Мелнишките вечери на поезията гаснат заради "организатора" Катя Ерменкова

31 юли 2010 00:19   17 коментара   19863 прочита
Роска Ноцкова сама на масата по време на Мелнишките вечери на поезията
Роска Ноцкова сама на масата по време на Мелнишките вечери на поезията


Роска Ноцкова сама на масата по време на Мелнишките вечери на поезията

Роска Ноцкова, която обича поезията и винаги е на свободна консумация

Мелнишките вечери на поезията гаснат от година на година, поради липса на организационен комитет, от 250 творци на изкуството, участници в първите вечери на поезията, тази година броят им се срина до 36, сред тях и гостите, разказа санданчанката Роска Ноцкова. Ето какво разказа тя за културната проява:

Изразявам собствено мнение като ценител на поезията и музиката за последното издание на фестивала Мелнишки вечери на поезията, проведен на 25, 26 и 27 юни тази година

Умишлено не бяха поканени регионални и национални медии да отразят събитието, защото организаторката Катя Ерменкова иска всичко, което излиза в пресата, да бъде под неин контрол.

По официални данни в тазгодишната проява участваха 36 поети и гости. Аз присъствах по покана на поетите и на Катя Кирянова, на които ценя творчеството и купувам редовно новоиздадените им книги, с които обогатявам моята домашна библиотека. С право кметът на община Сандански Андон Тотев не финансира Мелнишки вечери на поезията с общински средства, като казва, че това е частно мероприятие. Аз го подкрепям, защото, когато е получавала пари от предишните общински ръководства - Емил Муларов и д-р Драго Попов, никога не ги е отчитала.

Мелнишките вечери стартираха с четене в центъра на Сандански, където присъствието беше незначително. Официалното откриване в Мелник започна с четене на български поети в хотел "Деспот Слав". Чуждите автори от Македония, Сърбия, Полша, Гърция четоха свои произведения в Кордопуловата къща. Стиховете за виното по традиция бяха представени в избата на къщата, където бе връчена специалната награда.

Специален гост бе фолкпевецът Васко Лазаров, който пя за забавление на присъстващите в комплекс "Ел Греко". Възникна скандал за късно поднесената вечеря в 23.00 ч., а не както бе предвидено по програма - в 20.00 ч. Той бе предизвикан от поетесата Ани Иванова и от Васко Лазаров, мислейки, че е по вина на ресторанта. Впоследствие се установи, че причината не е в домакина на хотелския комплекс, а в пропуски в организацията. Творците на словото трябваше да слушат гладни изпълненията на Васко Лазаров до края на репертоара му, защото така е предвидила организаторката Катя Ерменкова. Всяка година има недоволни и поетите отказват да идват, макар че имат нужда да споделят идеи със съмишленици и колеги от страната и чужбина. Всяка година има отлив, поради недобра организация. Неподсигурен дори превоз. Тази година поети и гости бяха извозвани до Мелник и Роженския манастир с микробус на образованието. Почитателите на поезията отиват на фестивала, за да се срещнат с майсторите на словото, да купят нови книги и поговорят по актуални въпроси, които вълнуват поетите. От години вече не идват драматургът от Атина Костас, рускинята Любов от Камерна опера - Благоеград, която пееше руски романски по своа текст, наградени поети от Плевен, Димитровград и Сандански. Известно е, че в Сандански има даровите поети, но нито един от тях не бе поканен. Питам защо?! На въпрос към поета на любовната лирика от Сандански Ангел Пасков, защо не беше на Мелнишките вечери на поезията, той ми каза: "Откъде толкова пари?” Въпреки че намира спонсори, на които не благодари по подобаващ начин, К. Ерменкова от всеки поет тази година събра такса за участие 140-150 лв. за храна и нощувка и публикуване на стихотворение в Алманаха.

В интервю с Васко Лазаров го попитах дали са му харесали Мелнишките вечери на поезията и той каза: "Категорично не". На втория въпрос - защо, отговори: "Аз съм пял пред големи аудитории, а сега нямаше и 50 творци.

Когато има нужда от посещаемост на културно мероприятие, К. Ерменкова ми дава по 5-6 покани, за да ги дам на колегите и да осигуря аудитория за слушане, а сега има нахалството да ми заяви: Ще те помоля да напуснеш, не съм те поканила. Отговорих й: Не съм на гости в собствения ти дом, за да отправяш такава реплика към мен.

С уважение: РОСКА НОЦКОВА

17 коментара
31 Юли 2010 00:53 | Георги
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Искам само да кажа на авторката на писмото,че кметът не може да отпусне пари,ако няма решение на Общинския съвет.Той е длъжен да изпълнява решенията на общинския съвет,а не еднолично да решава за какво да харчи парите на данъкоплатците.


31 Юли 2010 01:33 | Герганчо
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Добре е,че госпожа Ноцкова има лична позиция и я изразява.Мисля,че не е права по отношение на частното мероприятие. Ние, санданчани, сме се нагледали как се наливат пари в частни мероприятия. Мога да дам за пример футболния клуб, който се притежаваше от Коко Динев но непрекъснато му се отпускаха пари.


31 Юли 2010 04:26 | К
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

А може ли някой да ми преведе подзаглавието... какво е значи, че жената обича поезията и е на свободна консумация? Кой я консумира?
Освен това "Аз го подкрепям, защото, когато е получавала пари от предишните общински ръководства - Емил Муларов и д-р Драго Попов, никога не ги е отчитала." Коя е тази неизвестната, за която се отнася изречението, че в този абзац не виждам и не разбирам коя е тя дето е получавала и не е отчитала... За поезията ли става въпрос или за библиотеката или за Катя Кирянова?
Редакторът, пак не е прочел какви писания се публикуват!


31 Юли 2010 04:40 | K
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

А "Неподсигурен дори превоз." не е изречение дори... Да не говорим какво е туй чудо "микробус на образованието"... Аз за такъв не съм чувала преди, но имам чувството, че, който е написал това писмо, го е изпуснал много отдавна! А в Сандански има "даровите" поети... Не даровити, ами "даровите". А на Васко Лазаров цитата, край няма! А пък цитатите от разговорът на "авторката" с К. Ерменкова, няма да ги описвам...
Нищо против да публикувате писма от читатели, ама четете преди да публикувате поне! Това писмо е пълно със стилистични, граматически и правописни грешки!


31 Юли 2010 19:03 | Иван - поет от Сандански
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

Тези литературни вечери, които се провеждат от доста години, доколкото зная, нямат ясна кауза , както и нямат ясна визия за развитието си. Да вземем като пример - участниците. Ами там всеки, който се е упражнявал или продължава да се упражнява в писане на стихове, може да бъде "поканен" от Катя Ерменкова, ако се бръкне в джоба. Срещу съответния брой финикийски знаци, въпросният поет или писател, получава правото да издевателства над търпението на присъстващите, като им прочете нещо от своето изкуство. Други пък отиват просто да хапнат и пийнат. Колкото до литературния алманах, който организаторката Катя Ерменкова издава, той е толкова литературен, колкото аз съм китаец.
Така че, нищо не ме учудва в казаното от г-жа Ноцкова. Тя просто съвсем леко открехва завесата, зад която от години се крият игричките , правени от К.Ерменкова в "името на изкуството". И именно заради тях все по-малко от истинските творци на словото имат ищах да бъдат участници в тези "литературни" вечери.


01 Август 2010 23:03 | Ели
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

Евангелистката Ерменкова е като онези дето ходят по улиците и ни продавот евонгелията , пратени като дарение от Америка ! И тя прави пари от въздуха !


02 Август 2010 21:34 | Дългогодишен участник
Оценка:
3
 (
9
 гласа)

Дългогодишен участник съм на Мелнишките вечери на поезията, наслушал съм се през годините на какви ли не нелепости, пласирани в посредствени издания от още по-посредствени техни "репортери" (като самотната лейди на самотната маса на самотната снимка). И не мога да остана безучастен, въпреки че ми се догади от прочетеното. Затова ще споделя и своите впечатления:
Първо, авторката на писмото се мотае на всякакви мероприятия в района на Сандански и винаги се натрапва на организаторите. Не я гони никой - от съжаление, за незапознатите - никому да не се случва, но женицата е с психически отклонения. За невярващите - да проверят, да разпитат, Сандански не е мегаполис. А могат да проследят и стила, и начина й на писане...
Второ,фестивалът винаги е имал противници - от завист. Да, прави се от г-жа Катя Ерменкова, с помощта на приятели. Не мога да коментирам участието на Община Сандански, това може да го сторят Катя и представител на общинското ръководство. Другото са спекулации на завистници


02 Август 2010 21:50 | Дългогодишен участник
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

... и на бездарници. Нормално е, щом е частно мероприятие, на фестивала да се участва с такса. Всъщност, това е практика и на Запад. На това няма да повярват само неизлезлите от близкото си обкръжение. Но това е без значение, важно е, че участниците идват с желание, никой не ги кара на сила.
До "Иван - поет от Сандански": Как да знаеш каква е каузата на фестивала като го наблюдаваш отстрани? За "Алманаха" обаче, меко казано, не си прав! Но ти е простено (освен злобата)! Ти, поете, дори не знаеш, че е списание..., и то с реноме в множество славянски страни. Български поети, публикували в "Ирин Пирин" (така се казва "Алманаха", Иване), са "прекрачили страниците" му, преведени са със съдействието на редакцията и са получили признание в издания, с които МВП си сътрудничат. Справка - издания, литературни, Иване, в Риека (ХРВ), Баня Лука и Бийельина (Р Сръбска), Ниш (СРБ), Куманово и Скопие (МКД), Дукла (ПОЛ). Знаеш ли поне част от тия поети, поете?


03 Август 2010 08:46 | към дългогодишен участник
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

Господа, Мелнишките вечери на поезията в този им вид са пълна пародия. Това е машина за пари на Катя Ерменкова. Пари от общината тя винаги е получавала - тази година с училищен автобус, а минали години чрез фондация "Спартак". В това отношение Ноцкова е права - между другото тя е неудобна, защото винаги казва истината. А Катя Ерменкова трябва да спре с тази изгъзица. Тя го афишира като частно мероприятие, но винаги като съорганизатор поставя община Сандански - това означава, че под някаква форма общината й отпуска пари. И то не малко. Така, че пишещите тук трябва малко да си размърдат мозъците - най-малко Катя би поставила името на общината ако те не я спонсорират. И тъй като е вярваща - нека си отговори сама на този въпрос - Трябва ли да лъже, че не й се дават пари, след като не е така?
Едно не може да й се отрече - Манипулира всички кметове, чрез поставени лица и Бузов, и Драго Попов и Тотев, който наля най-много средства в тези вечери.


03 Август 2010 09:52 | Катя
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

Аз винаги съм с таз, която е на власт. Че това СДС, БСП, ДПС, Герб и т-н. - всичките са едно. Всичките са маскари. Така че, дали ще съм от СДС или БСП не емного важно. важно е да има пари.


03 Август 2010 16:20 | и аз чета поезия
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

е това са думички, които се обичат...
Катя е един чудесен човек. Благодарение на МВП може да се запознаете с любими поети.
Похвална и подкрепата на цитираните кметове!
Прегръщам те Катя! Другите-да четат повече, за да достигнат нивото ти!


03 Август 2010 16:43 | и аз като вас
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

се възмутих, че медиите не отразиха гостуването на великолепната Драга Дюлгерова. А съм благодарна на Катя, че организира идването й чак от Варна. Имаме нужда от такива срещи!
Не ви познавам госпожо, но ще ви напомня, че има кой да ни съди! Да се опитаме да даваме добър пример-злобата само разяжда...


03 Август 2010 18:32 | към и аз чета поезия
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Хубаво е, че четете поезия. Но качествена ли е тя...? Аз като интересуващ се от поезия и четящ такава, ви казвам за тези поетески, че са ниско качество. И съм съгласен с казаното, че Катя Ерменкова е направила Мелнишките вечери на поезията машиа за пари. А вие, скъпи ми поети и поетески, продължавайте да наливате пари в банковата сметка на Катето. Успех!


04 Август 2010 09:02 | вярващ
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

Познавам и двете дами - Катя Ерменкова и Роска Ноцкова. Аз никога не бих изгонил човек от публична проява, не само защото съм вярващ, а защото съм убеден, че различното от оето мнение също е за уважение. Бих пожелал на Катя да твори, където й е силата, а не да прави пари от разни нещастници, които случайно са надраскали любовна лирика, а тя дооформя в стихосбирка. А това струва много пари!


02 Февруари 2011 12:06 | един от участниците
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Направо се потресох от коментарите! Аз не съм от този регион, в последните няколко години съм участвал в Мелнишките вечери на поезията, но ми направи впечатление, че са все по-вяли, по-малко добри поети присъсват и наградените творби са на много ниско ниво... За последните мелнишки вечери, дори научих пост фактум... бяха протекли почти нелегално. Познавам Катя лично, организацията на едно такова събитие изобщо не е лека, а и екипа доколкото знам работи на доброволни начала, имам разбира се и някои лични наблюдения за некоректност по отношение на продажба на алманаха, по отношение на продажба на авторски книжки, но все пак за участие в такива конкурси в другите страни, творците се самофинансират и може би така е редно, да се взимат от авторите пари, но не по грозен и некоректен начин, а да се каже - такава и такава такса за участие + хотел+ коктейл....


04 Ноември 2014 23:58 | Лени
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

Г-жа Ерменкова много пази участниците да не завързват лични контакти с чуждите поети, ако няма контрол над това




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар