Директорът на училището в с. Рибново Ф. Иса отказа украса по случай Новата 2011 г.

27 декември 2010 00:16   72 коментара   39046 прочита
Ф. Иса
Ф. Иса


Ф. Иса

Новогодишната украса и раздаването на подаръци от Дядо Коледа за първа година бяха забранени в училището на село Рибново, само в две къщи има тайно украсени елхи, съобщиха в "Струма" читатели. Забраната била на ходжите с мотив, че празникът е гяурски, и директорът Феим Иса се страхувал да се възпротиви и да продължи традицията, която създава празнично настроение за всички, разказаха ученици. За първа година в училището няма дори елха. Само в две къщи в селото по-смели жители са се престрашили да си украсят елхи. Читателите разказаха още: В Рибново е пълно мъртвило, по нищо не личи, че идва Нова година, че изпращаме една, макар и нелека за всички ни, и с надежда и радост се готвим да посрещнем новата.

В Рибново властват религиозните догми, мачка се самочувствието ни на хора, отнемат ни се и малкото красиви моменти, които животът предлага на всички, независимо от техните религиозни и политически убеждения. Смятаме, че директорът на училището Феим Иса отново се повлия от ходжите, уплаши се, че ще се конфронтира с тях, ако и в нашето училище, както във всички по света, има празнична елха и новогодишно тържество, което не е християнско или мюсюлманско, а на целия модерен свят. Настояваме в школото ни да бъде направена проверка от началника на РИО - Благоевград Ивайло Златанов и виновните лица, дръзнали да си позволят да ни лишат по религиозни причини от празнична предновогодишна атмосфера, да бъдат наказани, заключават рибновалии, сред които ученици, учители и жители на гърменското село.


Още за: Ф. Иса   Рибново   Коледа   Още от: Общество

Принтирай статия
72 коментара
27 Декември 2010 03:18 | 123
Оценка:
18
 (
22
 гласа)

Не на фанатизма, определени лумпени да плашат хората. Какво разбират тези дечица, защо искате да ги отровите още сега.
Та това е най светлия ден в годината, посрещането на новата година, посрещане на надеждата, посрещане на любовта, посрещане на вярата за по добро бъдище. Какво гяурско има в тези думи - та това е за мира на душата и нейното съществуване.
Само в болните глави на някой се въртят хиляди проклятия.
Вие хора на науката, вие наши просветители, не даваите дасе отнеме слънцето и вярата в добротетелта, просвещавайте децата, а един ден те да имат правото сами да преценят, кое можи и кое не. Бъдете мили деца живи и здрави, радвайте се на елхата и на подаръците, поднесени с най голяма обич от вашите родители, изнаите че никой не може да ви открадне, празника в душата ви. Може да ви скрият елхата, могат да ви збранят нещо, но никой не може да ви открадне мечтите за по добро бъдище без забрани, с много подаръци и много празници.


27 Декември 2010 05:51 | васил
Оценка:
10
 (
16
 гласа)

и мечтите на децата убиха !!


27 Декември 2010 07:47 | Ку
Оценка:
4
 (
10
 гласа)

Струма, това трябва да бъде в рубриката "Новини от Талибания"!!!


27 Декември 2010 07:47 | pepe
Оценка:
2
 (
14
 гласа)

А ЗАЩО НЕ КАЖАТ КОЙ ПЛАЩА ЗА ПОДОБНА ПРОЯВА. СЪЩИЯТ ТОЗИ ДИРЕКТОР, КОЙТО В МОМЕНТА КОМЕНТИРАТ. АМИ АКО УЧИЛИЩЕТО ПРОСТО НЯМА ПАРИ ДА СИ ПОЗВОЛИ ТАКАВА ПРОЯВА? КЪДЕ СА ДЪРЖАВНИТЕ ТЕАТРИ, ОБЩИНСКИТЕ ТЕАТРИ. НИКОЙ НЕ ИМ Е ЗАБРАНИЛ ДА ОТИДАТ. НО ВСИЧКО СТРУВА ПАРИ. ЛЕСНО СЕ АНАТЕМОСВА ОТ СТРАНИ. В РИБНОВО ЖИВЕЯТ НОРМАЛНИ ХОРА С НОРМАЛНО ВЪЗПРИЯТИЕ. АЗ СЪМ ХОДИЛ ТАМ И ЗНАМ. ТЕЗИ КОИТО НЕ СА БИЛИ ДА ОТИДАТ. ОТРУДЕНИ ХОРА СЪС СВОЙТЕ ПРОБЛЕМИ. КАТО НАВСЯКЪДЕ В БГ. ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ - БЪЛГАРИ, ТУРЦИ, МАКЕДОНЦИ, АЛБАНЦИ!!!


27 Декември 2010 08:47 | до пере
Оценка:
11
 (
15
 гласа)

Защо се правиш на ущипан за какви пари говориш гората е до Рибново една елхичка с разрешение на горския дето удря всеки ден марки на стотици кубици краден материал няма да е проблем да зарадва учениците от училището . Навремето ние от вкъщи носехме по една две играчки и гирлянди и си украсявахме школската елха и класните стаи преди Нова година . Така че не става въпрос за пари а за желание и инициатива . Това което става в това село го няма никъде . Кощунство е да лишиш децата от новогодишна елха и празнична украса заради религиозни сдогми . Било гяурски празник та нали се бием в ърдите че заедно послещаме празниците на двете религии и това вече изчезна благодарение на фундаменталистите за които си затварят очите всички управляващи .Никой не иска да извади горещите кестени . А Рибново в региона на Гоце Делчев е един затворен резерват


27 Декември 2010 08:50 | лицемерните
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

На края в тази ничия земя ще отанат само ходжите и талибаните, нормалните хора ще имигрират. И то не в чужбина, а в България .Нямали пари, ама какви са тея тъпи оправдания, недейте така всички знаем, че окрасата за нова година неструва нищо. Това просто е желание за еднаквост със световните традиции. А това, че някой не желае да се определя като нормален човек .....много жалко.


27 Декември 2010 09:17 | брадата на ходжата
Оценка:
-7
 (
21
 гласа)

Оставете хората да решават какво и как да празнуват... Децата им ще бъдат щастливи и без тези празници... По важно е да имат възпитание което да не позволи превръщането им в животни... като онези които се трепят в центъра на Благоевград...


27 Декември 2010 09:17 | талибан
Оценка:
-9
 (
15
 гласа)

не коментирайте неща които не са ви ясни


27 Декември 2010 09:20 | талибан
Оценка:
-7
 (
13
 гласа)

никои на никого не забранява нищо а интерес на някои глупаци да насаждат тази омраза с цел видители мюсюлманите в бг каквиса забраняват всичко светско


27 Декември 2010 09:21 | notis sfakianakis
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

СЛЕЗИ БОЖЕ СЪБЕРИ СИ ВЕРЕСИИТЕ!!!!


27 Декември 2010 09:24 | горски
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

браво на институциите, които оставиха дпс да си развяват байрака както им отърва и да промиват мозъците на подрастващото поколение. какво значи гяури в устите на ходжите. според наказателния кодекс тук трябва да се произнесе националната служба за сигурност. време е да се сложат юзди на нелигитимната партия според конституцията.


27 Декември 2010 09:48 | notis sfakianakis
Оценка:
0
 (
8
 гласа)

Абе ДЖЕМАЛ ти Български не знаеш!!!!


27 Декември 2010 09:57 | за Коледа
Оценка:
10
 (
14
 гласа)

Коледа всъщност е Рождество Христово и е християнски празник. Нормално е да се празнува само от християни. Другите религии си имат свои празници. Украсената елха и раздаването на подаръци не е задължително да се обвързва с Коледа. Това може да е част от Новогодишни празненства и да се посвети на посрещането на Новата година, която е обща за всички религии. Важното е да се намери обединителното звено в един празник, а не да се разделят хората.


27 Декември 2010 10:10 | notis sfakianakis
Оценка:
0
 (
16
 гласа)

Турци, цигани, пумаци и разни други етноси.... живеете в България, а векът е 21!!!! Ако нещо не ви харесва, вървете в Афганистан, или в Пакистан!!!! Тук е БЪЛГАРИЯЯЯЯЯ!!!!! И си има правила!!!!!


27 Декември 2010 10:22 | 333
Оценка:
-1
 (
9
 гласа)

Право на всеки човек е да избира кога, как и къде да празнува. С тези публикации струма цели едно - медиен възродителен процес. Утре сигурно ще побли кува и статия с която обвиняват рибаниц за това, че не отглеждат прасета. Нищо чудно с тези ограничени журналисти.


27 Декември 2010 10:22 | Рибново
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Да ви питам вас, вие празнувате ли Байрям? Ние празнуваме нова година и някои от класовете заедно с класните ръководители празнуваха, разменяха се и подаръци между децата. "Струма" отново получи някой лев, за дя ни изкара черни, но това си се отразява естествено на вестника ви. Просто никой не ви вярва! :) А тези дето са писали до вас, естествено са ония мизерници, които дължат на банките, и на половината село пари. Нали се сещата, за кой става въпрос? Искат да заемат мястото на директора, но няма да стане, защото от тях нищо не става. Боклуци!


27 Декември 2010 10:28 | г
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Тука има и друг пролем. Наближава избори и Башев се опитва да дескридитира по всевъзможен начин прекрасният професионалис Ф Иса, който доказа, че е добър и способен ръководител. Нали той е достоен и печеливш конкурент, само да заяви пред ДПС че желае да бъде кандидат кмет на общината и те ще го приемат. Хитър си Андрейчо.


27 Декември 2010 10:30 | ....
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Още малко ще искате и поп да ни пее, айде стига сте се излагали!!! Коледа е за християните, а нова година я празнувамеееее! Имало е журналисти, които са много зле! :D :D


27 Декември 2010 10:32 | до г
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

богата фантазия бе брато. ако на някой му таковат жената пак ще обвинявате кмета.


27 Декември 2010 10:32 | г
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Тука има и друг пролем. Наближава избори и Башев се опитва да дескридитира по всевъзможен начин прекрасният професионалис Ф Иса, който доказа, че е добър и способен ръководител. Нали той е достоен и печеливш конкурент, само да заяви пред ДПС че желае да бъде кандидат кмет на общината и те ще го приемат. Хитър си Андрейчо.


27 Декември 2010 10:35 | ееее
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Как да не сме празнували имаше сюнет и сватба. вси4ки зурни бяха тука точно на коледа, ай ся не са излагайте.


27 Декември 2010 11:14 | Рибново
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Здравейте хора от Рибново, оставете журналистите, те освен да бълват глупости и клевети за хората, друго не знаят. Защото за тях не проблем да продадат тялото си за да им се достави някаква измислица за хората от Рибново.


27 Декември 2010 11:33 | ГД
Оценка:
8
 (
10
 гласа)

На много от горните коментари ще пиша така. Предполагам, че много от вас гледат модерните сега турски сериали. Вижте там какви украси има по Нова година и какви модерни сватби правят, а вие тук/ визирам повечето помашки села/ се турчеете и се връщате зорлем в 18 век. Помислете и гледайте.


27 Декември 2010 12:35 | до коментиращите
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Не мога да взема позиция, защото не съм там, за да знам какво се случва. Украсите и подаръците нямат религия, посрещането на Нова година и изпращането на старата се прави в цял свят, независимо от каква религия са хората. Има не само религиозни празници, има и светски. Аз правя баклава, толумби, шекерпаре и други десерти от ориенталската кухня и ен само десерти, но и ястия и ги предлагам на трапезата във връзка дори с християнски празник, това не осквернява по никакъв начин мен като християнка. Правя ястия и от други кухни, това не ме прави предател на българските традиции. Вярваща съм, но не съм религиозна в такава степен, че да не приемам чуждото. Това, което силно ме впечатли и ме насочи към размисъл е едно изречение, казано в едно телевизионно предаване, при християните има прошка, а при мюсюлманите отмъщение. Ако християнин смени религията си, никой от близките няма да се откажат от него, всеки е свободен да направи сам своя избор, но при мюсюлманите не е така. Те ще го изгонят от


27 Декември 2010 12:41 | към петричанката 9 12.201
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

ТОЗИ ИСА УЧИТЕЛ ЛИ Е, или ходжа. АКО НЕ МУ ХАРЕСВА БЪЛГАРИЯ И ПРАВИЛАТА В БЪЛГАРИЯ ДА ЗАМИНАВА ТАМ КЪДЕТО МУ Е МЯСТОТО .ДОКОГА ИНСТИТУЦИИТЕ В БЪЛГАРИЯ ЩЕ СЕ ПРАВЯТ НА СЛЕПИ? иИЛИ ЗАРАДИ ИЗБОРИТЕ ЩЕ НЕ ПИШЕТЕ ВСИЧКИ ТУРЦИ. СРАМ И ПОЗОР-ИЗСЛУШАИТЕ ПЕСЕНТА ЗА РАЙНА И ЗА УШИТИЯ БАЙРАК СЪС ЗНАКА " СМЪРТ ИЛИ СВОБОДА" ТА ДАНО ВИ СВЕТНЕ ЛАМПИЧКАТА В БОЛНИТЕ МОЗЪЦИ.


27 Декември 2010 12:50 | продължение
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

дома си, ще се срамуват от него. Когато хората поставят религията пред човешките ценности и се подават на внушения от фанатизирани луди хора, ще живеят в нищета, мизерия, простотия. Сещам се за една родопчанка, завършила образованието си в голям град, не пожела да се върне при семейството си, под страх да не я отрадне някой от селото и да се ожени без любов, насила. Остана в града сама да се бори с живота, без подкрепа на близки хора, защото се страхуваше да не си отмъстят роднините и, криеше се и не подържаше връзка с родителите си, защото се страхуваше за живота си. Никога не съм си представяла, че това е възможно, но аз вярвам в думите на това момиче. Хора, не позволявайте на догми и подобни разбирания да ви превръщат в зверове, да се робува на всяка цена на остарели и неразумни традиции е кощунство, живеем в свят на нови технологии и свобода на избор, не вгорчавайте живота си и не осакатявайте възможностите за развитие и просперитет на децата си.


27 Декември 2010 13:37 | Бог е любов!
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Независимо с какво име се обръщаме в различните религии към Него, вярата в Бога означава да запазим човешкото в себе си, да бъдем Човеци, да имаме свобода и избор на действията си, без да нараняваме, унижаваме, наскърбяваме останалите. Да запазим човешката си същност, да подържаме и възпитаваме децата си в морални ценности, нямащи нищо общо с това, което ни налага религията в някои случаи. Далече съм от мисълта, че Бог дели хората и те трябва да се противопоставят поради някакви причини.


27 Декември 2010 14:14 | ailin
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Хора не знам за това дали в Рибново празнуват, но искам да ви кажа, че съм помакиня от друго село в бг и вкъщи се празнува нова година с елха и подаръци.... не обиждайте наред моля ви.... във всяко стадо има и черни и бели овци... така е и при вас християните... повечето ми приятели са такива и се разбираме прекрасно...


27 Декември 2010 14:17 | offffffffff
Оценка:
-2
 (
2
 гласа)

да ви кажа, че няма смисъл да си губим времето да ги обсъждаме, казват насила могат да ти вземат, но на сила не могат да ти дадът, тия помаци гнусни са си добре там нека си плетат шарени тарлаци и да си газят калта с гумениците, по добре е за нас да си седят там, да си се женят брачеди, и да простеят, за какво да ги култивираме, за да ходят после по света да ни излагат, да си берат гъбите и чая и край, а за феим иса, мога да ви кажа, че е доста свестен човек, сред простотията, която цари там, той се отличава със своята сдържаност и неутрлност, навярно някой недко пак е отишъл да докладва пред струма и са си намерили статийка, нищо няма да промените в рибново, колкото и да пишете, никой не разбира техните интриги, които, в крайна сметака са фамилиярни, оставете ги да си се мразят и не им се бъркайте, а иначе те горките са сбъркани хора, ние на георгьовден сме забравили лулките, а те ходят и правят и се въргалят в тревата, което си е българско, направете си изводи


27 Декември 2010 14:25 | Кремена
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

А то се вижда ти колко су умен щом обиждаш така грозно тези хора познавам помаци, които са по богати от нас, културни, които знаят по няколко чужди езика и имат образование вероятно по–добро от твоето....


27 Декември 2010 15:07 | не мохамеданин
Оценка:
-2
 (
2
 гласа)

Просто от тях не става нищо, те са си Ипи. Защо тези учените с п о няколко езика не им помогнат? Защото и те са Резачки и така им диктуват, но прост народ-слаба Държава/то пък има ли Държава? /


27 Декември 2010 17:39 | 555
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Това за украсата и директора на училището в село Рибново е пълна измислица от в-к Струма, за да си тества системата за противопоставяне на мюсюлмани и християни. Много жалко!!!!!


27 Декември 2010 20:08 | захари
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

Бай Тошо беше прав щтом се чувстваш Турчин е ти Турция били ги убиждали ами да такъв е адета В България трябваше да се случи Косово разминанисе че Бай Тошо се усети увреме щте дойде реда ина тия като Иса


27 Декември 2010 21:00 | аси
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

до 123 -никой няма право да крие елхата и прочие на децата! живеем в условия на демокрация! всичко друго е наказуемо! освен когато имаме главен прокурор пияница и по важно за него е да направи банкет в 5 звезден хотел и да прибере 5000 лв. коледни! какво им пука че има деца които остават на коледа без елха! да горят в ада подобни боклуци които отнемат мечтите на децата ни!!!!!


27 Декември 2010 21:05 | аси
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

и още нещо от мен до коментиращите..... елхата е за коледа!!!!! а коледа е най християнския празник!!!!! честито рожденство христово!!!!


27 Декември 2010 21:33 | талибан
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

АБЕ тоя Иса ходжа ли е или директор или и двете. Винаги в Рибново е имало елхи и украси в училището а сега е като гробница.


27 Декември 2010 21:33 | катар
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)

Не е вярно че ЕЛХАТА Е ХРИСТИЯНСКИ СИМВОЛ . ПАГАНСКИ Е символизира плодородие и не е задължително да е, елха, плодородно дърво трябва да е . Елхата я избират защото издържа по дълго . Това няма нищо общо със ХРИСТИЯНСТВОТО . Традицията е много древна и се среща при всички народи . ДОРИ И АРАБСКИ. Какви са тия хора не ми е ясно . Имат ли телевизори да видят във Саодитска Арабия или Катар, Кувеит, и нататък имат ли ОКРАСЕНИ ДЪРВЕТА ИЛИ И ТЕ СА ХРИСТИЯНИ .


27 Декември 2010 22:25 | supervisor
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Кой е този дето е писал тези глупости. Ти журналист ли си какъв си или някои които вабще не е идвал в Рибново и получававаш новините по телефона от мекеретата в Рибново. Поне Ник да си беше измислил! А може би Anonim е истинкото ти име? Такъв и ще си останеш-жалък драскач на жалки глупости. И някой ден след тебе ще остане една анонимна купчина или едно анонимно леке. И никой няма да разбере имало ли те е или не.


27 Декември 2010 22:40 | станю
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

hei supervisor, ти за кого пишеш 4е не става ясно


27 Декември 2010 23:06 | до аси
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

стига си писал, без изобщо да знаеш къде се вреш, първо в рибново няма нито едно дете християнче, дори и от другите села идващите са помачета, единствените христяни са тук там някой от учителите и толкоз, хубаво си го казал веднаж, ама после вече ставаш банален, ако държиш на традициите, нека да не бъдат там, няма смисъл, всички хора си имат обичаи, в испания уж са християни, но до скоро не са зачитали коледа, а рейес магос на 6 януари, така че стига сме се налагали какво да правят, нали уж сме в свободна страна


27 Декември 2010 23:08 | аси
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

До катар имаме и телевизори и много други неща които на тебе ще ти липсват вечно! То е много просто или го имаш или го нямаш! Нали се сещаш за какво говоря? И нещо друго..... образовай се!!! Не се пише''САОДИТСКА'' а се пише САУДИТСКА!!! Не се пише ''ОКРАСЕНИ'' а се пише УКРАСЕНИ! И да те попитам нещо! Кой е измислил топлата вода? Кой е измислил телефона? Кой е измислил телевизора? И те се използват навсякаде по света нали така? При нас ХРИСТИЯНИТЕ е прието по Коледа и нова година да украсяваме елха и никой няма право да променя това наше ПРАВО и най малко в село Рибново! Никой не е оспорва че в Африка, Азия или където и да е че не украсяват дървета или каквото и да е, но никой не забранява!!!!! Сега стана ли ти ясно за какво говоря бе МЕКОТЕЛО?????


27 Декември 2010 23:14 | аси
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

до този който пише до аси.... съгласен съм с теб! донякъде... поне гледаш реално на нещата!


27 Декември 2010 23:21 | аси
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

и да подсетя мюсюлманите в България! Когато е Рамазам Байряма ние Християните намираме начин по телевизията да ви го чè ститим! Да е излязъл някой от ДПС да е чиститил на нас празника? Къде е тука толерантността? Даже и на циганите честитим техните празници! Това е от мен!!!


28 Декември 2010 00:07 | селски
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Аси не говори за толерантност, при положение че точно на помаците им насаждате вие че са българи, да не говорим тука за македонците ама при тях е още по-зле. Без да познаваш някой от тия хора не е препоръчително да им даваш оценки.


28 Декември 2010 00:31 | до селски
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

Какви са помаците? По етнос българи, по религия мюсюлмани. Македонски етнос няма. Има териториална единица Македония, която се простира не в една, а в няколко държави. Гърците са прави като не дават името Македония да се ползва от новосъздадена държава в съседство. Тази държава като население е смесица от няколко етноса, но не и македонски, защото такъв исторически никога не е имало. Както американски етнос няма, така и македонски няма. Това, че хората които населяват една територия се назовават по нейното име не означава, че ще ги определяме етнически като такива.


28 Декември 2010 09:04 | 007
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

Г-н Иса Вие имате имен ден на Коледа, съгласно корана Иса /Христос на Гръцки / е пророк и трябва да се уважава ! Но това го знаят неманипулираните мюсюлмани които поздравиха подобаващо християните / вижте в сайта на "POMAK" EU / .Иначе на този ден е слънчевото стоене и започва нарастването на деня... всички хора му се радват с надежда за по-добра реколта и т. н. "Ако искаше Бог/Алах/ - то едно и също можеше да Ви направи едно. Направи Ви различни за да Ви изпита ... Надпреварвайте се в добрите дела. Останалото е ретрограден талибанизъм и сепаратизъм. Честита Коледа и весела Нова година !АМИН


28 Декември 2010 09:31 | 123
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

КОГАТО В ХРИСТИАНСКИТЕ СЕЛА ЗАПОЧНЕ ДА СЕ ПРАЗНУВА БАЙРЯМА, ДА СЕ ПОКАЖЕ ЧЕ ИМА ТОЛЕРАНТНОСТ ТОГАВА И В РИБНОВО ЩЕ ПОЧИТАМЕ КОЛЕДА Т. Е. НОВА ГОДИНА


28 Декември 2010 10:46 | 321
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

123, ей, талибан, личи си, че освен Корана не си чел, че Коледа не е Нова година, тъпагьос.


28 Декември 2010 10:53 | до 123
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Не съм съгласна с това да се определят селата като християнски и мюсюлмански, за първи път чувам да имат някаква религиозна принадлежност. Всеки има право да избере своята религия, да реши в кой бог да вярва и кои традиции да уважава. По вашия призив трябва да се празнуват всички православни, католически, протестантски, сектантски, армейски, еврейски, мюсюлмански и т. н. празници. То от празници няма да има време да се работи. Всеки да си празнува каквото си иска и да уважава традициите на другите, да не им се пречи да си ги почитат. В къщи всеки си е господар да прави каквото иска. Училището и обществените сгради са лишени от религиозни окраски. Там няма право за политика и религия. Така е по закон. Читалищата са местата, където се подържат и препредават традициите, ритуалите, занаятите. Там не е задължително да се включи всеки, който иска, а в училище всички са задължени да учат до 16 години. В храмовете си провеждайте лекции и проповеди, в обществените сгради не. Отбелязването на Но


28 Декември 2010 11:03 | до 123
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Нова година не е религиозен празник, няма нищо общо с Рождество Христово. През тоталитарно време не се празнуваха религиозни празници, но се отбелязваше Нова година, в училище се правеха украси, подарявахме си подаръци с предварително определяне на принципа на жребия кой на кого., правехме си тържество в училище, като деца сме се организирали и по къщите и сме празнували, тогава нямахме достъп до заведения и алкохол. Аз не знам да има някъде където да не се украсяват празнично домовете и градовете и да не се поздравяват по случай празника, имам роднини, които живеят в Африка, там има и мюсюлмани и разни местни религии, но всички празнуват и се радват на празника. Хора, като не знаете прочетете, информирайте се и тогава пишете. Българите не са най-ревностните християни. Те по-скоро отбелязват празника като повод за веселба, а не като спазват някакви ритуали. За съжаление това е поради забраната да се вярва в Бог, възпитаваха ни в атеизъм. И вместо да празнуваме Рождество, ние Коледа, ра


28 Декември 2010 11:11 | до 123
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Разбира се, че има разлика между Коледа и Рождество, потърсете и ще разберете. Коледа не е християнски празник, но ние го празнуваме, защо, сам си отговорете, но първо прочетете нещо за празниците и традициите по нашите земи..
http://harta-bg.info/statia/161, ето един източник, ще намерите много още с търсачката, като може да ползвате интернет, използвайте го, за да се ограмотите.


28 Декември 2010 11:57 | 007
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

В нашия град има магазини на Араби - те са украсени с елхи и светлини! В Рибново ислямисткото крило на БКП -ДПС е побъркало хората заради няколко гласа


28 Декември 2010 12:20 | Г.Т.
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

http://www.struma.com/obshtestvo/direktorut-na-uchilishteto-v-s-ribnovo-feim-isa-izleze-v_12479/
Ало, автора: Че нали е в отпуска до края на годината?


28 Декември 2010 12:58 | човек
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Защо сте настроени античовешки ? Само канибалите изяждат себеподобни ! Много сърбежки ли имате по задниците ? Знаете ли, че хората мюсюлмани празнуваха байрям ? Защо вие " отричащи истината " смотаняци не празнувахте тогава, а сега искате вашият коледен празник да бъде празнуван от мюсюлманите ? Празнувайте си го вие !!! Оставете хората, това си е тяхно право ! Авторите на статията имат зрънца на християнски радикализъм ! Нека жителите от селото да изготвят жалба и да я представят в знак на насилствено принуждение да празнуват ' КОЛЕДА' . Не забравяйте, че възродителния процес свърши и са пресни спомените за стотиците убити хора, за да защитят своето съкровенно !!! ВНИМАНИЕ !!! в. струма, не подклаждайте огъня, хората не са забравили чудовищните убийства които извършвахте преди няколко десетилетия !!!


28 Декември 2010 13:06 | до до селски
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

Питай помаците какви са, а не цитирай Каракачановци. Защо в географската област Македония турци, цигани, помаци, българи, гърци, сърби не се назовават македонци? А за Гърция колко е права....., тя кръсти своите северни провинции с името Македония след отцепването на република Македония от федерацията. А македонски народ винаги е имало, поразрови се в нета и ще намериш достатъчно доказателства за това през османското владичество в турските и руски архиви. Самообразовай се като прочетеш нещо за идеята за възстановяване на Византия, която е на Русия и Австро-Унгария, и накрая земи прочети библията, или не си християнин.


28 Декември 2010 14:03 | до до до селски4
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

http://www.bg-history.info/1419/Kogato-Bulgariia-suzdavashe-makedonci.html
Всичко около македонско пред името е изкуствено, четете вие. Събитията се развиват не преди години, по време на Османската империя, Византия и т. н. Определено не съм силна по история и не се наемам да споря, но не защото не чета или не искам да прочета, но не мога да се доверя на някои историци, не изключвам субективизма при написването на историята. В днешно време сме свидетели как учени пишат история, измислят нов език и т. н. Всичко, което се създава в кабинет, не може да бъде трайно, археологията ще опровергае историята, имаме все повече нови технологии благодарение, на които ще научим истината, но за сега съм резервирана да се предоверявам на историята. Всичко около името македонци е измислица на тъпите коминтерновци. Има един от тях, който го почитат като вожд и учител, но е допринесъл за това, сега разни промити мозъци да се самоопределят като македонци и подобно на американците да се наричат македонци


28 Декември 2010 14:16 | продължава
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Всеки е свободен да се самоопредели какъвто си иска, ако иска и марсианец да се пише. Проблемът на помаците е, че са наплашени, всеки издевателства над тях. Държи ги необразовани и бедни и ги манипулира както си иска. В Германия има една нация и всички останали се вливат в немската нация. Това, че са с различен етнически произход не е пречка да се влеят в една нация. Аз правя разлика между нация и народ. Нация е населението, което обитава територията на една държава. А народ -хората, които са обединени от един произход. Определено хората в Република Македония нямат единен произход, и не мога да направя заключение, че има македонски народ. А това, че в разните документи се среща като терминология македонско население, това е различно от македонски народ и в пределите на Османската империя са живяли различни по произход хора, назовавани по признак териториалноот им обитаване. Има ли помашка нация? Защо гърците искат да има? Ред е на тракийската нация? От къде ли ще дойде тази теория?


28 Декември 2010 14:56 | по съвет
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Поразрових се в нета и разбрах, това което и си знаех, македонски народ няма. Вие ме упреквате в Каракачановщина, но те са прави, ето какво открих от един от тях, няма обощ между вашия македонски народ и древния такъв. В Солун има паметник на Филип Македонски, бащата на Александър Македонски. Защо не е в Скопие? Демонтирайте го и го поставете там където му е мястото.


28 Декември 2010 16:02 | стари македонци-нови маке
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

http://ziezi.net/cenov/makedonci/ изключително интересна материя за македонците


28 Декември 2010 19:24 | АМАН
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

Не е виновен този който яде баницата а този който му я дава. Къде е "културния" ни министър? Някъде нагъва локум на пръчка с авера си дУган. От турчин българин нестава, ама защо турчин ще ме учи на култура??? Нацвъкахани с джамии а телевизията с турска пумия. Тази гадост и зараза сее смрад на потури и то в най християнскитени празници. АМАН!!!


28 Декември 2010 19:48 | ВИКТОР
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

Понятието ТОЛЕРАНТНОСТ е непонятно за изповядващшите исляма. Ислямът много трудно вирее в условията на мирно съзтезание с другите религии. Арабите и другите мюсюлмански народи са приели исляма имено защото са такива - изначално нетолерантни, агресивни, с дълбоко скрит в главите им комплекс за малоценност, завистливи, мнителни и робски покорни пред авторитета на по-силния, Хожата.


28 Декември 2010 21:15 | Венеция
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Толкова мн. глупости се пишат, че вече човек незнае на какво да вярва. До всички пишещи по-горе, защто не ходите в Рибново и там да говорите така както пишете, да видим колко сте смели! Или сте смели само пред клавиатурата на компа?


29 Декември 2010 02:26 | традиции,бит на помаците
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

http://www.history.swu.bg/PDF/iskam_blagorodna_profesia.pdf


29 Декември 2010 13:37 | ВИКТОР
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

В България има официални празници, които всеки който се смята за български гражданин е длъжен да зачита на обществени, държавни и обществени места, включително и в училище. Всеки е свободен в къщи да реши, дали да празнува официалните празници или не, или сам празниците според неговата религия. Всеки който се противопоствя на празнуването на българските празници на обществени места според законите на страната, е свободен да я напусне, след като не се има за български гражданин и нему харесва реда и порядките в нея! Всеки има право да има своя религия, но никой няма право да обижда друговерците, както го прави ходжата на Рибново, наричайки християните "гаури", защото по всички закони това е подсъдно, и се наказва със затвор, защото такива "ходжи" са носители на ислямският фундаметализъм, тоест талибански тероризъм! Време е в нас съдебната система да прояви интерес към такива"ходжи" и догановите ченгета от ДС в ДПС!


29 Декември 2010 13:56 | ИВАН
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Незнам какво да кажа за тези изостанали талибани. Нека да ви кажа че аз съм от едно Шуменско селце в което живеят над седем наций и мога да кажа че във всяка къща е украсена с елхичка. Да не говорим за центъра как е украсен. Дори жената на ходжата е от вашият край и всичко това им харесва. При вас има нещо надъхващо защото живете в затворен цикъл оформящ се от талибани и диваци.


29 Декември 2010 14:50 | :) :) :)
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Интересно ми е защо точно сега този кмет отказва " Новогодишната украса и раздаването на подаръци от Дядо Коледа за първа година бяха забранени в училището на село Рибново, ". Да не би защото първа година ДПС не е във властта и се опитват да създават някакви дразги. Според мен никой не е задължен да чевства Коледа- всеки го прави сам как реши за на добре. Коледа не е мюсюлмански празник и затова всеки може да постъпи както намира за добре (без да прави призиви за бойкот и такива, защото и такива неща прочетох в друг сайт- а това не е хубаво). От друга страна както каза някой, ние не сме чествали Байряма ( което до голяма степен е много вярно) няма да е лошо поне най-малко да се показва някакво уважение и към тях. И последно познавам малко хора от мюсюлманските села, но от тези, които познавам има и такива, които знаят за християнствово и християнските празници много повече от някои християни. И последно - моето мнение като цяло е, че мюсюлманите уважават много Коледа.


29 Декември 2010 15:11 | моя поглед
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Проблемът на хората е, че не те определят как да живеят, а чакат ходжи да им диктуват. Аз против това друг да определя как да живееш. Не съм за това да празнуват чуждите празници, щом не им е по сърце, да не го правят. Никой не ги кори за това. Те са бедни, не само материално, но и духовно, защото не могат да проумеят какво е правилно и какво не, трябва някой да им нареди, защото не могат да решат сами за себе си. Аз съм християнка, имало е години, в които не съм украсявала дома си, никога не съм държала на това, но когато има в къщата ми деца, товаме задължава, за да създам настроение, да се почувстват празниците, невероятно е когато сам си създадеш красота и тоав ти повдига духа. Като не осъзнават как се отразяват тези дребни неща, красиво украсена и празнично излъчваща се къща, доброто настроение от поднасянето и приемането на подаръци, споделянето на трапезата, раздаването на любов, нека се потискат и окайват, че правят грях като се подават на тези чужди празници. Празниците не вод


29 Декември 2010 15:28 | моя поглед
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

не водят до омраза, защо непрекъснато търсите поводи за противопоставяне? Излезте от миналото, отворете се за новите разбирания. Там където живея няма мюсюлмани, няма арменци, евреи и други етноси, само българи и цигани, но всички християни. Ако в съседство живееха мюсюлмани и ни поканят на техните празници, няма да им бъде отказано, нито пък обратното, ние да споделим нашите празници с тях. Това сплотява хората и възпитава децата в толерантност към различните, обогатява техните познания за другите религии и обичаи, какво лошо има в това? Влизала съм и в църква, и в джамия, и това не ме е осквернило, няма да живея в заблуди и ограничения, защото някой ми нарежда, няма да позволя друг да определя как да живея своя живот. Лесно ми е да пиша така, защото живея при различни условия от тези, при които са хората от Рибново, без да съм посещавала това село, много съм чела за тях, с удоволствие бих отишла. Но не и живяла там. Свободата ми е скъпа. Всяко ограничение на свободата е тирания.


30 Декември 2010 06:09 | Взвод
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Напалм, напалм и още повече напалм.


31 Декември 2010 15:00 | помак
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

каде е истината никои никои незнае?


29 Януари 2011 08:18 | ГОСТ
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

АЗ СЪМ ОТ ЮГИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ. В РИБНОВО БЯХ ГОРЕ ДОЛУ ПРЕДИ 7 ГОДИНИ, НА ГОСТИ В ПРИЯТЕЛ ОТ КАЗАРМАТА. НЕ МОЖЕХ ДА ПРЕДВИДЯ, ЧЕ В ТЕЗИ РАЙОНИ НА РОДНА БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА ИМА ТАКОВА МЯСТО. ПРИРОДА, МЕСТО ПОЛОЖЕНИЕ И НА РАЗБИРА СЕ ХОРАТА. ХОРАТА НА ТОВА СЕЛО СА МНОГО ГОСТЕПРИЕМНИ, ДРУЖЕЛЮБНИ ОТКРИТИ. ДА ЖИТЕЛИТЕ НА РИБНОВО СА ПРИВЪРЗАНИ И КЪМ РЕЛИГИЯТА СИ, А КВО ЛОШО ИМА В ТОВА. НЕКА СЕ НАУЧИМ ДА СЕ САМОУВАЖАВАМЕ В ПОСЛЕДСТВИЕ ЩЕ ЗАПОЧНЕМ ДА УВАЖАВАМЕ И ДРУГИТЕ. Що за глупост не мога да разбера директорът не украсил училището, но и какво от това. А В ХРИСТИЯНСКИТЕ НИ СЕЛА ПРАЗНУВАТ ЛИ МЮСЮЛМАНСКИТЕ ПРАЗНИЦИ. ДА СИГУРНО ЩЕ КАЖЕТЕ КАКВО ОБЩО ИМА МЕЖДУ НОВА ГОДИНА И МЮСЮЛМАНСКИТЕ ПРАЗНИЦИ. В ТОВА Е И ВЪПРОСА НЯМА НИЩО ОБЩО ЗАЩО ТОГАВА ГИ ОБИЖДАМЕ РИБНЕНЦИ...
КОЙ ИСКА НЕКА СИ ПРАЗНУВА ТОВА КОЕ СИ ИСКА....
ЖЕЛАЯ ВИ ПРИЯДНИ ПЪЛНИ С НАСТРОЕНИЕ И В ПРИЯТНА ДРУЖЕСТКА ОБСТАНОВКА ПРАЗНИЦИ ПРЕЗ 2011 ГОДИ..


28 Декември 2011 16:36 | Гост
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Поредната провокация на хора насаждащи омраза и нетърпимост!
Като е демокрация, нека хората сами да си решат дали да празнуват Нова година, или не. Човека решил и го направил, какъв ви е проблема.
Научете се да уважавате другомислещите и различните от вас. Всички сме хора и тъпчем една земя, и нека всеки изпълнява свободно регията си. Вместо да съдите се опитайте да разберете, никак не е трудно!!!




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар