Кметът А. Тотев предложи писателя В. Караманчев за почетен гражданин на Сандански

07 февруари 2012 00:10   36 коментара   14931 прочита
В. Караманчев
В. Караманчев


В. Караманчев

Званието “Почетен гражданин на Сандански” да бъде присъдено на писателя Валентин Караманчев, предложи кметът на общината Андон Тотев. Вчера той депозира в деловодството на местния парламент предложението за даване на най-високото отличие на общината на В. Караманчев, който е родом от село Виногради, община Сандански, по повод навършването на 80 години.

В правомощията на съветниците е да гласуват “за” или “против” предложението на градоначалника. На редовната сесия през февруари ще бъде разгледано предложението. В момента със званието “Почетен гражданин на Сандански” са покойниците Никола Дамянов, Иван Славков, Ангел Столинчев. Званието носят и олимпийският шампион по борба Александър Томов, проф. д-р Атанас Кацулов и поетът Петър Караангов.

36 коментара
07 Февруари 2012 05:09 | до Струма
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

Пъров Караманчев не е от Виногради, а от Гоце делчевските села. От Хърсово е съпругата му, иначе така миловидният старец-активен комунист се е отрекъл ог баща си, защото е бил свещеник. А глупостите, които е писал в "Черешова задушница" едва ли са повод да бъде направен почетен гражданин на Сандански-
При събитията в с. Дъбница той пише, че са избити над 250 души. Има достоверна литература, която може да се прочете и да се оборят някои факти, изнесени от него в книгата. Заслугата му пред Тотев е, че е лансиран от Вангелия поповчева, която храни голяма люйбов към "хърсовската група", както ги и нарича, в която е и "великият" забележете не поет, а женкар Борислав Владиков. А иначе работата преди 1989 година в по министерства, какъвто е бил Караманчев, не е повод за присъждане на такава титла.


07 Февруари 2012 06:46 | спас
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

АЛЕКСАНДЪР ТОМОВ НЕ Е ОЛИМПИЙСКИ ШАМПИОН А ТРИ ПЪТИ ВИЦЕОЛИМПИЙСКИ


07 Февруари 2012 06:50 | хаха
Оценка:
2
 (
12
 гласа)

В УСМИРИТЕЛНА РИЗА ГО ТУРЕ ТОЗИ ИЗКУФЯЛ ПАМПЕР ТОТЕВ !!! НА ТЪПИ САНДАНСЖИ СЕЛЯНИ ТЪП СЕЛЯНДУРИН УПРАВНИК


07 Февруари 2012 06:59 | не барай дърветата
Оценка:
10
 (
12
 гласа)

в парка, това на нищо вече не прилича ! минава всякакви законови и морални граници !
господин Кмете, тази лудост с така наречената корекция на река Бистрица е временно спряна !! в очакване в удобен момент пак да тръгне ....и 100-170 дървета да паднат жертва на твоето безумие ... Четата с ръководител г-н Атанас Чачев /откъде го изкопа този/ вече отрезоха 10-12 - 50-60 годишни дървета ... кой е отговорен за това което стана в парка! Кой се е разпоредил... кой сега ще поеме отговорност !!

Кмете, всички знаем, че при тази заспала опозиция водена от тоя заспалко -съд, прокуратура, полиция -пак знаем, че нищо не мърда -направо бездейства, ти и чинара да отрежеш никой нищо няма да предприеме срещу тебе и твоята вярна и сговорна дружина, но ако нямаш срам от хората имай поне страх от бога!!

Не режи дърветата, а кой си искаш прави почетен гражданин, но тоя няма нищо общо със Сандански !


07 Февруари 2012 08:36 | Хърсово
Оценка:
-2
 (
12
 гласа)

Не мога да си представя, че има толкова злобни хора, които с наглоста си могат да петнят такива истински писатели и поети, които са се доказали с времето.
Престанете да отричате и да опорочавате всичко, което е създадено с толкова любов и добри намерения от тези талантливи, истински и земни хора!!!
Г-н Караманчев, Г-н Владикаво не обръщаите внимание на тези дребни драскачи, те просто нямат достолепието, което носите Вие.
Аз се прекланям пред Вашия талант и творчество!!!!!
Благодарарна съм на Бог, че мога с вдигнага глава да кажа "Аз съм от селото, където се е родил поета Владиков и където е създал най-хубавите си произведения писателя Валентин Караманчев"!!!
Прекланям се пред Вас!!!!!


07 Февруари 2012 08:57 | бкп
Оценка:
0
 (
8
 гласа)

доносници и комунисти това са почти всички почетни граждани по селата раждани. много скоро ще им бъде отнето това удоволствие на всички ченгета и комунистически мекерета. А тези отГЕРБ като предлагат първо да проверат доли това не е поредния доносник.


07 Февруари 2012 09:35 | Борис
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Крайно време е читалището да предложи ръководителя на китаро-мандолинния оркестър Стефан Борилов за почетен гражданин на Сандански.


07 Февруари 2012 12:58 | сандански
Оценка:
-2
 (
10
 гласа)

ей тъпо говедо. Стига си правил твойте приятели и набори почетни граждани бе.
Ако са ти толкова мили си ги вземи у вас и ги прекръсти и на ТОТЕВИ.
Само аз и паметника на Спартак не сме вече почетни граждани на Сандански.


07 Февруари 2012 13:07 | сандански
Оценка:
-2
 (
12
 гласа)

ей тъпо говедо. Стига си правил твойте приятели и набори почетни граждани бе.
Ако са ти толкова мили си ги вземи у вас и ги прекръсти и на ТОТЕВИ.
Само аз и паметника на Спартак не сме вече почетни граждани на Сандански.


07 Февруари 2012 13:38 | До Борис
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

Ако Поповчева каже...


07 Февруари 2012 13:53 | най
Оценка:
-3
 (
11
 гласа)

Прекланям се пред Вас!!!!!
Г-н Караманчев, Вие заслужавате да сте почетен гражданин. Злобните псета нека си пишат простотии.


07 Февруари 2012 14:19 | кокона
Оценка:
4
 (
12
 гласа)

Не е толкова важно званието, а почтеността на този велик Човек и писател. За тези, които не познават твореца, само ще кажа, че той е БИБЛИЯ. Пожелавам му здраве и ВРЕМЕ.


07 Февруари 2012 15:29 | ЛиТке
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

от Виногради е баба ти Вангелия...


07 Февруари 2012 15:57 | до Хърсово
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Като нема кой да ни похвали...


07 Февруари 2012 16:13 | цървенушко
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

Какъв писател е тоя, че нещо не се сещам.


07 Февруари 2012 16:31 | !!!
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Добре де, вангелия поповчева е от Виногради, но я свързват с Катунци, понеже е била двойкарка и е сменила училищата от Виногради до катунци. Бабалеев ги знае тия неща.
А иначе не съм съгласен с това, че караманчев и Владиков са достолепни хора - на сатри години се опитват да завземат чужди територии, фукайки се, че вече комунистите са на власт.
За истинския творец - няма СДС, няма БСП. той е творец през всички времена, а не като тези двамата - сега да се възползват от това, че вангелия поповчева ицмъква пари и всяка година им издава стихосбирки и книги. колко са комисионните за нея?
Да но аз като данакоплатец не съм съгласен по този начин да се харчат пари по верме на жестока криза, когато стотици умират от глад.
Добрият човек, ако е такъв ще се откаже от пирът по време на чума. той и без званието ще си бъде велик. Да, ама караманчев не мисли так.


07 Февруари 2012 16:40 | 222
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

Кокона, кой той? Владиков или Караманчев? Не съм комунистка, но" Мървашки песнивец" и "Черешова задушница" са шедьоври. Валентин Караманчев наистина не е от с. Хърсово. Той е от Гоце Делчев, мисля, че е от род на бежанци, но живее отдавна в с. Хърсово. От Владиков не съм чела нищо, макар, че ми беше съсед в Благоевград. Стилът му е великолепен. (На В. Караманчев) Преди много години двете книжки ги намерих в библиотеката на свекър ми. Прочетох ги на един дъх и бях изумена. Желая дълъг живот!!! А, за почетен гражданин, няма значение от къде ще бъдеш излъчен-от Сандански, Гоце Делчев или Благоевград. Мисля, че мървашкия край е от с. Крушево, Серско, където е роден свекър ми после преселен в с. Склаве, към с. Ловча, Гоцеделчевско. Но, може и да греша.!!


07 Февруари 2012 18:27 | неврокопчанин
Оценка:
0
 (
8
 гласа)

нима хората от Свети врач не знаят, че лъжеписателя е прдедател на собствения си баща? Тойбеше найдовереното леке на Тодоро Ж ивков. Тези които го хвалят са също комунисти като него! ът
фде
т


07 Февруари 2012 20:19 | До плювалниците
Оценка:
-4
 (
6
 гласа)

Копелета, пийте си хапчетата!


08 Февруари 2012 00:26 | БКП до кметовете
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

ПОВЕЛЯВАМ ! всеки наш ЧЛЕН Орденист, и почетен.....


08 Февруари 2012 00:41 | до песоглавецо
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

ТИКЛАТА си тежи там от дека е. Що чиниш при назе бре пезевенк


08 Февруари 2012 08:01 | Към до плювалниците
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

на хапчета може би си ти. Но, когато се казва истина не обиждайте хора. Така е, в "Челешова задушница" има много подменена историческа информация. Защо го е направил Караманчев? Вероятно такава е била политическата обстановка и да се докара на властта. А подменянето на историческа информация дори и в художествено произведение е гавра, защото има архиви, има все още живи свидетели на събитията в с. Дъбница.
А що се отнася до разказа "Дежда" и "Мървашки песнивец" те действително са добри като художествени произведения, но колко още хора имат добро творчество, което ен е видяло бял свят, заради липса ан финанси? А ако проследите събитията в сандански откакто Тотев е кмет, а Ванга поповчева беше пиар на светло, а сега в сянка, ще видите колко пъти са издавани книги на Борислав Владиков, колко пъти са правени представяния на тяхното творчество в сандански. За сведение ще кажа още, че тези представяния завършват с шумни угощения с пари от общината, също.


08 Февруари 2012 08:44 | ???????????
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

До кога, ще престанете да гледате на хората, като партийна принадлежност, а не оценявайки това, което са направили????? Но човешката простотия и злоба нямат край. Май наистина Ви трябват доста хапчета..... но пък дали ще имат ефект????? Та като ви чета писанките вие вече сте деградирали. Я поне не си давайте парите)))))
А за Г-н Караманчев да продължава да пише, защото това което е създал е великолепно и от него може да се научи много. Но кой да го прочете..... Ние виждаме само, кои е комунист, а не какъв човек е!!!!!
Бъди жив и здрав!!!!!


08 Февруари 2012 10:13 | до заблудените
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Караманчев не нито велик, нито достолепен, а фалшификатор на историята в Пиринско. Всичко, което е написал е лъжа, с която служеше на комунистическата власт. Той заслужава позор, а не възхвала.


08 Февруари 2012 11:53 | 222
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

До неврокопчани:В какъв смисъл Караманчев е предател на баща си? Не съм от този край и не знам нищо. Може и да е подменил историческите факти, но аз се възхищавам от великолепието на изказа му.


08 Февруари 2012 13:28 | ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

ТОЗИ СЛУГА НА КОМУНИЗМА, КОЙТО Е ПОДМЕНЯЛ ИСТОРИЧЕСКИТЕ ФАКТИ ЗА РОДНИЯ КРАЙ И ОТЦЕ ПРЕДАТЕЛ ЗАСЛУЖАВА ДОЖИВОТНА ПРИСЪДА, НЕ ЗНАМ ЗАЩО ТОТЕВ Е ПАДНАЛ НА НЕГОВОТО НИВО, ТА ДА СЕ ИЗЛАГА, КАТО ГО ПРЕДЛАГА, ТОЗИ МЪРВА ШКИ ПИСАТЕЛ, НЕ Е ОТ САНДАНСКИ, А ОТ СЕЛАТА НА МЪРВА И Е ТВОРИЛ ПО ПОРЪЧКА НА КОМУНИСТЕ.


08 Февруари 2012 14:32 | родолюбец
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Тотев, не те е срам ! Вместо да предложиш нашият град да възвърне хубавото си име Свети врач, ти мислиш да награждаваш този, който заедно с началника на Държавна сигурност Кюлюмов възхваляваше сатрапина Яне Сандански, а след това направиха герои убийците на нашия народ. Не знаеш ли, че бяха прокълнати и от баба Ванга ? Вярвам, че истинските родолюбци от Свети Врач няма да допуснат да направят " почетен " един слуга на кървавия комунистически режим.


08 Февруари 2012 19:54 | мария
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Познавам лично Караманчев и неговото творчество. Прекрасен Човек и творец.
Горе главата г-н Караманчев


08 Февруари 2012 20:34 | Към Мария
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Не знам като какъв познаваш главния цензор на печата при Живковия режим, заради слугинската му роля, но истината е, че той представя в свите политически писания главорезите като герои.


08 Февруари 2012 21:02 | ДС
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Този прилича на Тотьо Левунски Лика прилика са Вижда се отпечатъка на пошлоста по мутрите им


09 Февруари 2012 12:36 | ???????????
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Караманчев сложи им една майна на всички плювачи. Знам, че не е в твоя стил, но с простаците трябва да се действа така иначе няма да те разберат!?!!


09 Февруари 2012 15:13 | Към ?
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

Тези, които казват истината за богохулника и предател на баща си Караманчев не са плювачи, а познавачи на нговия истински образ, който смърди от гнусотии в неговия окален още от комсомолските гдини живот.


10 Февруари 2012 16:00 | ЦВЕТИ
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

ПИСАТЕЛЯТ ВАЛЕНТИН КАРАМАНЧЕВ Е ВИСОКОУВАЖАВАНА И ЕРУДИРАНА ЛИЧНОСТ .
ПОЗНАВАМ ГО ОТБЛИЗО 40 ГОДИНИ ТАКА ЧЕ НЕКА ХОРАТА ДА СПРАТ С ПОМИЯТА КОЯТО СЕ ИЗЛИВА ПО НЕГОВ АДРЕС ТОЙ НЕ ЗАСЛУЖАВА ТОВА -ОТ НЕГО АЗ СЪМ ВИДЯЛА САМО ДОБРИ ДЕЛА ПОКЛОН ПРЕД ТЕБЕ ТЕТИН ВАЛЬО


10 Февруари 2012 23:11 | Към Цвети
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

Твоят тетин Вальо се скри в Хърсово, от където е и убиецът на благородния владика Борис, за да прикрие пъклените си дела от позорното му минало. Той не е никакъв писател, а слуга на комунистическата власт, който преиначи истинската история на събитията преди и след кървавия 9- ти септември в Пиринския край.


12 Февруари 2012 08:50 | антикомунист
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

Потомците на най-върлите комунисти от Хърсово и Сандански, които укриват главния цензор на книгите и печата при режима на Т. Живков му спретнаха честване. Съжаляват, че агент Гоце го няма, за да лепне на комуниста и червен парцал на шията.


14 Февруари 2012 20:49 | Икар
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Не мога да повярвам, колко простотия се е изляла тук... Ако бяхте използвали енергията си за смислени неща, вашият град щеше само да спечели, а да изливате цялата тази помия почти анонимно в интернет си е чиста комплексарщина! Когато става дума за художествено произведение, не може да се претендира за чиста и суха историческа точност. Особено когато става дума за относително близък исторически период. Все още има живи свидетели на времето, за което пише Валентин Караманчев и колкото хора имат отношение към написаното от него - толкова и гледни точки има относно достоверността и художествената стойност. Факт е обаче, че няма друг толкова мащабен разказвач на истории от този край. Факт е също така и че г-н Караманчев е енциклопедист и писател с уникален, неподражаем стил. Нещо, за което много от вас не се сещат дори да мечтаят.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар