60 г. музейно дело в Банско и 70 г. от разстрела на Вапцаров

19 юли 2012 17:15   43 коментара   18893 прочита


Община Банско

Музеен комплекс

Читалище "Никола Вапцаров"

Организират

23 юли 2012

17.00 ч. Поднасяне на венци и цветя пред паметника Никола Вапцаров

 

17.15 ч. Дом на изкуствата - „Винаги ще идва” – музикално-поетична композиция

- Музеите са паметта и гордостта на Банско

ЗАПОВЯДАЙТЕ

 

Банско се утвърди като водещ курортен и туристически център не само благодарение на своето географско положение и природни красоти. Сериозен дял в това отношение има богатото културно-историческо наследство, запазените и до днес традиции, които се съчетават по един неповторим начин със съвременните достижения.

Полъхът на миналото, приносът на видни люде от нашия край могат да се почувствуват най-осезателно в музеите на Банско.

Няколко поколения години наред са реставрирали и адаптирали за експозиции стари къщи, събирали са разпилени зрънца от историята и делата на своите предци, за да стане възможно съществуването в днешно време на осем музейни обекта, обслужвани от отлични специалисти. Днес от разстоянието на изминалите шест десетилетия, имаме основание да се гордеем от постигнатото. Със заслужена гордост можем да твърдим, че музеите са паметта и гордостта на Банско.

Началото на музейното дело в града е поставено през 1952г. с откриването на къща-музей „Никола Вапцаров” във връзка с удостояването на поета с Международната награда за мир.

Колкото повече се отдалечаваме от времето, когато Никола Вапцаров живя и твори, толкова по-ярко се откроява значимостта на неговата поезия, толкова по-близка ни става тя , защото безкрайни са границите на човешкото в нея. Днес 70 години след неговия разстрел тя е част от онова несъкрушимо пространство на духа, което не могат да унищожат нито жестоките изпитания на времето, нито вледеняващия дъх на смъртта.

43 коментара
20 Юли 2012 05:52 | 123
Оценка:
-8
 (
52
 гласа)

Велик поет, но лидер на терористичната организация към Военния отдел на БКП, която разстрелваше по сред бял ден в центъра на София български офицери ! Достоен продължител на делото на тези, които взривиха църквата "Св. Неделя" през 1925г.!


20 Юли 2012 08:06 | дс
Оценка:
-7
 (
45
 гласа)

много спорна личност но велик поет подмамен от комунистите и изменник на родината баща му се е отказал от него и потвърдил пред царя присъдата му


20 Юли 2012 08:39 | Fan
Оценка:
-13
 (
43
 гласа)

Баща му е много по-велик от него! По него помнете вапцаровия род, не по терориста.
Все едно да правите честване на оня дето взриви автобуса в Бургас вчера.....


20 Юли 2012 08:53 | до Fen
Оценка:
-10
 (
32
 гласа)

Правилно!


20 Юли 2012 09:01 | Анархолиберал
Оценка:
-10
 (
38
 гласа)

Велик поет, но низък терорист т. е. комунистическо произведение на фабриката за терор. Баба ми казваше и при тия и при ония живях баба, никой не е свет, Обещай, че нема да се захващаш с политика. Обещавах и всека седмица и до сега съм удържал на обещанието.. 90 та имах залитане, но бързо изтрезнях.


20 Юли 2012 11:50 | Банско
Оценка:
25
 (
47
 гласа)

Пишете откровени лъжи за великия поет. Той никога не е бил член на БКП, нищо че е имал леви убеждения. Никога не е бил терорист, събирал е подписи по Соболевата акция. Баща му не може да е потвърдил присъдата защото е бил мъртъв тогава. Никола се е срамувал от баща си за участието му в михайловистките кланета, а не обратното. Доколко е изменил на Родината... ами прочетете неговите "Песни за Родината" и тогава философствайте.


20 Юли 2012 12:07 | Бански
Оценка:
10
 (
32
 гласа)

- Ние сме македонци!
- И нашето творчество трябва да служи на македонската кауза!
Заради тези думи казани в доклада на Никола Вапцаров пред Македонския литературен кръжок в днешно време се излива тонове помия по най-великия поет от Пиринско. Много е страшно за някои, че той се е чувствал македонец. Ами да вземат да му изгорят книгите тогава, срамна работа.


20 Юли 2012 12:14 | Четейки
Оценка:
28
 (
50
 гласа)

Четейки коментарите, първото нещо което спонтанно нахлува в главата ми е, че това могат да споделят хора със сериозни душевни ПУКНАТИНИ И ОХЛУЗВАНИЯ ! Слагането на етикет ТЕРОРИСТ на човек излязъл още на времето си извън границите на родината със своята поезия и човешко житие, само по себе си говори говори колко дълбока и страшна е кризата в България ! Повсеместна и всякаква !!! Това идва да ми напомни, че след паданетпо на желязната завеса и събитията в Бългрия след 1989 година, идеята на СДС в Банско беше да се премахне паметника на ВАПЦАРОВ ! ЗА бога, те не го направиха ! Аз съм банскалия и съм много горд че съм съгражданин на един велик човек, който избра ДА ПОСРЕЩНЕ КУРШУМИТЕ С ГЪРДИ, вместо да сключва споразумение с ЦАР, С БАЩА и ДЪРЖАВА ЗА ДА ИЗБЕГНЕ СМЪРТНОТО НАКАЗАНИЕ ! ТАКИВА ТИТАНИ ВЕЧЕ ЛИПСВАТ, А БЪЛГАРИЯ ИМА НУЖДА ОТ ТЯХ !!


20 Юли 2012 12:46 | ТМОРО
Оценка:
15
 (
35
 гласа)

Ето докъде я докарахме, да изкараме романтика и идеалиста Вапцаров- ТЕРОРИСТ. А в друга статия на вестника чета как ВМРО-НИЕ иска да вдига паметник на Тодор Александров- дотук нищо лошо, само че в коментарите там никой не нарича войводата- терорист. А Александров е прочут със своите" магарешки атентати" при които загиват стотици невинни и мюсулмани и християни. Та като правим аналогии със Света Неделя и Бургаското летище нека бъдем обективни.


21 Юли 2012 09:08 | Българи
Оценка:
10
 (
34
 гласа)

Коментарите на горната утайка на обществото, че Вапцаров е терорист, са от хора които нямат наличие на никаква мисловна дейност -те даже нямат никакви функции-такива индивиди в биологията се наричат амеби. Поклон пред личноста и творчеството на великия Никола Вапцаров.


21 Юли 2012 09:47 | Дарко
Оценка:
-10
 (
30
 гласа)

[quote= Бански]
- Ние сме македонци!
- И нашето творчество трябва да служи на македонската кауза!
и на всичко отгоре се отродил от баща си! Това само комунист може да го направи !


21 Юли 2012 15:55 | антикомунист
Оценка:
-6
 (
30
 гласа)

Сега вече съвсем ми се изясни-ЗАЩО БЪЛГАРИЯ Е В ТОВА ОКАЯНО СЪСТОЯНИЕ-ПОСЛЕДНА В ЕВРОПА, А ВЕЧЕ СИГУРНО И В АФРИКА, Както се казва:"Прост народ-слаба държава"Вапцаров е осъден за терористична дейност/точно като атентата в Бургас/. Мислите ли, че ако това е измислица-баща му, който се е борил за освобождението ни от турско робство и е имал власт и заслуги и е могъл да докаже невинността му/ако е имало такава/ не би му помогнал? Никола е бил не само член на ИС на БКП, но е ръководел и терористичната бойна група в партията, като е организирал и участвал в атентатите. За това и пише в поезията си-"че ние храбро сме се борили.... 'Само че са се борили срещу собствените си братя и сестри, като при атентата в черквата "Св, Крал", където измират 120предимно жени и деца български и повече от 500 са ранените, та атентата в Бургас е нищо в сравнение с доказания най-страшен атентат в ЦЕЛИЯ СВЯТ до преди този на 11. 09 в Америка. Много ми е интересно как може да има все още хора да подкрепят този т


21 Юли 2012 15:59 | антикомунист
Оценка:
-3
 (
19
 гласа)

тероризъм-Не ли ги е страх, че Господ може да им го върне на тях и близките им, за да изпитат ужаса на терора от терористите, които са подкрепяли? Защото терористите винаги са с едни и същи възгледи, независимо от времето и пространството.....


21 Юли 2012 18:26 | спомени от детството
Оценка:
-8
 (
28
 гласа)

Когато ни разказваха за Вапцаров преди 45 год. в у-ще и ни мъкнеха в Банско в къщата му, (за която сега алкохоличката Мая Вацарова и брат и-Никола ще се изпотрепят), уредничката на музея ни разказваше, че майка му Елена, три пъти е ходила при царя да иска помилването му. Правили са всичко възможно да отменят присъдата, но въпреки близостта на царското и вапцарското семейство (къде е царе, у Вапцаре) царят отказва да го помилва. Борис ІІІ, не е бил жесток човек, и за да не го помилва, представете си какви ги е вършил Вапцаров. Ами, терорист си е бил. А па и банскалии, чак толкова не примират по поезията му и по фамилията му, които доста се нагушиха след сакралния 9. 9. 1944г. Детски спомени, комунистите да не им обръщат внимание! И да не се ядосват!!


22 Юли 2012 00:20 | антикомунист
Оценка:
-3
 (
23
 гласа)

Царя е бил готов да го помилва, но е искал Вапцаров да даде съгласието си, че повече няма да се занимава с терористични занимания, за което той е отказал. Това е все едно да хванеш убиец насреща си и да му кажеш да остави оръжието, за да не убива, а той да ти каже, че ако го пуснеш ще убива наред. Как ще постъпи нормалния човек?


22 Юли 2012 06:17 | спомени от детството
Оценка:
-11
 (
27
 гласа)

До анкомунист. Прав си! Прав си! Но, това не го знаех като дете, тогава Вапцарови минаваха с номера за лошият цар. Това, че царя е бил готов да го помилва, ако се откаже от тероризма го научих като по-голям. А, пък след промените Мая Вапцарова по всички вестници говореше за дядо й. За ВМРО . Абе шашаво семейство, ненаситни и алчни .Не заслужават нашето внимание. А за поезията му нищо не мога да кажа, аз учех само това което ни задължаваха в у-ще. Обичам поезията на Яворов, Атанас Далчев, Лилиев, Дебелянов.


22 Юли 2012 08:23 | Че Гевара
Оценка:
3
 (
29
 гласа)

Слушай боклук 123, навсякъде пишеш с неистова злоба за комунистите, що пропускаш, че първи почнаха клането и убииствата Цанковистите 1923, 24-25 година те клаха народа ни както турчин не го е клал!? 41-44 когато целият свят се борише срещу кафявавата чума, какво трябваше да прави поета -революционер да чака да го обесят, да му отрежат главата фашистките главорези? Много са били толерантни щом има такива като тебе!


22 Юли 2012 10:05 | антикомунист
Оценка:
-1
 (
25
 гласа)

оооооЧе Гевара-пожелавам ти да те използват полужив за храна на подивелите свине на остров Магареца в ТВО"Белене", където комунягите са изпратили и Димитър Талев, или пребит в каменните кариери в Ловеч, само за щото си християнин, свещеник или вярващ в Бога ЧОВЕК, а не терорист. Тъй нареченото клане е било заради атентата в черквата Св. "Крал"/сега Св. "Неделя"/, където са избити стотици невинни жени, деца..... Докато има такива като вас/комуняги и поддържащите ги/ никога България няма да се оправи, защото все още сте на власт. Единственото което направихте след т. н. промяна е че отворихте границите и младите избягаха, та ние сме длъжни все още да търпим терора ви до изживяване. Дори не ни позволявате да се пенсионираме, за да има кой да пълни гърлата ви. Все още сте на власт/деца, внуци, пребоядисани издънки, явни комуняги..... /Затова сме и на това дередже. ГОРКО НИ БЪЛГАРСКИ НАРОДЕ-ВСЕ ОЩЕ СА МНОГО ПРОМИТИТЕ КОМУНИСТИЧЕСКИ МОЗЪЦИ.....


22 Юли 2012 12:16 | Че Гевара
Оценка:
-9
 (
19
 гласа)

Много сме антикумънисте!!! От до края на света.....


22 Юли 2012 13:05 | До антикомунист
Оценка:
6
 (
22
 гласа)

Смотаняко защо бъркаш Света Неделя с Никола Вапцаров, той е бил 15 годишен тогава. А това за царските помилвания е абсолютна лъжа, както и че мъртвия тогава Йонко Вапцаров се бил отказал от сина си. В опитите си да го очерните ставате смешно забавни.


22 Юли 2012 13:24 | антикомунист
Оценка:
-2
 (
24
 гласа)

за атентата отговарям на Че Гевара, за т. н. кланета за които се опитва да пише. Баща му никога не се е отказвал от него и дори майка му е изпращала молби до царя. А за това, че царя е бил готов да го помилва говори самия Вапцаров, който казва, че не иска да подпише, че се отказва от комунистическите си/терористични/намерения. Преди да пишете е добре да прочетете всичко, а не сами да си тълкувате. Присъдата на Вапцаров е по закона за опазване на държавата и е за терористична дейност/доказана/ с която дори се гордееха комунягите, когато учехме за него. Това е нещо подобно на атентата в Бургас и ако хванат извършителя и той си признае и се гордее с това, че е избил много неверници/като евреите/-да не го осъждат и да бъде освободен, за извърши още атентати, за да се гордее с тях. Не знам кой мозък може да го приеме това за нормално, освен комунистическия, който е с петолъчка в главата. отново повтарям-ГОРКО НИ С ТАКИВА ЗАЩИТНИЦИ НА ТЕРОРИЗМА!!!


22 Юли 2012 15:03 | Че Гевара
Оценка:
3
 (
21
 гласа)

Антикомунисте, личи, че си с промит мозък, ако изобщо имаш такъв!? Според твоите разсъждения Червената армия, Френските легиони и армия на Де Гол, Англииската армия, армията на САЩ и всички сили на антихитлериската коалиция са терористи?!!! Съпротивата във Франция, Дания, Холандия, Скандинавските страни, Полша в самата Германия са полагали живота си в такива военни операции за възпиране и унищожаване на фашистите! Глупако не се прави на по-голям папа от ПАПАТА!!! Бих се ангажирал лично да те понауча на това, онова, но уви глупакът си е глупак...


22 Юли 2012 16:31 | антикомунист
Оценка:
3
 (
15
 гласа)

Че Гевара, а какво ще кажеш за концентрационните лагери на остров "Персин"т. н. ТВО"Белене", кариерите в Ловеч, Скравена, мините в Батановци и Богданов дол.... и така до 84 бройки в малка България. Дори и Хитлер не е хранел свинете с полуживи ЧОВЕЦИ-ПРОФЕСОРИ, ЮРИСТИ, СВЕЩЕНИЦИ, ПИСАТЕЛИ-КАТО ДИМИТЪР ТАЛЕВ. Баща ми е бил там с 4 братя и един зет за повече от6 години, защото дядовците ми са православни свещеници/баща ми също/. Аз не знам по-големи жестокости от тези на комунистите. Дори в газовите камери са умирали заспивайки, а не живи разкъсвани от свине. Какво ще кажете и за Катин и избиването на цяла Полска армия с куршум в тила? Няма да ми стигне място и време да описвам комунистическите жестокости. И не съм мъж, но антикомунист се отнася и за двата пола.


22 Юли 2012 17:35 | 222222222222222222
Оценка:
6
 (
22
 гласа)

ЧЕ ГЕВАРА Е ЕДНО ПРОСТО, ТЪПО И НЕОБРАЗОВАНО КОМУНИСТИЧЕСКО ИЗЧАДИЕ ! КАТО НЕГОВИЯТ ИДОЛ! АНТИКОМУНИСТ, ПОД ДОСТОЙСТВОТО ТИ Е ДА МУ ОТГОВАРЯШ ! ТОВА СА ПРОДАЖНИЦИ, КОИТО НЯМА СЕГА КАКВО ДА ПРАВЯТ, УЧИЛИ, НЕДОУЧИЛИ, А МОЖЕ И ДА Е С ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ, НАЛИ ГИ ПРИЕМАХА ПО Б. Ж, деца на активни борци. Но, понеже са генетично обременени (какво искаш от деца на сервитьори, обущари, шивачи и с 4-ти клас образование). И аз познавах една завършила история, като дъщеря на активни борци, но за съжаление, твърде неграмотна! Че Гевара е под нивото ти! Ще чакаме да си отидат от този свят, плащайки за зулумите на родителите си, за допълнителните им пенсии на активни борци, за купищата лекарства, които им даваха безплатно като на борци, и те ги изхвърляха в боклука, като им минеше срока. По спомени на една, която познавах и която се възползва от всички привилегии на червената власт. Вече съм я изтрила от съзнанието си.


22 Юли 2012 18:56 | 1
Оценка:
6
 (
18
 гласа)

До 22222: Абсолютно си прав, но за съжаление внуците на някогашните сервитьори, обущари, шивачи ..., както ги наричаш, продължават да управляват тази държава. Внуците на враговете на народната власт, някои от които с неистов труд и лишения успяха да получат висше образование (като за това трябваше да имат 6. 00 на приемните изпити), никой не допуска до добри постове в България, защото си нямат вуйчовци владици и са принудени, немили- недраги, да доказват своите знания и умения извън България.


22 Юли 2012 20:47 | антикомунист
Оценка:
4
 (
22
 гласа)

Благодаря на последните коментатори. Радвам се и ви се покланям, че ми върнахте поне малко вярата, че в България все още има мислещи и нормални ЧОВЕЦИ, КОИТО СА УСТОЯЛИ НА "ПРОМИВКИТЕ" В КОМУНИСТИЧЕСКОТО УЧИЛИЩЕ!!!


22 Юли 2012 20:55 | До 1
Оценка:
3
 (
15
 гласа)

22222 до 1. Прав си! Истината е, че си много прав! Ами тези млади комунистчета, които влизаха по списък от ОК на БКП. Е, ял съм им и попарата на тази червена сган! Искам да ги забравя! Да ги изтрия от съзнанието си! Затова само неприязън и насмешкакъм тях! Колелото се върти. Надявам се!


22 Юли 2012 23:37 | Че Гевара
Оценка:
-10
 (
20
 гласа)

Идиоти фашаги, учели и недоучели, тъпи копелета ! Не съм син на антифашисти, не съм бил комунист, не съм и фашист, но с вас трябва рязане и в свинарника на Блене!


23 Юли 2012 11:24 | ТМОРО
Оценка:
1
 (
19
 гласа)

антикомунист написа:

Благодаря на последните коментатори. Радвам се и ви се покланям, че ми върнахте поне малко вярата, че в България все още има мислещи и нормални ЧОВЕЦИ, КОИТО СА УСТОЯЛИ НА "ПРОМИВКИТЕ" В КОМУНИСТИЧЕСКОТО УЧИЛИЩЕ!!!

А не се ли съмнявзш, че твоя мозък е промит, точно от наследниците на шивачи и зидари без образование след като слагаш наедно личности като Вапцаров до номенклатурчиците на народната власт. Живковизмът беше претъпкан с националшовинистични идеи, като турци, помаци, цигани, македонци и всички други бяха именувани българи. Сегашните националисти са рожба именно на Живковизма и ДС, неслучайно най-изявените македономразци са агенти на службите, излишно е да ги изброявам, нали?


23 Юли 2012 14:19 | До латиното
Оценка:
-2
 (
18
 гласа)

Вапцаров е арестуван в центъра на София с два куфара взрив. Дали не е отивал да налови риба за гладните?


23 Юли 2012 16:12 | предложение
Оценка:
5
 (
13
 гласа)

Нека този, който знае, да напише истината за живота и делата на Вапцаров!


24 Юли 2012 00:51 | антикомунист
Оценка:
2
 (
16
 гласа)

ТМОРО, защо мислиш, че само по време на живковизма комунистическата власт е налагала терор срещу ЦВЕТА НА НАЦИЯТА НИ? УБИЙСТВАТА И ТЕРОРА НАД БЪЛГАРСКАТА ИНТЕЛИГАНЦИЯ ЗАПОЧВА ОЩЕ НА 09. 09. 1944. ТОВА МОГА ДА ГО ДОКАЖА С АВТЕНТИЧНИ ДОКУМЕНТИ, КОИТО СЕМЕЙСТВОТО МИ Е ПАЗЕЛО ВИНАГИ/ДОРИ И ОТ СТРАХ, АКО ГИ НАМЕРЯТ, ДА НЕ ГИ УБИЯТ/. ДО ДЕН ДНЕШЕН НЕ ИСКАТ ДА МИ ПОКАЖАТ СЪЩЕСТВУВАЩИ ДОКУМЕНТИ В УЖ ИЗЧЕЗНАЛИТЕ ДОСИЕТА НА РОДИТЕЛИТЕ МИ И КОИТО СЪС СИГУРНОСТ ЗНАМ ЗА СЪЩЕСТВУВАНЕТО ИМ ПО НОМЕРАТА И ДАТИТЕ НА ЗАПАЗЕНИТЕ ОТ НАС ДОКУМЕНТИ, НО В ОНЕЗИ ИМА ИМЕНА И ПОДПИСИ, КОИТО ГИ УЛИЧАВАТ. ТЪЙ ЧЕ И ДО ДЕН ДНЕШЕН ТЕ СИ СА НА ВЛАСТ/ЗА СЪЖАЛЕНИЕ/. За Вапцаров не е много трудно и да се досетите и от официалните биографии и спомени, както и от стила на поезията му. Искате есенцията извадена от многословието, но е по-добре сами да си я намерите. Официално пише в биографията му, че е бил ръководител на бойната група, отговаряща за нападенията/съвременната дума е -атентати/чуждица/над "враговете на народа"


24 Юли 2012 01:06 | антикомунист
Оценка:
2
 (
18
 гласа)

без да се подбират средства и по всякакъв начин. Подобен е атентата в черквата Св. Крал/сега Св, Неделя/Той не е участвал там по разбираеми причини-разлика във времето/но това са негови съмишленици, като Станке Димитров, Димо Хаджидимов, дядовци на наши изтъкнати СДС-ари, които всъщност си са същите комуняги. Вапцаров е организатор и участник в подобни атентати, но в по-малък мащаб, което той самия не отрича, а се гордее с това/има го и в поезията му/. Предимно са нападали мандри на частни българи-все едно сега някой да Ви влезе в дома и да ви обере. Складове с боеприпаси/както сега гръмнаха подобни складове/..... все терористични актове. Вапцаров дори не отрича за участието си, а дори се гордее с това. Отказва да подпише и декларация, че няма да участва повече в такива атентати. Цар Борис е искал поне документ, подписан, за да се обоснове и да иска помилване. Колко ще се спази тази декларация е отделен въпрос, но за да иска помилване, царя трябва да се обоснове, защото България никога


24 Юли 2012 01:16 | антикомунист
Оценка:
2
 (
18
 гласа)

не е била пълна монархия/като Англия, Япония, Швеция, Кувейт..... /Българския цар не може да взима еднолични решения/както президента сега/. Той представя исканията си пред парламента и те одобряват решенията. Това при нас е още от Кан Аспарух-съвета на Боилите. За да иска царя помилване, ще трябва да има някакво основание за това. Вината на Вапцаров е доказана и никой не го оспорва/дори и самия Вапцаров/Отделен е въпроса, кой как тълкува атентатите. Прочетете по-горе как и сега такива, като Че Гевара искат да ни изпратят на свинете, че казваме истината, а тя"боде в очите". Аз му писах, че му пожелавам, да опита от собствените си съмишленици, а не че някой друг ще има такъв извратен мозък/освен комунист/, а той директно ни дава на свинете-ТОВА СА ИЗВРАТЕНИТЕ МОЗЪЦИ НА КОМУНЯГИТЕ, ЗА СЪЖАЛЕНИЕ!!!


24 Юли 2012 11:40 | ТМОРО
Оценка:
3
 (
11
 гласа)

До Антикомунист. Зад сладкодумието ти се крие демагогия (комунистически прийом), как Димо Хаджидимов, убит през 1924 ще участва в атентата в Църквата Света Неделя през 1925 г.???? Цар Борис еднолично, без никакви условности е могъл да помилва всеки български гражданин, къде ни връщаш при тюркобоилите на Испер. Аз не съм комунист, и моето семейство е обрало бая негативи при социализма и не отричам за убийствата веднага след 1944, но нима са малко убийствата в периода 1923- 9. 9. 1944? Тук темата е за Вапцаров, негови биографии се надпреварват да пишат всякакви наложници на съответната власт през годините и ако ги прочетеш ще помислиш че се отнасят за различни хора. Но с това, че Вапцаров е обирал мандри изтрепа рибата, ти имаш изградено мнение за него, но не пускай такива фишеци че е смешно и в същото време срамно.


24 Юли 2012 13:56 | антикомунист
Оценка:
2
 (
12
 гласа)

Извинявам се за грешката на името на Хаджимитрев с името Хаджидимов, но все пак съм го писала късно вечерта, след работа и е нормално да съм била изморена. Имената не са тайна-Абаджиев, Задгорски, Янков, Златарев.... Що се отнася за едноличните решения на царете ни-притежавам копие от молба на Фердинанд до Парламента, да му бъде разрешено да си купи автомобил със собствени средства, а резолюцията от парламента е, че България е бедна държава и царят и ще се вози във файтон и така не му е разрешено да си купи автомобил. Сами си преценете колко е позволено помилването/това не е Аньо Ангелов и до ден днешен не се знае колко е помилвал, защо и какви бели е нанесъл с това си действие/. За така наречените убийства от 1923 година/Септемврийското въстание/отново акт на тероризъм/ до 1944 година можем да поспорим много, много. Това, че Вапцаров е ръководител на бойната група от ИС на БКП, отговаряща за т. н. съпротива/ама срещу кого ли? / е неоспорим факт/с доказателства/. Неоспорим факт е и нап


24 Юли 2012 14:15 | антикомунист
Оценка:
2
 (
14
 гласа)

В бързината отново смених името на Ангел Марин с това на Аньо Ангелов, но всеки средно интелигентен човек ще разбере грешката. А по времето на ръководството на бойната група от Вапцаров са обрани не една и две мандри. Ако той лично не е участвал, то като ръководител е знаел за това. Нямам намерение да изнасям лекции на фанатизирани комунисти. Има достатъчно информация и факти и истината е една, не да се чете, като дявола Евангелието.


27 Юли 2012 07:26 | Че Гевара
Оценка:
-3
 (
11
 гласа)

Антикомунисте, абе простако какви леекции, какви 5 лева? Как според вас да се осигоряват нелегалните от съпротивата, да не би да правят искания до н. в. цар Борис31до Никола Гешев, до ген. Русев или касапина Харлаков и пр.!!!???... Тебе сме те индивицирали, ще те питаме лично скоро, виж преготви малко повече луканка, бански старец и червено вино.


27 Юли 2012 09:15 | циганка
Оценка:
4
 (
12
 гласа)

Че Гевара ти си боклук! Научи се да пишеш на правилен български език и тогава коментирай, ако въобще простотиите ти могат да се нарекат коментарии! Не си го мери с по умни и интелигентни хора от теб! Жалък си! Ако обичаш"ИНДИВИЦИРАЙ" ме и мен и ела да си поговорим-лично! Така ще ти отговоря, че няма да се свъртиш на едно място!


30 Юли 2012 08:32 | Бурята
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

Циганката е оставете на мене.


31 Юли 2012 13:37 | №№№№№
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

Прочети това ( нерегистриран )
31. 07. 2012 12:52

1. Бойко Борисов - комунист, син на полковник от МВР.
2. Цветан Цветанов -син на шофьора и най-доверено лице на началника на ДС Григор Шопов.
3. Цецка Цачева - партиен секретар на Окръжния народен съвет в Плевен.
4. Николай Младенов - син на служител на ДС от високо засекретено ниво.
5. Сергей Игнатов - син на секретар на ОК на БКП Видин по идеологическите въпроси.
6. Росен Плевнелиев - платен първи секретар на общински комитет на ДКМС.
7. Симеон Дянков - стипендиант на фондация Людмила... още Живкова.... още
8. Нона Караджова - дъщера на завеждащ отдел в ЦК на БКП.
9. Лиляна Павлова - внучка на заместник завеждащ отдел в ЦК на БКП,
10. Вежди Рашидов - удостоен лично от Илия Павлов със званието Главен Мултак на РБ,
11. Ивайло Московски - първа щатна работа в Мултигруп.
12. Веднага след президентските избори Бойко Борисов побърза да назначи за заместник кмет на София по финансите сина на генерала от ДС Николай Б


31 Юли 2012 21:15 | циганка
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Буря, аз предлагам, тебе да те оставят на мен!! Тъпо, комунистическо копеле! Просто ще съжаляваш, че си ме срещнал!!!


31 Юли 2012 21:32 | циганка
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

Още! "От Буря" ще станеш един тих, скромен и напоителен дъждец ! АНАДЪМО !!!!! Обади ми се !!




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар