Разтърсващо! Ексдиректорът на Камерна опера -Благоевград Б.Цветанов с отворено писмо до Struma.com: Страх не от зам. кметицата на културата, а от културата на зам. кметицата
Отворено писмо изпрати днес до рекцията на Struma. com бившият директор на Камерна опера Бойко Цветанов, освободен от длъжност от новия зам. кмет по културата Василиса Павлова, /известна още като Васи Пав във Фейсбук/, която в медийни изяви заяви, че директорът на операта е поставил условия, които те не могат да изпълнят, затова се наложило директорът на бъде освободен.
Днес Бойко Цветанов изпрати отворено писмо, което публикуваме без редакция: "
Един безпринципен политически сбирток от всички политически партии, обединен не на база идеи, а на база омраза към бившето ръководство, завзе властта в Община Благоевград. И се завъртя една метла... Ще отговоря единствено на госпожата с червената коса и и тъмно-синьото сърце-настоящата зам. кметица по култура.
Госпожо зам. кметица, Специалисти, доказали се в световен мащаб, са изключително необходими не на вас, разбира се, а на народа си, на нацията, на държавата. Те не се назначават, те се търсят в днешното трудно време, дори под дърво и камък. Те са готови да работят безпределно и безусловно за благото на Родината си без хитрувания и политически пристрастия. Те не са нагаждачи и службогонци, не търсят постове и облаги.
Те имат светли цели и ги осъществяват с честност, упоритост и всеотдайност. Това много добре разбираше госпожа Шопова, която ме покани да поема ръководството на КОБ. Но тя, за разлика от вас, освен разбиране, имаше и визия за решаване на проблемите. Вие, Павлова, разбирате от компютри. Да бяхте останали при тях, щеше да е от полза за всички.
Това, че сте се упражнявали седем години на цигулка, не доказва, че сте музикант или имате нещо общо с музикалната култура. Но конкретно: Петър Одажиев. Безспорно прекрасен специалист. Бях щастлив, че ме потърси и изяви желание да работи с мен, а и аз имах нужда от него. Но след месец получи предложение от Софийска опера. Аз не можех да го задържа, а и той не бе на щат, а на граждански договор.
Той избра по-престижното място. Не създавайте заблуди около него. Христо Христов. Как разбрахте, че е майстор, като не сте били никога на негов концерт? По слухове?... Христо Христов умишлено не се яви на три репетиции, не желаейки да подготви оркестъра за концерта на Максим Ешкенази. Как мислите, това не е ли грубо нарушение на всички правила? Това не можеше да остане без последствие, още повече, че оркестъра подписа докладна до вас, че не могат и не искат да работят повече с него. (Подробностите в докладната до Павлова.)
След концерта с М. Ешкенази, който премина чудесно, говорих с него да приеме поста Главен Диригент на КОБ и за моя радост той прие. За нищожна заплата, по-ниска от тази на Хр. Христов и поредица от симфонични програми и оперни спектакли. На другия ден съобщих това на Павлова, а тя изпадна във възторг. След месец този възторг бе преминал, съобщавайки ми сухо, че тя има друго решение.
Така изчезна възможността за КОБ да има Главен Диригент от световна класа с огромни контакти по целия свят. По молба на Павлова изработих един конспект с най-важните проблеми на КОБ. Без да се среща с мен, въпреки отчаяните ми опити да се свържа с нея, и без да ги обсъди с мен, тя насочи тези проблеми към мен, като че аз съм ги създал и натрупал през тези 25-30 години. Нека обясня жалката същност на понятието “Директор на КОБ”. Директорът е служител на общината. Като такъв няма право на никакви решения, а само на предложения. Дори уволненията не тежат на неговата глава.
Тези предложения минават през подписа на финансовия директор, зам. кмета по финанси, главния финансист, зам. кмета по култура и на края до кмета! Все някой от тях не е в настроение или е по-голям капацитет от директора на КОБ и не подписва. И се почва ходенето по мъките. Пътека направих от Операта до общината! Кой друг би работил така? Отгоре на всичко избягваха разговори и не искаха да се срещат с мен.
Визирам кмета. Многократно звънях на секретарката му. Не би! Веднъж го издебнах пред кабинета му и от немай-къде той ме покани. Без да ме погледне в очите, ми отправи обвинение, че ние сме вкарали културния фонд на общината с1, 5 милиона лева! По-конкретно, кмете, кои ние? Как? Не ми подхвърляй уловки... оправяй си твоите бакии.
Пита ме защо не назначаваме кадри само от Благоевград? И защо не създаваме кадри? Ти живееш в Благоевград, ти създаде ли кадри за КОБ, а и минаваш за важна политическа фигура? Аз съм от шест месеца в Благоевград и вече говорих с няколко международни академии, за да провеждаме семинари и майсторски класове, особено през лятото, когато кампуса на Американския Университет е свободен. М. Ешкенази е съгласен да води диригентски курсове, най-големият баритон в света, Лео Нуччи, мой добър приятел и колега, с когото 25 години съм пял по световните сцени, потвърди желанието си да направи майсторски клас в Благоевград.
От доста години си сътруднича с Лариса Гергиева, Директор на Академията към Марийнский театър в Санкт Петербург и Директор на театъра във Владикавказ, сестра на великия диригент Валери Гергиев, която редовно ме кани като жури в международни конкурси и ми обеща сътрудничество в съвместни проекти, дори и финансиране в известни случаи.
Предстои ми среща с Елеонора Пачетти, вокален педагог на Римската Опера, с която проведохме заедно майсторски клас и журирам конкурса в Букурещ през изминалото лято, за да я уговоря също за майсторски клас в Благоевград. Чрез Ханс-Юрген Кьолен, председател на Германо-българската търговска камера и мой голям почитател, търсех възможност за спонсорство и организиране на турнета в Германия... и той се зае с тази задача. От всичко това и общината и КОБ щяха да извлекат професионална и финансова полза.
А, ако говорим за опит, аз съм основател и председател на Фондация “Борис Христов” и постоянно работя с млади певци. Освен това бях почетен президент на Фондация АДРА, една от най-големите благотворителни фондации в света, с която организирах десетки концерти из Европа: ето така създавах, създавам и ще създавам кадри! Вие, кмете, какво ще кажете, след като не искахте дори да ме изслушате? И вашата подопечна Павлова също, която се била разплакала при първото си влизане в Операта преди седмици? Защо първо влизане? Нали е от Благоевград! Защо не е влизала до сега?
А била протестирала срещу закриването на КОБ.. Но питам - кой от досегашното ръководство е влизал в операта? Със сигурност-Шумантов не! Защото иначе и този корав мъж би се разплакал! А музициращите в тази сграда, в която върху прекрасния орган капе вода, вече не плачат. Свикнали са... и повечето от тях стоят там, само за да дочакат пенсиите си. Друга мотивация нямат! Назначете си поредната партийна дружка за директор на КОБ и да ви е честито кметуването. А на госпожата с червената коса и тъмно-синьо сърце ще припомня убийствено-точните и прекрасни стихове на Дамян П. Дамянов: “Страхувам се от този господин, Довчера именувал се другар Наистина, костюмът му е син, Но вижда се червения хастар...
Бойко Цветанов - бивш директор на Камерна опера
"Има нередности в плащанията за фестивала „Франкофоли“, Открихме дублирани плащания", завърши кметът на Благоевград.
него подценявайте.
Бойко Цветанов е изключителен професионалист, а ти най-вероятно си Мариета Димитрова, която за нищо не става.
Нарушението, на която и да е точка от горните правила ще се смята за основание коментарът да бъде скрит. При системно нарушаване на правилата достъпът на потребителя ще бъде органичен.