ПМГ- Благоевград оглави класацията за най-висок успех на двете матури със средна оценка 5.42

07 юни 2011 00:18   36 коментара   24175 прочита
Ив. Златанов
Ив. Златанов


Ив. Златанов

Дели първо място по български с Езиковата гимназия, трета е гимназия “Я. Сандански” в Петрич, на опашката твърдо стои VI СОУ “Ив. Вазов” с 3.11

Абитуриентите на ПМГ “Акад. Сергей Корольов” в Благоевград са с най-високи резултати на двете матури в Пиринско, като средният успех на випуск 2011 е 5,42. Резултатите от матурите в училищата в Благоевградска област вчера бяха огласени от началника на Регионалния инспекторат по образование Ивайло Златанов, който определи представянето на зрелостниците от областта като много добро. Средният успех от матурата по български език е 4,27, а на втори предмет по избор е 4,56, съобщи Златанов.

По български език зрелостниците от Математическата гимназия в Благоевград са с общ успех 5.51 и делят първото място с връстниците си от Езиковата гимназия “Акад. Л. Стоянов”. Третото място в класацията на зрелостния изпит по български заема гимназия “Яне Сандански” в Петрич с успех 5.33, четвърти са дванадесетокласниците от ПМГ “Я. Сандански” в Гоце Делчев с 5,30. В крайното класиране общо за двете матури гоцеделчевската математическа гимназия се нарежда на II място, на трето изненадващо със среден успех 5,38 са зрелостниците на СОУ “Кирил и Методий” в Белица, следвани от петричката гимназия “Я. Сандански”.

В дъното на таблицата от няколко години по създадената традиция е VI СОУ “Иван Вазов” в Благоевград със среден успех на двете матури 3,11. Това нарежда завършващите училището в кв. “Струмско” в Благоевград последни в списъка, но като резултати на зрелостния изпит по български са “дръпнали” нагоре, в сравнение с предни години и с успех 3,43 са на 50 място от 53 възможни, като след тях са връстниците им от Професионалната гимназия по механизация на селското стопанство в Гоце Делчев, Вечерната гимназия в Сандански и Професионалната техническа гимназия “Ичко Бойчев” в Благоевград на опашката.

Най-добре са се представили зрелостниците в Пиринско, които са се явили на матура по физика, техният среден успех е 5,30. 5.19 е резултатът на зрелостниците на матурата по немски език, 5.16 е средният успех по химия, 4.66 - по математика, 4,57 - по английски език, 4,31 по биология, 4,27 - по български и по френски език, 4,14 е резултатът по история и 4,11, почти най-ниска, е средната оценка по география. По география са и най-много двойките: 161. На матурата по български 124 отиват на поправка, а общият брой на зрелостниците в Пиринско, които не са положили успешно матура и отново ще се явят наесен, е 365.

36 коментара
07 Юни 2011 07:51 | страничен
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

защо "златанчо"не коментира гафа викономиката на втората матура.


07 Юни 2011 07:55 | 123
Оценка:
13
 (
13
 гласа)

Между другото, гимназията в Петрич се казва П. К. Яворов


07 Юни 2011 08:11 | Към страничен
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Какъв гаф е имало в Икономиката?


07 Юни 2011 08:18 | men
Оценка:
16
 (
18
 гласа)

матурите с наплно излишни. по-добре е да се махнат, защото се обезсмисля 12 годишното обучение и оценямане през всичките тези години. може да останат не като оценка в дипломата, а кто входна враа за университетите. само тогава може да им смисъл о тях. а и условията, при които се провеждат, са различни. не може в едни училища да се преписва и подсказва, а в други да се държи строго на дисциплината и реда за провежзне на маурите.


07 Юни 2011 08:24 | !?!?
Оценка:
-2
 (
6
 гласа)

Е, ПТГ "Ичко Бойчев"/Механото/ пак са на последно място. Откакто се провеждат матури, вече трета поредна година държат класацията за "последно място на опашката".


07 Юни 2011 08:53 | ха
Оценка:
3
 (
19
 гласа)

И както винаги държи се строго на дисциплината и реда за провеждане на матурите в училищата със слаб успех, в "елитните" училища масово преписване и подсказване....!!!


07 Юни 2011 09:36 | Кефал
Оценка:
0
 (
12
 гласа)

Поадравявам зрелостниците и преподавателите на гимназия ''П. К. Яворов''-Петрич! И тази година се представиха отлично на матурите и затвърдиха званието си ЕЛИТНА гимназия!


07 Юни 2011 09:39 | ученик
Оценка:
16
 (
20
 гласа)

В Петричката гимназия масово се преписваше и даже се ползваха учебници и материали. Ученици с 3-ки и изобщо не идвали на училище през годините, сега имат отлични оценки


07 Юни 2011 09:41 | Читател
Оценка:
16
 (
16
 гласа)

Да, съгласна съм, че се преписва и се подсказва масово на матурите. В ІІІ -то основно в Благоевград, самите деца се възмущаваха, защото тези които наистина бяха готови да покажат някакъв резултат, бяха разочаровани от държанието на квесторите. Масово преписване. Дори GSM -мите не им бяха взели!!


07 Юни 2011 09:42 | ученик
Оценка:
5
 (
11
 гласа)

Каква елитна гимназия бе Кефал? Та в Петричката гимназия няма никакво присъствие на ученици.


07 Юни 2011 10:04 | 6
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

В Икономиката е анулирана равота на ученик, който може да съди РИО.


07 Юни 2011 10:19 | До ученик
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

Абе като минавам покрай гимназията гъмжи от ученици и то все готини!


07 Юни 2011 10:25 | Кефал
Оценка:
9
 (
11
 гласа)

Явно навсякъде се преписва, но някои и това не могат!


07 Юни 2011 10:32 | кой кого лъже?
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Като се използват резултатите от тази матура да се вземе решение дали тези "гимназии" са такива? Защо се харчат грешни пари за "средно' образование? Това са едни професионални училища/ПУЦ/ и тези дипломи не трябва да се издават просто за героично изтърпяване от двете страни на барикадата учители-ученици! Да позакрият гимназийките и някои Университетчета и пак да броим:има ли качествена промяна?


07 Юни 2011 11:45 | 0101
Оценка:
9
 (
13
 гласа)

В СОУ " Кирил и Методий" гр. Белица матурите са били пълна пародия - преписването е минало всякакви граници - кой с каквото може се е вкючил да помага, за да се решат тестовете и накрая ОТЛИЧЕН резултат!!! Добре свършена работа !!! Поздравления !!


07 Юни 2011 11:48 | що триете коментари!
Оценка:
13
 (
15
 гласа)

Нещо не е написана статията как трябва хем ПМГ е на първо място пък и дели с по-малки букви написано заедно с ЕГ. Демек двете училища са първи да поясня за по-невзрящите. Стига само хвърляте прах в очите на хората. В ПМГ всичко е математика и .... ПАРИ.


07 Юни 2011 12:39 | Помнещ
Оценка:
9
 (
9
 гласа)

В гимназиалната диплома от София имам имам оценка добър 4 по английски. В някогашния ВСИ (висш селскостопански институт) - днес Аграрен университет показвах по същия предмет на колеги с шестици от Благоевград. А завършената от мен гимназия беше доста назад в класирането по успех в столицата.


07 Юни 2011 15:21 | 12
Оценка:
-2
 (
6
 гласа)

Ние гражданите от гр. Сандански питаме, на кое място по успех на матурите е Гимназия "Яне Сандански" в гр. Сандански и прехвалената Земеделска професионална гимназия в същия град. Преди доста години Гимназията в гр. Сандански се славеше с много добри резултати и прекрасна реализация на нейнинте випускници. Защо положението сега е така? Няма ли кой да създаде наитена елитно училище в гр. Сандански, защото този прекрасен град и неговите деца го заслужават. Необходима е стратегия в тази посока. Педагогически кадри и талантливи деца има, но няма стратегия. Дано бъдещето е по добро! Само с хвалби и реклама нещата не се решават - това го показва практиката, днешните резултати.


07 Юни 2011 15:53 | Белица
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

Такова масово и организирано преписване, такова чудо като в СОУ едва ли някъде е имало. Поздравления за директорката Попова, отлични резултати, осигурява си ученици по тоя начин. Защо да ходят в климатичното, като и без даже да стъпваш на училище в СОУ, шестицата на матурата ти е сигурна. Сложете камери като навсякъде та тогава да го видим това трето място. Нищо против явилите се на матура и изкарали шестици деца, но не е честно спрямо връстниците им от другите училища.


07 Юни 2011 16:05 | Хммм
Оценка:
8
 (
10
 гласа)

ГОЛЯМА ИЗНЕНАДА, няма що! Нали след 7-ми клас точно за тази гимназии изпитите са по български език и литература и по математика. Така се пробират най-добрите от целият регион за ПМГ и ЕГ още след 7ми клас. Напълно е нормално да не се промени много средната им оценка и пак да са на върха на класацията 5 години по-късно. Аз това не го смятам за новина, много си е логично!!! Сега ако беше обратното и механото водеше, това е новина!


07 Юни 2011 16:34 | ..........
Оценка:
8
 (
8
 гласа)

До Хммм
Прав си, че ако Механото водеше класацията ще е новина, но това няма как да се случи в реално време. В полузатритото Механо учениците влизат с много нисък успех и още от 9 клас не се ходи на училище, т. е. не се провежда нормален учебен процес. И искаме да знаят тези ученици, няма как да стане!


07 Юни 2011 17:21 | Джей Джей О Кочa
Оценка:
6
 (
12
 гласа)

Много по-лесно е да се преподава в ЕГ или МГ, там децата са мотивирани от семействата си да учат, затова на даскалите им е лесно. А в другите, особено професионалните, училища, където влиза отпадъка, какъвто и корифей да си в образованието нищо няма да постигнеш! Самите ученици не знаят защо са ги записали там, камо ли да искат да научат нещо. От човек насила можеш да вземеш, но не и да му дадеш нещо!!!
Затова не се хвалете много, защото огромната част от даскали в т. нар. "елитни" школа няма да могат да изкарат и няколко дни в останалите!


07 Юни 2011 18:33 | колега
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Как така РИО успя да пусне на матура ученик от механото, който не е завършил 12клас? Нали сте много стриктни бе експертите?!. Пак всичко ще се покрие, нали гафа е от нашите? Златанов отвори си очите. Стига се заобикаля с некадърници около тебе. Не си полезен на ГЕРБ. Това ли е политиката ви?


07 Юни 2011 18:37 | димитър
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Ай стига вече за тази МГ, не е честно да говорите така за всички професионални гимназии, в някои от тях също има паралелки с подбрани деца, които също са се явявали на изпит след 7 клас и техния бал е бил по висок от някои от математическата, така че да говорите за отпадък е грубо и обидно!!!


07 Юни 2011 18:45 | до колега
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Как така са пуснали тези от РИО ученик, който не е завършил 12клас. Та всеки ли може да се яви на матура? Ако това е станало много съм любопитен как са го скрили от министерството. Тези горе не гледат ли? Кой ще го накажат? Има ли виновни или всички сме о блатото?


07 Юни 2011 18:56 | ей РИО
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

Ей РИО, ей Златанов корумпирани ли сте или некадърни та сте пуснали зрелостник до изпит без да има право? Колко ви плати родителя? Да не е от ГЕРБ? Некадърници! Мафия


07 Юни 2011 20:24 | Врабчо
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

Наистина навсякъде се е преписвало. За да докажем това нека всяко училище да обяви оценките на зрелостниците през годините на обучение по матуритетния предмет, за да направим сравнение с оценката от матурата.


07 Юни 2011 20:48 | запознат
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Защо да обявяваме оценки и да сравняваме с матурата като е достатъчно да си платиш и дори да не си завършил 12 клас както се разбира, плащаш и се явяваш на матура. Какво да сравняваме. Незавършил и преписвач. Има ли разлика? Т
ова е образованието ни.
В РИО всички са мафия. И никой няма да реагира. Нито министерството, нито обществото.
Златанов е дон Корлеоне. Ужас...


07 Юни 2011 20:50 | истината за всичко, което
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Кризата на растящите очаквания
Други примери за забавена реакция срещаме в об¬ществения живот. В социологията това се нарича кри¬за на растящите очаквания. Така се случи през 60-те го¬дини, по времето на администрацията на Джонсън. За първи път малцинствата в САЩ получиха повече права от когато и да било преди. Резултатът бе експанзивни изблици на гняв, бунтове и насилие. Всички потиснати расистки чувства изведнъж намериха отдушник.
Това е друг пример за бликване на болезнени чув¬ства. Когато малцинствата почувстваха растяща подк¬репа, у тях се надигнаха чувствата на недоволство и гняв. Неизживените чувства от миналото започнаха да изплуват на повърхността. Подобна реакция сега се на¬блюдава в страните, където хората най-накрая получа¬ват свободата си.


07 Юни 2011 20:57 | матури
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

ПМГ и ЕГ моля?
Къде ги пратихте преписвачите и кой им пратихте да ги пази?
Неграмотници, които ще ни управляват.
А ние ги научихме и да ни лъжат или да си плащат.
....


07 Юни 2011 20:59 | истината
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Сега разбирам защо всичко, което става при нас има такъв негативен отзвук. Последствията от миналото, сега избиват на повърхността и докато не извадим всичко, което ни е подтискало и сме го задължали в нас няма да се промени нагласата ни за случаващото се около нас в позитивна посока. Виждаме само черното и се гневим, това нагнетява злоба и омраза, завист и ни води в миналото, само ни връща назад и ровим ли ровим, не може да се освободим от него. Когато осъзнаем това, ще променим и случващото се с нас. Трябва да живеем в настоящето, обърнали поглед към бъдещето, а не към меналото, т. е. назад. Било какво било!


07 Юни 2011 21:36 | 555
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

Не ме учудва, че в Механото се случват такива неща, т. е. че е допуснат ученик до матура без да завърши 12 клас. Моя близка приятелка ми разказваше че миналата година още по времето на пенсионирания вече директор Тома Манасиев са се давали изпити за професионална квалификация на ученици без да присъстват на тях, даже някои от учениците по това време са били и в чужбина. А вече новия временно изпълняващ директор Мара Граматикова явно че продължава да поддържа политиката на стария директор, като прави нередности. Но нали мажа и на Мара е гербер и Златанов е зад гърба и.


07 Юни 2011 22:59 | ей РИО
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Свършете си работата г-н Златанов.
Стига уволнявате директори, а си стегнете екипа от експерти дето трябва да си вършат работата, а не да търсят вината в другите.
Искането на доклади от директорите заради закъснения в матурите вече става смешно, при такива гафове от ваша страна.
Поискайте и вие доклад от тях. Или ще си "пазите" некадърниците....
Вършете си работата г-н Златанов, а не изпълнявайте поръчки...


08 Юни 2011 09:24 | На 555
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

Много си тъпа, гъско! Първо се научи да пишеш правилно и после драскай глупости, които не разбираш.
Ако е станал гаф с допускане на нередовен ученик на матура, провеждана в Икономиката, вината е на квесторите, които са го допуснали, а не на училището, от което е. Всеки може да си приготви фалшива бележка. Затова се плаща на пазачи на входа, да гледат!
А 555 да си пие хапчетата, че ще получи удар от завист и неосъществени мераци!!!


08 Юни 2011 18:50 | до Златанов
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

А защо г-н Златанов само мимоходом споменавате 51-то място на ПГ по МСС в Гоце Делчев? Миналата година се възмущавахте от слабия им успех, сложихте си ваш директор-от ГЕРБ, а резултат нулев. Явно и този директор не става, сменете го. Иначе съвсем ясно става, че не искате да решавате проблеми, а само търсите директорско място за всеки гербаджия. Добре. че депутата Андонов е завършил това "престижно" училище, когато е нямало матури, защото можеше и да не го завърши.


09 Юни 2011 21:28 | бай Иван
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

а бе докога ще публикувате анонимки? Щом всеки иска да плюе-да си го прави със собственото име, че иначе е лесно да плюеш без да отговаряш за думите си, а думите убиват!




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар