеч
Оценка:
-16
 (
42
 гласа)

Браво Лъжница, възвръщане на нашите традици. Радвам се да има повече такива неща състезания, борби стига младите са киснали по заведенията.


10 Април 2012 07:15 | Ку
Оценка:
8
 (
20
 гласа)

"стана дюн сайбия на сюнет" ... а за камилите, нещо ще има ли???


10 Април 2012 07:36 | гражданин
Оценка:
17
 (
25
 гласа)


"стана дюн сайбия на сюнет" -някой ще го преведе ли на български, моля?! Това нещо с обрязването на момченца ли е свързано? Благодаря.


10 Април 2012 08:20 | до гражданин
Оценка:
-6
 (
28
 гласа)

дюн сайбия на сюнет - няма оригинален превод, но означава - основния организатор на ритуала по обрязването, който организира и прави основните разходи по ритуала, а те са много сериозни.
Аллах да му помага!


10 Април 2012 08:22 | до ку
Оценка:
-5
 (
19
 гласа)

За камилите няма, но за такива хора като теб изпълнени със завист, злоба и неуважение боговете са помислили и - Има, да има!


10 Април 2012 08:26 | До чеч от чеч2
Оценка:
30
 (
46
 гласа)

Какви ти традиции бе джанъм? Кога ние помаците сме правили такива сюнетски шествия в миналото? Това, че някой го внесе от някъде си този обичай през годините на прехода- не значи, че е наш и че мюсюлманският свят го прави по даден правилник. В Турция май го правят, но ние нито сме в Турция, нито сме турци. Дори сме в Европейския съюз, а в него човешките права следва да се спазват. И нищо против някой да си празнува каквото иска, ако не пречи на другите разбира се. Това, което е проблем, е не тържетсвото, а това, че някой решава да обрязва децата си, без да ги пита и без да знае дали те утре биха искали да са обрязани! Много родители си мислят, че децата им принадлежат като предмет, но те са си реално отделни живи същества и никой освен Аллах не бива и не може да разполага над тях. Децата трябва да се оставят да пораснат и ако сами пожелаят, нека се обрязват, но не по този начин!


10 Април 2012 08:35 | християнин
Оценка:
17
 (
27
 гласа)

Честито на празнуващите! Няма нищо лошо в това всеки да уважава традициите си-били те християнски или мюсюлмански, като обаче зачита и тези на друговерците и спазва законите на държавата, в която живее. И нека никога не забравяме, че живеем в една страна-майка България.


10 Април 2012 09:34 | атеист
Оценка:
17
 (
35
 гласа)

уникална простотия да оперираш детето си без природата да е наложила тази необходимост! но предвид абсолютната ретрогардна религия - явно е нормално! цивилизация при мюсюлманите е дума табу и не е изненада, че бързо възприема ритуали, които не са характерни за нормалните хора! съжалявам ги, а на хората в Лъжница ще им подскажа защо в други мюсюлмански села рядко правят такива простотии - защото искат да се откъснат от изостаналостта на миналото си и да преминат в настоящето с интернет и цивилизация!


10 Април 2012 09:40 | чападжиев
Оценка:
1
 (
15
 гласа)

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=327430 - препоръчвам на българите мюсюлмани да четат малко повече, а не да слушат болни религиозни мозъци! четете за хора като Шефкет Чападжиев и Хасан Ибрахимов /Алън Уилсън/ - най-видните представители на българомохамеданите зад океана! прачетете в този и други линкове....


10 Април 2012 09:46 | алън уилсън
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

http://infotourism.net/index.php?t=8200&m=2


10 Април 2012 10:51 | жана
Оценка:
7
 (
15
 гласа)

Престанете да се наричате-помаци! Не я харесвам тази дума! Вие сте бъларомохамедани!!
Апък за сюнета както решите в семейството! На ваше място не бих го правила! Но, ваша воля! Да са ви живи и здрави децата!


10 Април 2012 11:04 | Гого
Оценка:
-4
 (
14
 гласа)

.....и много, много вазелин!


10 Април 2012 12:20 | Студент
Оценка:
0
 (
18
 гласа)

Само един неграмотен човек може да се надсмива над тази традиция. Самият Христос е бил обрязан.


10 Април 2012 12:26 | Посветен
Оценка:
0
 (
14
 гласа)

Така е студенте. Не е достатъчно да си християнин за да си образован. Тези които богохулстват тук, не познават собствената си религия. Обрязването е изоставено от християните няколко века след Христос, по времето на св. Павел. О свещена простотия!


10 Април 2012 12:26 | тит
Оценка:
-7
 (
13
 гласа)

До чеч от чеч2 написа:Децата трябва да се оставят да пораснат и ако сами пожелаят, нека се обрязват, но не по този начин!

Брей браво на теб бе, много умно няма що. Ако пък си и мюсюлманин - още по-добре.
Ако баща ти, дядо ти и всички по надолу са обрязани, що ти не смяташ че е редно и ти да си, бе синковец.
То по тая логика и дай новородените и без име да ги оставим, та да може като пораснат сами да си изберат.
Или още по-добре - дай да ги настаняваме децата в общ дом, та като пораснат и родителите да могат да си изберат....
Това че теб те е срам от родителите ти и от произхода ти не означава че важи и за останалите, така че дай по-леко и не се изхвърляй така.
Смешник на квадрат!


10 Април 2012 12:36 | 8888
Оценка:
-2
 (
16
 гласа)

За сведение на всички, много млади мъже се обрязват без да са мюсюлмани. Казват, че било по-хигиенично и там други работи, които ме е срам да споделя, но момите са били като луди!!!


10 Април 2012 12:38 | iujkhf
Оценка:
-1
 (
15
 гласа)

Примитивни диваци.


10 Април 2012 12:53 | хахахааа
Оценка:
7
 (
11
 гласа)

Това за момите беше вече в повече. Явно някоя е искала да ви смъкне повече парички, защото така правите, плащате но не казвате, а след това се хвалите че са били доволни от вас. Е за това може да се спори, тъй като знаете много добре, че всеки човек е устроен различно. Едни са по- малки други по- големи, така че коя ви го е казала това, е имала една едничка цел----паричките!!!


10 Април 2012 13:02 | по-посветен
Оценка:
14
 (
18
 гласа)

наистина навремето и християните са се обрязвали защото било по-хигиенично! но като се усетили, че ако трябваше да са с отрязани пишки, бог - природата сама щеше чрез еволюцията да я свърши тази работа - са изоставили това малоумно начинание! днес то е символ на ниска хигиена и изостаналост характерна за араби и евреи, както и за негрите в САЩ - сами си направете изводите къде и защо се практикува!!!


10 Април 2012 14:25 | ????
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

който си е гнусен, нема зна4ение дали е отрязан остава си гнусен, а това е толкова не4ове6ка постапка със собственото си дете, 4е нямам думи от омаразата ми кам такива родители С други думи това е един мнооооого изостанал народ Ако бе6е нормално 6те6е целият свят да го прави, а не само първобитните


10 Април 2012 14:27 | Вълкосел
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Аве, има една поговорка: Пази Боже сляпо да прогледа..... към новопрогледналите от двете страни


10 Април 2012 16:38 | до по-посветения
Оценка:
2
 (
10
 гласа)

Драги много си" просветен". Кой си ти да казваш кое е хигиенично и кое не е? Милиони хора по света се обрязват, според твоите разбирания всички са с ниска хигиена и изостанали. А дали е така? Говориш за САЩ и други страни, но сигурно не си прекрачвал границата и за един час за да видиш как стоят нещата по света. За твоя информация аз живея в САЩ и знам много добре как стоят нещата. Такива всезнайковци като тебе прокарват закон против обрязването в САЩ. Резултата е плачевен. Закона е отменен. Сега обрязването се прави на втория ден след раждането на детето по желание на родителите. Това се прави и от мюсюлмани и от християни. Преди да пишеш нещо е добре да прочетеш нещичко за да не ставаш смешен. И не използувай такъв ник"по-посветен" защото нито си посветен нито по умен от другите. Лек ден и умната.


10 Април 2012 17:59 | АХМАКА
Оценка:
1
 (
9
 гласа)

Браво на ПОМАЦИТЕ от ЧЕЧ-а, това е част от добрите традиции на мюсюлманите.
Дори и пророка Исус е бил обрязан, ама след него християните се отклоняват от правият път и стават полуезичници, полугрешници, но може и те някогаш да влезнат в правият път, има време и те са ора.
Еваллах на помаклъка за тези хубави мероприятия с които показват, че света ще върви напред с тези чисти хора.


10 Април 2012 18:18 | абе всичко хубаво
Оценка:
5
 (
7
 гласа)

ама нали има институции. Значи ако завъртиш един шамар на публично място на дете, ще ти отшибат глоба, та свят да ти се завие. Ако връткаш куче на въже (пак традиция от векове, бе братя), ще зареват от дружествата за защита на животните. Те и след убийството на професора от столичните помияри даже зареваха за правата им. Тук на публично място невръстни деца дерат - защита никаква. Да не говорим, че това си е дейност, дето в хирургично отделение трябва да се върши най-паче. Ама управия.


10 Април 2012 19:08 | до посветения
Оценка:
0
 (
8
 гласа)

А, бе "посветен"ти евреите и арабите с най-древните култури за диваци ли ги имаш? Тогава прабългарите, не сме диваци, а полуидиоти дошли от Средна Азия!! Наистина, трябва да четеш!!!!


10 Април 2012 19:27 | сание сютлю
Оценка:
-2
 (
6
 гласа)

АФЕРИМ.... ТОВА Е ДА СИ ТАЧИШ ТРАДИЦИИТЕ И КОРЕНА... СЛЕД ГОДИНА И АЗ ЩЕ ИМАМ ТАЗИ ЧЕСТ ДА ВИДЯ ВНУКА СИ, ОБРЯЗАН, -ЧИСТ !


10 Април 2012 20:27 | Чеч
Оценка:
-3
 (
7
 гласа)

До другия Чеч. Смешнико преди да пишеш нещо провери. Исус Христос на когото се кланят всички като теб християни е обрязан.
Що за хора сте вие немога да ви разбера. Мразите обрязаните а се кланяте на обрязан, мразите жените със забрадки а се кланяте на Дева Мария която е със забрадка . Какви сте вие немога да разбера или по точно всичко е казано в името ви - българин старротурска дума на мелез. Но може би руснаците и сърбите казват най-добре за вас : циганизирани славяни или руски цигани. Несе обиждайте на истината, несе опитвайте да ни наложите вашето мнение и традиции.


10 Април 2012 20:37 | 542
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

Алооо, тези дето се оплакват - елате в "цивилизования" свят - всички са обрязани - и евреите и християните! Това не е само мюсулмански обичай!!! Вземете прочете малко и ще видите, че по цял свят се практикува, дори и в най-развитите държави (аз щото съм в САЩ зная, тук да намериш някой необрязан много трябва да търсиш)! По този показател ако се сравняваме с американците, доста сюнети трябват, за да ги стигнем!


10 Април 2012 20:49 | да
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Физическото тяло на Исус Христос е на евреин. Затова е бил обрязан. И сега евреите се обрязват. В САЩ няма как да мине закон против обрязването, защото те са еврейска държава. Българин е със значение светъл, мъдър човек. Не може да бъдат наречени с чужда дума, и то турска, от кога има турски език, за да се нарекат най-древните по тези земи с турска дума. Християните не се кланят на никого, те вярват в БОГ и това, което им е завещано от неговия земен син. Не мразим забрадките, нашите баби са със забрадки, но не поради религиозни причини. Истината не е вашата, но и вие ще я научите, защото тя повече няма да стои в тъма. Тогава ще разберете кой какъв е. Никой не ви налага нищо, вие налагате на децата си нещо, което не е цивилизовано. Няма лошо да си бъдете мюсюлмани, но си обрязвайте децата в болници, при хигиенни условия. В Африка се обрязват и християните, но не поради религиозни причини, а хигиенни. Поради същите причини обрязването е било заложено в религията на арабите, която и вие


10 Април 2012 20:52 | да
Оценка:
5
 (
7
 гласа)

проповядвате. Но от 7 век до сега условията на живот са се променили. Сега има вода и сапун, а преди са живяли в пустинни условия, с недостиг на вода.


10 Април 2012 20:55 | Българка
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

До Струма

Браво на журналистите от в. Струма. Преди Великден ни занимавате с турски обичаи.
Безобразие.


10 Април 2012 21:00 | 542
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

Проверете в Уикипидия:

http://en. wikipedia. org/wiki/Prevalence_of_circumcision

80-85% от американците са обрязани на практика, но регистрираните от родилните отделения са 60-65%. Разликата се дължи на факта, че останалите се обрязват след като ги изпишат.


10 Април 2012 21:26 | Чеч до Да
Оценка:
-2
 (
8
 гласа)

Другото, което ми прави силно впечатление е че много се обиждате и се срамувате от турския си произход. Вие сте си турци .Християнската религия ви е наложена по много брутален начин .Да избиеш цвета на своя народ 60 болярски рода до 6 коляно това ако е малко здраве му кажи.
Казваш, че несе кланяте, значи несе молите на Исус Христос или на Дева Мария така ли да разбирам. Аз за името българи, което на старотурски означава мелез така е посочено в енциклопедията на сърбите. Общувам със сърби и руснаци те така ви наричат славянски цигани или руски цигани или татари.
Аз се гордея със своя помашки произход, ние помаците сме наследници на Траките, тези на които вие за да покажете своята култура на Запад показвате Тракийските златни съкровища. Защо не показвате вашата култура .?
Ние нямаме коий знае колко герои малко са но са световно известни : Орфеус и Спартакус всеки ги знае нали .Помаците трябва да управляват тази държава иначе вие ще я затриете


10 Април 2012 21:28 | До Българка
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Великден е около Пасха за евреите, така че нали сме цивилизовани, и за Великден и за всеки празник трябва да се пише. Толерантност, хора, толерантност.


10 Април 2012 21:38 | Гражданка
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Не смятам, че коментара ми е нетолерантен. Просто това не е никакъв празник, за да бъде отразяван в български всекидневник. Не ми пука дали се обрязват или не, това си е турски обичай.


10 Април 2012 21:39 | До Да
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Много си заблуден - САЩ е християнска държава - 60-76% са християни, около 15% са нерелигиозни, има съвсем малко евреи, мюсулмани, будисти и други - 3. 9% до 5. 5%. Хайде малко да четете и да проверите преди да бъбрите...


10 Април 2012 21:42 | Ало...гражданката
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Това не е турски обичай, не идва оттам, още евреите са се обязвали. Християнството го поема и след това чак исляма. Ама, моля ви се, престанете да си чешете езиците като не сте проучили нищо!


10 Април 2012 21:46 | До Гражданка
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

Абе то и факта, че някое тригодишно е вече четиригодишно не е празник по моите критерии, ама на, отразяват го в същия български весник.


10 Април 2012 21:47 | Гражданка
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

До Алото

А да не би да е български обичай???! Православните християни правят ли го??? Може някой, да го прави, но не е празник за нас Българите!


10 Април 2012 22:01 | До Гражданка
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

Мерси за информацията, айде сега да те светна, че има и други хора на този свят и те имат празници. Добро утро!


10 Април 2012 22:02 | До Гражданка
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

А и тези хора са БЪЛГАРИ! Затова е български този празник! Ама, много си заблудена! Гражданство и религия са доста различни неща. Вземи един тълковен речник да се образоваш!


10 Април 2012 22:11 | 777
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

До Чападжиев, стига си праавил реклама всички те познават мазник, заедно с твоя приятел Хамид Русев сте най-големите измамници и мошеннци .Всеки знае, че вие сте ковчежниците на БКП .Вие държоте парите на партията .Пази боже от помаци сътрудници на ДС и помаци с български имена те са по опсни и от атомна бомба.

На всички истински християни в България честит празник.


10 Април 2012 22:22 | да
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

Чеч, не отговарям повече на глупави въпроси и тези. Истината е друга, дано си жив да я разбереш. Това за Борис и избиването на български родове не е вярно, но четете хрониките, не учебниците. На сръбски и руски измислици не се вярва. За траките нищо не знаете. Ако знаехте нямаше да напишете това . Помаците са българи и никой не им пречи да управляват, те също имат това право. В градовете и селата си сами управляват, но точно там е най-голямата мизерия и безработица.


10 Април 2012 23:53 | Чеч
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Да така за управлението. Но я ми кажи, защо българската държава се е опитвала 12 пъти да наложи хрситиянството и български имена на нас помаците. Защо са затрити със земята няколко села ?. Защо е унищожен гробищния парк във всички помашки села .С каква цел са били възродителните процеси. Защо всички надгробни паметници в помашките села са унищожени ? има причина за това и знаеш ли каква е да се скрие истината за нас помаците.
Български граждани сме ние помаците но българи -Не. За мизерята по нашия край всеки знае, че умишлено се създава от вас. Икономически геноцид на помаците за да може да се махнем от там. Най-доброто решение е нека заедно да вървим напред, нека се уважаваме, неси мислете, че руснаци или сърби ще ви уважат повече от нас .Ние винаги сме били с вас но патим винаги от вас. Ние помаците прощаваме . Весели Великденски празници на всички сички истински християни..


11 Април 2012 02:25 | До Жана
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Алоооо калимано, дали ти звучи добре или зле това си е твоя работа. Коя си ти да ни кръщаваш. Ние сме Помаци а не българомохамедани! Анадъмо? Не ви ли стигат гюпците. Даже тях и не можеш да ги накараш да си върнат гюпските имена. Дали знаеш кога ни лепнаха българомохамедани? Не и било звучало добре.


11 Април 2012 03:12 | турист
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Кой кого рязал, кой кого клал, кой се кланя със задника си на север, кой с лице на изток, кой със шамия, кой с фередже.... един живот имате, една държава делите. Най-жалко е за кравата и трите овце


11 Април 2012 08:35 | жана
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Като ви нарекат помаци се сърдите и се бийте!! Искахте да ви наричат бългоромохамедани!! Сега и това ви е криво!! Турски не говорите!!! Искате да сте траки, ама много късно се сетихте! АНАДЪМО! Аз, лично ви уважавам за трудолюбието, за честността ви и това, че се държите и се подържате навсякъде!! А, че съм ви калимана, да ми донесеш подарък, да ме даруваш. Калиманите се уважават!! Случайно знам кога ви нарекоха българомохамедани!! Поздрави от Жана!!! Кажете как да ви наричаме!


11 Април 2012 08:43 | 2
Оценка:
-4
 (
4
 гласа)

МАЛЕ, МАЛЕ ВИЕ В БАЛГАРИА НЕМАТЕ ЛИ СИ ДРУГА РАБОТА ТА СА ЗАНИМАВАТЕ САС ТОЕ ИСТРАДАЛ НАРОД, ЗАщО СИ НЕ ГЛЕДАТЕ БЕДНОТИАТА ДАСИ ОПРАВИТЕ. ДО ТУК ВСИ4КО ПРО4ЕТОХ, И САС ВАшИТЕ КОМЕНТАРИ ДО НИКДЕ НЕМА ДА СТИГНЕТЕ. ИА СИ ПОГЛЕДНЕТЕ ДОКАДЕ СТЕ СТИГНАЛИ С ТАЕ БЕДНОТИА, ПА ИЗМИСЛЕТЕ КАКВО ДА ПРАВИТЕ ТА ДАСА СПАСИТЕ А НЕ ДАВА ИНТЕРЕСУВА КОИ КАКВО Е НАПРАВИЛ. КАКВО ВИ ПРЕ4АТ ТИА ХОРА 4Е СИ ОБРИАЗВАТ ДЕСАТА ТОВА СИЕ ТЕХНА РАБОТА. НИАКОИ ПОМАК МЕшИЛИВИСА НА ВАшИТЕ ТРАДИСИИ, НЕ, А ВИЕ СТЕ ТРАГНАЛИ ДАГИ ОПСАЖДАТЕ ТЕХНИТЕ ТРАДИСИИ.


11 Април 2012 09:54 | по-посветен
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

доста неуки хора се опитаха да разсъждават са християнството и мюсюлманството! Истината е една - съвременната цивилизация се основава на християнската религия! Всички високо развити и демократични страни са християнски, следвани от държавите последователки на Буда! А на помаците, които живеят в САЩ ще припомня че няма християнин емигрирал в мюсюлманска държава - само обратния поток е на лице! а на оня тракиец и прабългарин ще приканя да не слуша малоумни сърби, а да чете английските енциклопедии - ТАМ ПИШЕ КОИ СА БЪЛГАРИ, ПРАБЪЛГАРИ, СЛАВЯНИ!


11 Април 2012 10:06 | дано знаете английски
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

ето как независимите хора говорят за България и българите - без предразсъдъци : http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Bulgaria
има и много други независими източници, английски, френски и немски - четете ако можете и дано скоро се отървете от религиозните предразсъдъци - дърпат ви в ориента! Не може хем да искате да сте правоверни мюсюлмани, а да искате да се ползвате от прогреса на християнската цивилизация в ЕС и САЩ!


11 Април 2012 10:18 | атеиста
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

ей за това съм атеист - един и същ народ заради тъпите религии се дели на българи и помаци!!! дали някой болен мозък не си мисли, че половината селяни в брезница и корница примерно са тракийци, а другите прабългари?!?! всички сме със един произход и той е смес славяни, прабългари, траки, гърци и други! просто славяните са били най-многобройни по тези места! не случайно и сред помаците преобладават светлите кожи и коси! Религията е утопия за бедните и неуките! В цивилизацията се ползва като традиция, не като вяра! - колкото по-бързо го разберете.....


11 Април 2012 11:01 | да
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

До атеиста-прав сте за деленето. Но трябва да вярвате, религиите са нещо лошо, защото разделят хората, те са човешки измислици, но вярата е друго, тя обединява хората и идва от сърцето. Всеки един от нас носи дух, това е частица от създателя, или бог, както го наричаме, неговия храм е нашето сърце, единственото което ни се проповядва е да се обичаме, затова бог е любов. Щом има омраза между хората, там няма бог. Съжалявам, но тези които се мислят за вярващи, но проповядват омраза са омразни и на бога.
Постите изискват не само въздържане от материални неща, но и вътрешно прочистване. Истинските вярващи не демонстрират и парадират с вярата си! Те живеят праведно и с любов живота си! Бог да е с нас! Весели празници на всички!


11 Април 2012 11:32 | атеиста
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

прав си за вярата - няма нищо общо с религиозните измишльотини /при това и двете учения са дело на една и съща група хора и си приличат в много неща/! вярата че трябва да си добър и честен трябва да е водеща - това трябва да са ни учили, и ние трябва на това да учим децата си!


11 Април 2012 12:10 | 007
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

струва ми се, че до тук всичко исписано нама нищо вярно или пък свободни съчинения изписвате. Относно нация, етнос и религия са все различни понеятия, а относно обрязването моля питаите запозната религиозна личност която да ви обясни от каде идва и за каво служи. Ислям - начин на живот и вяра в единен бог.


11 Април 2012 14:08 | Помак
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

До всички знаещи англииски и за тези които искат да разберат.

http://www. dailymail. co. uk/news/article-1285332/Follow-Islamic-way-save-world-Charles-urges-environmentalists. html


11 Април 2012 14:20 | Брат Гонорей
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Като войник ме изпратиха от гр. Симитли в Бучино с още 70 стари войници от Благоевградската дивизия. Там гледах и не вярвах на ушите си. В спалните помещения на трудоваците-Шоу. Спяха си двама по двама голички. А тука ми се правят на по специални???


11 Април 2012 14:32 | Християнин
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Всеки ден или всяка неделя и ние кръщаваме децата си, но не правим от това ниско качествено шоу. Това са и трябва да си останат семейни ритуали, тайнство иначе се превръща в извращение.


11 Април 2012 15:04 | Расист
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Аве кой ги търпи тея бе? Вие сте едни страхливци в България те ще ми празнуват мисиулмански празници и ще се обрезват ще ми се кръщават с турски имена.. който иска да е турчин да ходи в Турция който иска да остане тук да е с Българско име и христянин... неможе ние една държава със 7 милиона население да имаме етническо разнообразие понеже утрешния ден нема да останат и двама българина не виждате ли че тея катъри ще станат и повече от нас? Тва треа ножа на сички такива да се сложи и да се знае!! СМЪРТ ЗА ТУРЦИЯ !!!


11 Април 2012 16:43 | майка-християнка
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Не знам що за човек трябва да си зада подложиш детето си доброволно на тази тяхна болезнена традиция''обрязване''? Да причиниш умишлено такава болка на собственоти си дете. Това явно са хора с болни мозъци.... в кой свят живеем зада се случват такива неща просто не знам. Аз съм майка на две момчета и такова нещо никога няма да позволя да се случи с моите деца!!!


11 Април 2012 17:09 | ..
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

Напалм за сите!


11 Април 2012 19:55 | рр
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

28. Защото не онзи е иудеин, който е такъв по външност, нито онова е обрязване, що е външно, върху плътта.
29. а онзи е иудеин, който вътрешно е такъв, и онова е обрязване, що е в сърцето, по дух, а не по буква: нему похвалата иде не от човеци, а от Бога.

За съжаление много хора разбират написаното в свещените книги буквално и не могат да разберат истинското послание.
Не е важно да си потопен във вода или обрязан, за да си вярващ и да показваш принадлежност към религиозна общност, важно е да имаи сърце и да спазваш божиите закони.
Гневът и омразата те отдалечават от Бога, показността в изпълняване на ритуали не те приближава!
Вярата е нещо лично и съкровено . Бог е в сърцата ни и чрез интуицията ни дава напътствия в моменти, в които търсим помощта му. Обичайте се и правете добро! Това би зарадвало всички, а не демонстрацията на ритуали и привнасяне на чужди непознати преди традиции.


11 Април 2012 21:57 | рр
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

29. Или Бог е Бог само на иудеите, а не и на езичниците? Разбира се, и на езичниците;
30. защото един е Бог, Който ще оправдае обрязаните по вяра и необрязаните чрез вярата.


12 Април 2012 08:49 | Жоро до Чеч
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Такива като тебе влизаха без приемен изпит във всяко учебно заведение навремето, имахте още куп привилегии, а сега пишеш небивалици. Такъв боклук като тебе няма място в България.


12 Април 2012 18:41 | dj_devil
Оценка:
-3
 (
7
 гласа)

Не Ние, а такива плитки мозъци като Вас не заслужават да живеят. Ше го разберете има време ...




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар