Сергей Станишев: МВР определя политиката в държавата, братя Галеви гласуваха за ГЕРБ, по мое време Цв. Бориславова бе оставена на спокойствие в СИБанк

17 февруари 2010 00:22   9 коментара   24864 прочита


Настоявам да се разсекретят телефонните разговори на Алексей Петров, за да стане ясно кой му е приятел и кой не

- Г-н Станишев, арестът на Алексей Петров напомни за сагата с известните братя Галеви в Дупница и тогава, и сега се замесва името на БСП и се приписват контакти на членове на вашата партия с арестуваните. Имахте ли като премиер информация за връзки на ваши съпартийци с Галеви?

- Ще си послужа с контравъпрос: При кое управление се направи мащабната акция и бяха арестувани т.нар. братя Галеви?

- При вашето управление...

- Да и се повдигнаха достатъчно сериозни обвинения. Впрочем добре е известно, че на парламентарните избори през 2009 г. Галеви играха мажоритарно и хората, които гласуваха в Дупнишко, гласуваха за тях, а пропорционално за ГЕРБ. Винаги съм действал принципно при всеки случай, като този с двамата дупничани, винаги съм давал инструкции, в това число на МВР и на ДАНС, ако имат достатъчно доказателства срещу някого да действат според закона, за никого да няма политически чадър.

- Знаехте ли за срещата между Румен Петков и братя Галеви, защото оттогава се говори, че е била, за да се договори МВР със силовите групировки да спрат поръчковите убийства, да се спрат показните акции, докато България не бъде приета в ЕС?

- Единствената среща, за която знам, беше тази, която беше проведена по конкретен повод и след която беше огласен офицерът под прикритие Алексей Петров.

- Значи все пак има връзка между двата ареста?

- Подобни връзки са абсолютно необосновани. Първо, самият казус около Алексей Петров дава една възможност в обществото да се проведе дискусия,

КОЙ КАКЪВ Е БИЛ В БЪЛГАРСКИЯ

ПРЕХОД, КАКВИ СА ДОСИЕТАТА НА

ПРЕХОДА.

И не онези досиета, които според мен вече нямат никакво значение, освен може би морално. А по-скоро тези, които дават информация как е създаден охранителният и силовият бизнес в България, какво е било неговото влияние за тези 20 години, защо и от кого Алексей е бил предложен, не за агент, а за офицер под прикритие и за щатен служител на НСС към МВР? А като такъв той е работил под ръководството на няколко главни секретари, няколко министри. В ДАНС е бил преназначен, след като бе огласено името му като офицер под прикритие. И това е основната причина Алексей Петров да е на щат в ДАНС. А за това на него му е правена проверка за достъп до класифицирана информация, която не е елементарно нещо. И всички тези професионални ръководства на силовите структури на МВР никога не са поставяли въпроса, поне по мое време, че е представител на организирана престъпна групировка, нещо, което заявява днес министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов. А това е основание за много сериозни въпроси и за тревога.

- Вашият съпартиец Георги Кадиев каза, че акцията е разчистване на сметки...

- Трябва да е ясно, че във всяко действие на държавата срещу организираната престъпност БСП може да бъде само на страната на държавата. И това трябва да бъде кристално ясно.

- Когато питах за връзки на братя Галеви с хора от БСП, нямах предвид, че е действано със санкцията на партийното ръководство. Имах предвид дали някой просто не е ползвал името на БСП да се договаря с представители на сенчестия бизнес, на групировките и пр. В крайна сметка тази митологизирана среща между Румен Петков и двамата дупничани добави ли тежест към решението Ви да му поискате оставката?

- Тогава причината за оставката на министър Румен Петков беше друга, той нямаше парламентарна подкрепа. Тогава получих обяснение за конкретните причини, които засягаха спокойствието на гражданите...

- Спокойствието на кои граждани, на Дупница или на страната?

/Сергей Станишев отговаря на въпроса с усмивка./

- Има ли сценарий на БСП да се създаде трайно в публичното пространство образ на партия покровителка на мафията, поне такова впечатление остава от цитираните по-горе два ареста?

- Сценарии има много, но аз искам да кажа много ясно, че БСП няма основание да се притеснява. Нямам основание да се притеснявам от разследването срещу Алексей Петров. Защото

ТОЗИ ЧОВЕК СЪМ ГО ВИЖДАЛ ДВА ПЪТИ

- веднъж бе поканен като част от широк кръг експерти по стратегията за националната сигурност в МС и веднъж го поканих преди изборите, като служител на ДАНС в присъствието на Петко Сертов. Тогава му казах ясно и г-н Сертов може да го потвърди, че упорито се говори за негови политически проекти. А той като служител на ДАНС няма право да се занимава с такива неща и трябва да направи своя избор - или да работи като служител на ДАНС, или да напусне и да се занимава с каквото иска. В т.ч. съм поставил въпроса пред г-н Сертов и пред главния прокурор Борис Велчев дали неговото минало не вреди на авторитета на ДАНС. И в двата случая получавах аргументи за неговата полза от гледна точка на работата с организираните престъпни групи. Но въпросът действително е по-широк, ако Алексей Петров наистина е бил ръководител на организирана престъпна група, което аз не мога да твърдя, защото нямам доказателства, то какво са правили всички тези професионални ръководства на системите за сигурност! И как е проникнал той вътре, без за това да е сигнализирал нито г-н Иван Костов като премиер, нито г-н Сакскобургготски, нито аз... Да припомня само, че преди известно време самият г-н Бойко Борисов каза, че Алексей Петров е отишъл при него като лоялен гражданин...

- След като Алексей Петров е минал през толкова премиери, министри на МВР и началници на служби през различни правителства, защо сега името му се свързва само с Вас и с БСП?

- Ние живеем в много специфична държава, в която всеки може да бъде омаскарен. И не се съмнявам, че и този опит ще бъде направен като кампания, защото много се изговори за “лошото” наследство на предишното, т.е. моето правителство, много лъжи. Лъжи, които се опровергават от факти - като започнем от темите с финансите и бюджета...

- Ако това е атака, БСП май не успява да намери най-правилния начин на противопоставяне. Говорите, че не е така, но хората остават с усещането, че нещата са тръгнали по времето на БСП?

- Кои неща?

- С организираната престъпност, случаите с братя Галеви, с Алексей Петров...

- Нека Ви попитам, кой е бил съдружник с Алексей Петров. Аз ли, та БСП да бъде едва ли не в основата. Кога се е развил неговият бизнес, с кого е партнирал, кога е станал офицер под прикритие, мисля че с чин капитан! Коя година -1999 г., кой го е предложил тогава... Затова искам всички тези неща да излязат наяве, ако е бил толкова опасен за държавата, организирайки престъпна група, търговия с влияние, нека да извадим списъка му с телефонните разговори..

- Като Красьо Черничкия?

- Да, аз предложих това, защото нямам притеснения, не съм говорил с него нито преди една, нито преди половин година...

- Кой ще “изгори”, ако се публикува такъв списък, имате ли конкретни очаквания?

- Ще ми бъде много интересно, нека да видим какви са били приятелите му. Аз имам много очаквания, но само фактите могат да ги потвърдят.

- На фона на атаките срещу БСП вътре в партията от последните парламентарни избори не са спрели вътрешните интриги, исканията на Вашата оставка, въпреки решението на последния конгрес... И като става дума за интриги, последно преди седмица в централен вестник се появи информация, че кметът на Благоевград Костадин Паскалев и пиринският депутат на левицата Корнелия Нинова готвят преврат срещу Вас?

- Добре дошли /смее се/. За мен е неприемливо, след като преди малко повече от три месеца конгресът на партията проведе избор между четирима кандидати за лидер и аз на първи тур получих близо 60% от гласовете, някой сега да повдига този въпрос. Този подход и това поведение вреди на БСП в момента. Защото БСП има една задача - да бъде активна, алтернативна опозиция на ГЕРБ, само така хората ще ни припознаят като защитници на техните интереси. И всякакви такива публични вътрешни престрелки карат хората да си казват: каква алтернатива ще сте вие, като само се карате...

- Но не са случайни хората, които в БСП говорят публично - Румен Петков каза, че ако с Алексей Петров се докажат обвиненията, трябва да си подадете оставката като лидер на БСП, Татяна Дончева неведнъж е искала да си тръгнете...

- Този, който иска да работи за БСП, е добре дошъл, винаги ще го подкрепя. Така например винаги съм подкрепял усилията и активността на Корнелия Нинова, защото виждам, че има желание за работа, капацитет, затова я предложих за секретар на Националния съвет на БСП. Георги Кадиев се представи не зле на изборите в София и веднага го поканих в ИБ да отговаря за връзките с работодатели, нещо което му е познато. Но

КОЙТО НЕ ИСКА ДА РАБОТИ, ПОНЕ ДА МЛЪКНЕ...

- Но говоренето продължава?

- Аз очаквам и партийни структури, организации и членове да изразят своя позиция по това...

- Да не заприлича ситуацията на тази във ВМРО, вече няколко месеца след конгреса една част от организациите не приемат преизбрания лидер Каракачанов и настояват за нов конгрес, а междувременно разцеплението се задълбочава и работата отива към създаването на второ ВМРО?

- Не мисля, че може да се сравнява ситуацията във ВМРО с тази в БСП по много причини. И второ, всички тия приказки за леви проекти са бошлаф работа. Много такива проекти са правени - Евролевица, БСД, ПД “Социалдемократи” и мн. други парченца от БСП. И нито едно от тях не се оказа трайно и не остана на политическата сцена. Факт. Левият проект в България е БСП, но трябва така да я модернизираме, че много повече хора да се идентифицират с нас и това правим и със сегашните изнесени заседания на ИБ, каквото е това в Благоевград. Стремежът е да изнесем ръководството на БСП в регионите, на срещи с хората, за да чуем техните проблеми и да си кажем нашата позиция.

- Преди срещата Ви с актива на БСП в Благоевград пред залата се питаха дали тези срещи не са закъснели, защо не се правеха по-рано. Включително искат да знаят защо няма член на ИБ на БСП от Благоевградска област. Питат още, защо през годините сте лансирали политици, които не се приемат добре от обществеността и конкретно имат предвид издигането на кметската кандидатура на Лазар Причкапов предишния мандат, от което БСП в общината се е разцепила?

- Първо искам да попитам, от всички лидери на БСП кой е идвал в Благоевград три пъти за една година! Идвал съм не само в Благоевград, но и в общините Разлог, Гоце Делчев... Но въпросът е и институционално ИБ да присъства в регионите, затова правим тези изнесени заседания.

- Един от важните регионални въпроси е за съдбата на “Булгартабак”, какво е мнението Ви за приватизацията му?

- Това, което сега се прави за “Булгартабак” от правителството на Бойко Борисов, е вредно и ще доведе до фактическата ликвидация на дружеството и много рязко свиване на дела му на пазара. Мога сега да кажа, че

КОГАТО БЯХ МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ, ЛИЧНО СПРЯХ ПРИВАТИЗАЦИЯТА НА “БУЛГАРТАБАК”,

защото смятах, че с цената, която се дава, не е достатъчно защитима. Но какво се случи оттогава досега - източиха го, държавата го източи. Взеха парите на държавното дружество и ги прехвърлиха в бюджета.

- По-добре е, отколкото частници да го източат?

- Но това убива предприятието, обезценява го, защото няма съмнение, че при тази ситуация цената на холдинга ще падне. Второ, въведоха такива акцизи, които убиват българското цигарено производство и прогнозирам пазарният ни дял да се свие в следващите месеци значително. И като резултат приватизацията ще доведе и до много рязко съкращение на работещите в сектора. А що се отнася до представителството в ИБ, смятам, че Корнелия Нинова доста добре представя Благоевградска област. А иначе следващия път, когато местните организации на изборите спечелят по-високи резултати, ще помислим и по този въпрос.

- Какво подклажда интриганството в БСП, каква е битката вътре - на хората с парите срещу хората с идеите?

9 коментара
17 Февруари 2010 07:57 | човек
Оценка:
10
 (
14
 гласа)

Политиката на БСП би трябвало да бъде социална а не обслужваща олирархичните интереси на мафиозни структури. Пример е бившият областен управител и дългогодишен лидер на БСП Владимир Димитров. Ламтежа и болната му амбиция за власт и пари доведоха до пагубното състояние на партията в региона. Няма ли в тази партия политици с човешки облик, образовани и умни а не мутри които изпиха кръвчицата на бедните хорица. Партията създава партнъорства а водачите и трябва да имат морал.


17 Февруари 2010 10:38 | до човек
Оценка:
-3
 (
7
 гласа)

Абе човек, какви ги говориш... Кои са олигарсите на бившия областен - Венчо Пашата или Ю.Гошев или други такива дето в момента са се стаили ... Този милиционер винаги мисли за човека- не говори наизуст


17 Февруари 2010 11:59 | ПРОВИДЕНИЕТО
Оценка:
-3
 (
9
 гласа)

ИДВАМ,ИДВАМ........ЗА АЛЧНИТЕ И ЗЛИТЕ......


17 Февруари 2010 12:06 | ива
Оценка:
0
 (
12
 гласа)

Ей този Сергей-Гей колко мислил за народа и всичко правел за него докъто е бил на власт,а ние да не можем да го оценим.Ами да от неговата компетентност сме на този хал.Дасе оправят с Курнелия и да мирнат малко


17 Февруари 2010 19:28 | иво
Оценка:
1
 (
15
 гласа)

Станишев ти си боклук


17 Февруари 2010 20:02 | ГРИГОР
Оценка:
5
 (
15
 гласа)

Модела на управление на БСП най ясно се вижда в Дупница!!!Всички общ.съветници на БСП Дупница винаги се разграничават на думи от политиката на,, консултативният" съвет,но на практика са послушковци и гласуват за, подкрепвайки всички техни решения.Тоест налице е липса на каквато и да било политическа воля за промяна,тъй като почти всички общ.съветници са се добре настанили на хранилката на ,,консултантите"и нямат никакво намерение за промяна на така изргаденото статукво,позволяващо им да късат големи парчета от общинската баница.Умелото задоволяване на бизнес интересите им предоставя неограничен властов ресурс в града и района!!!Почти идентична е ситуацията с БСП и на централно ниво,но с други имена и герои!!!Интереса клати феса!!!!Дупница не е нищо друго,освен един умален модел на Българският политически живот за последните 20-22 години.Има пълно срастване на мафия и политици,с огромно влияние на първите.


18 Февруари 2010 01:33 | Младото поколение!!!
Оценка:
2
 (
24
 гласа)

Г-н Станишев, ние младите вярваме във Вас и Ви подкрепяме, отново ще настъпи Вашето време, покажете им какво можете! Ние Ви подкрепяме, успех и само напред!


18 Февруари 2010 09:06 | Интелигентното поколение
Оценка:
4
 (
12
 гласа)

Вие 60-70 годишните ,към младото поколение ли се причислявате???!
Нашите уважения, но хайде да не се заблуждаваме- сега от 20 години са на път да станат промени и вие пак се обаждате не намясто!


21 Февруари 2010 04:08 | Добри
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

Е тоя серГей се излага като кифладжия,прави хората на балъци!!!МВР не определя политиката на държавата тъпако!!!Политиката се определя от хора на старата Държавна сигурност,които са на възлови места в БСП,СДС и всички останали партии,като най малко са сега за сега в ГЕРБ.Затова и има някакво раздвижване в държавата към добро.Що се касае за братята Галеви,те направиха опит да пробият вГЕРБ,но с частичен успех и то на местна почва в Дупница,защото убщ.съветници са обвързани в общи бизнес итереси с тях още преди да спечелят изборите ГЕРБ.Това стана още преди изборите за местна власт близо преди три години с така нареченият,,Дупнишки модел на управление"Тоест избраната тактика на моркова от Галевите действа ,общ.съветници са с тях,но без да го показват официално!!!Защото на централно ниво в ГЕРБ никой не ще да чуе за Галевите,а местните гербери си гризкат моркова,без да вадят тоягата.В Дупнишкият модел водещи са личните им бизнес интереси.Така е от кметуването на Пламен Соколов.Братята му




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар