Световен ден на психичното здраве: Центърът за възрастни с увреждания в Благоевград на пленер в Рилския манастир

10 октомври 2013 12:19   90 коментара   10283 прочита


С редица инициативи ще бъде отбелязан Световният ден на психичното здраве – 10 октомври в Благоевград. Дневен център за възрастни хора с увреждания „Светлина” организира за живущите в центъра пътуване до Рилския манастир, където ще бъде проведен пленер на открито. Кампанията е част от трудотерапията и арттерапията, чрез която се лекуват настанените. В нея ще се включат всички, които се възползват от услугите на центъра и са съобразени с техните желания и интереси.

Световният ден на психичното здраве се отбелязва всяка година на 10-ти октомври по инициатива на Световната федерация за психично здраве и с подкрепата на Световната здравна организация. Честването на датата цели да насочи вниманието на обществото към психичните проблеми, да предизвика обществени дискусии по изучаването, превенцията и лечението на душевните болести.

П. Петров


Още за: инициативи   здраве   център   Още от: Общество

Принтирай статия
90 коментара
04 Април 2014 14:47 | Финулски
Оценка:
-7
 (
7
 гласа)

Аз съм чувал и забелязвал, че половината (или дори повече) от мъжете в България (от поколенията родени след 1920 година- и най-вече от 1928 година) - които днес са възрастни пенсионери-са били силно засегнати (психично, морално и т. н) от моралния и т. н упадък на 50-те (в филмите, морала, появата на списанието Плейбой и т. н) и 60-те години на 20 век (сексуалната революция, засилването на порнографията (и създаването на мощна порно индустрия) - поява на списания, филми, порно кина (а по-късно- порно канали; в Интернет и т. н) и т. н), а от края на 80-те години на 20 век те оцеляват в крайна мизерия с малки пенсии (и (или) заплати) - част от които те често дават на свои безработни роднини и т. н. Много от тях говорят на обществени места пред хора с вулгарни думи, псуват, говорят си (или си крещят) сами на улици или другаде, тормозят без причина непознати за тях хора, заглеждат неприлично (или без причина) непознати за тях хора, просят грубо и нахално и т. н.


04 Април 2014 14:48 | Финулски
Оценка:
-7
 (
7
 гласа)

Аз допълвам, че ако тези възрастни мъже бъдат разпитани с детектор на лъжата ще видите, че написаното от мен е вярно. Според много хора е добре ако тези възрастни мъже (които се държат така може би от злоба и неуспех в живота) се поставят в психиатрии, под наблюдение или другаде. Аз добавям (важно) към написаното от мен, че според много хора е добре ако тези възрастни мъже в България а също и- всички мъже и момчета с подобни (или други) отклонения- а да не говорим за тези от ромски произход (аз съм чувал от информирани хора- че в България- може би около половината от мъжете и момчета- понякога може би дори лекари (било тинейджъри в края на 80-те години на 20 век- до днес) и т. н от време на време имат някаква форма на психични отклонения) - се поставят в психиатрии, под психиатрично наблюдение или на други места (в зависимост от тяхното състояние) - създадени от институциите (било на България или на друга държава) за хора като тях.


04 Април 2014 14:49 | Финулски
Оценка:
-7
 (
7
 гласа)

А аз съм чувал, че възрастните мъже през 70-те години на 20 век (и може би до преди 14-20 години) са били нормални като поведение и т. н (и някои от тях са били ветерани от 1-та и 2-та световни войни), но тогава те не са живеели в крайна мизерия, а децата и внуците им и т. н- не са разчитали на техните пенсии, заплати и т. н (защото са работили-и е имало достатъчно работни места в градовете и в селата) и т. н. Надявам се институциите у нас, ООН, Европейския съюз, ФБР и т. н да помогнат. Също в България (съм чувал и забелязвал), че е имало възрастни (и изобщо) мъже (от поколенията родени след 1925 година), които без видима причина са се карали (или разговаряли) с хора на висок (понякога много) глас или имали анормално държание по друг начин. Аз не отричам, че в България има и жени с анормално държание, но те не могат да се мерят като брой (а може би и степен) с мъжете у нас с лошо (дори само понякога) поведение без причина.


04 Април 2014 14:51 | Финулски
Оценка:
-7
 (
7
 гласа)

Отново казвам, че ако всички хората за които аз писах (под всички мои коментари) бъдат разпитани с детектор на лъжата ще видите, че написаното от мен е вярно. Пак казвам, че с написаното от мен се надявам институциите у нас, ООН, Европейския съюз, и т. н да помогнат (по начина написан от мен по-долу или по-друг начин- какъвто те решат). Аз съм чувал и забелязвал, че в България (особено) от края на 80-те години на 20 век до днес- малко мъже (от поколенията били тинейджъри в края на 80-те години на 20 век- до днес) са имали брак, дете, интимна връзка (с жена-и въобще) и т. н .Извинявам се, че написах 4 коментара, но понеже позволените символи са до 1000- ми се наложи (за да може да напиша всичко важно) с което аз се надявам да помогна на нормалните хора в България- на които тези мъже понякога пречат с поведението си.


04 Април 2014 16:48 | Финулски
Оценка:
-7
 (
7
 гласа)

Аз отново се извинявам, че пиша пак, но този път само уточнявам, че имах предвид, че с написаното от мен се надявам институциите у нас, ООН, Европейския съюз, и т. н да помогнат (по начина написан от мен по-горе (а по-рано когато бързах по-погрешка написах "по-долу") или по-друг начин- какъвто те решат).


06 Април 2014 13:34 | Неро
Оценка:
-7
 (
7
 гласа)

Наистина много са зле психично доста от мъжете в държавата ни. Определено много от тях (без да си признават) се нуждаят от психологична (или психиатрична) помощ (а и за цялото общество ще е най-добре ако те са под наблюдение).


06 Април 2014 16:28 | Енес
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Наскоро гостувах за дълго при мой приятел от центъра на град Русе и в неговия блок живееха 2 млади момчета-може би студенти (които плащаха наем) за да живеят в 1 от апартаментите- и тези 2 млади момчета (без видима причина) често крещяха (силно и високо) и понякога пускаха силно музика и през нощта- без да се съобразяват с никого. И аз (и мисля, че като мен мислят почти всички нормално живеещи и интелигентни хора в България), много моля: психолозите, психиатрите у нас (и институциите у нас и света) те 2-та (и подобни на тях мъже) да бъдат прибирани в специализирани места (определени от институциите) или да започнат сериозно лечение при психолози. Ако се провери ще се види, че всичко написано от мен е вярно.


07 Април 2014 16:30 | Ясан
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз се надявам в близко бъдеще (дори настояще) в България отново да има физически и психически здрави млади и възрастни мъже- както отново да има заводи и прочие- работни места за хората в градовете и селата. И по този начин нормално бъдеще (дори настояще) за България


08 Април 2014 12:11 | Нелев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз знам, че повечето мъже в България (основно от 1989 година) живеят много бедно и едвам оцеляват- гледат да имат пари основно за хляб и лекарства-когато се разболеят-но въпреки това трябва да се държат нормално и да се съобразяват с останалите хора- а за съжаление по улиците (и другаде-в магазини и т. н) в България се разхождат твърде много мъже (предимно) с анормално поведение- и това не е приятно на нормалните хора в България.


09 Април 2014 13:11 | Жолин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Наистина прекалено много психично болни и психично нередовни хора се разхождат на свобода в България-от поне 25 години- и наистина това не е приятно на нормалните хора в България. Добре е ако правителството у нас приеме по-строги закони за психично болните (защото някои от тях може да са опасни и агресивни) и те бъдат постоянно под някакво наблюдение-в специализирано място ли другаде.


10 Април 2014 13:58 | Ахелин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз мисля, че на повечето нормални хора в България им омръзна психично болни хора- да ходят на свобода по улиците и прочие. Дано държавата ни да вземе скоро по-сериозни мерки за да спре това (може също и със закони).


11 Април 2014 15:54 | Янек
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз съм оптимист, че България ще се оправи в бъдеще или настояще.


18 Април 2014 11:48 | Финулски
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз съм съгласен че най-зле (като степен и брой) психично, като поведение и т. н в България са мъжете под 50 годишна възраст (те са пострадали психично и т. н най-много от липсата на цензура по телевизия, вестници и т. н от края на 80-те години на 20 век, а също и от безработицата, липсата на брак и т. н от същия период- много от жените у нас които имат деца от края на 80-те години на 20 век (които намаляха много като брой спрямо 70-те години на 20 век) - до днес- са самотни майки, а бащите (с които те обичайно не живеят) са мъже над 48 години). И аз се надявам България да се оправи и възстанови в бъдеще (все пак това е най-важното).


18 Април 2014 12:27 | Берин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз също съм забелязвал, че след 1989 година- много мъже (които днес са основно под 50 годишна възраст) в България- са с видими психични отклонения и анормално поведение- и ходят на свобода по улиците (дори центъра) и прочие- в български градове- а някои от тях може да се опасни и агресивни. Нашата държавата трябва (институциите в България-съдебна власт, полиция и прочие) да започне сериозни мерки за да спре това (може също и със закони).


30 Април 2014 17:57 | Семински
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз мисля, че управляващите трябва да помислят- как България да се оправи в бъдеще и да стане една добра и нормална за живеене държава.


01 Май 2014 12:22 | Хренин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз съм виждал много психично нездрави хора в България- например- (през тази година- и края на миналата) се е случило възрастен мъж да говори с вулгарни думи на обществено място докато (този възрастен мъж) гледа нагло към непознат (за него) човек, или да се смее (пред хора) на обществено място, в магазин и т. н- без причина. Но наистина най-важното е как България да се оправи в бъдеще и да стане една добра и нормална за живеене държава. А от разказването кой- колко и какви психично нездрави хора в България е видял (а днес те наистина са много) не знам дали ще помогне на България да се оправи истински (може би ще помогне само на нормалните хора да са предупредени).


02 Май 2014 13:31 | Оресев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Надявам се думите от новогодишното (през 2014 година) обръщение на президента на България- че добрите дни за България ще дойдат в бъдеще- да се сбъднат.


04 Май 2014 12:59 | Яселин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Мой приятел ми разказа, че около януари 2014 година, когато един човек си е купил нещо от български магазин "всичко по 1 лев" в български провинциален град- един възрастен мъж е хванал предмета (който този човек си е бил купил) и го е сложил в чантата на този човек и дори е започвал да огъва чантата (сякаш да приготви тази чантата за прибиране в друга чанта), но човека е казал на този възрастен мъж, че носи чантата си в ръка и този възрастен мъж е спрял и е подал чантата на човека, а на тръгване този човек е казал на продавача в магазина "довиждане" и този възрастен мъж също е казал "довиждане". А преди този възрастен мъж за който- писах да извърши описаните от мен неща (естествено без видима причина) също без видима причина-се е смеел на висок глас (пред онзи човек и продавачите в магазина). Наистина днес повечето стари мъже са зле психично- и аз съм чувал, че повечето млади мъже от 50-те год на 20 век са били импотентни или гейове- а от последните 28 години оцеляват в крайна мизерия.


04 Май 2014 13:00 | Яселин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз само уточнявам, че наистина нищо чудно, че днес в България повечето стари мъже са зле психично- и аз съм чувал, че повечето млади мъже (които днес са стари) от 50-те години на 20 век са били импотентни или гейове (за гейове не знам- но подозирам) - а от последните около 28 години оцеляват в крайна мизерия. Ако се провери със съвременни средства ще се види, че всичко написано от мен е вярно. Аз също мисля, че най-важното е как България да се оправи (и хората за които писах - но и не само те) да си осъзнаят нуждата от психиатър или психолог (а може би дори без това) и да започнат лечение.


04 Май 2014 14:34 | Юлинин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Знам че българската земя (както и никоя страна или място) никога не е раждала такива мъже като тези поколения в България били млади от 50-те години на 20 век-до днес. И може би най-важното е как от малките момчета да станат нормални млади- а после и възрастни мъже- така че никога вече да няма (както и преди е нямало) такива мъже като поколения били млади от 50-те години на 20 век-до днес. Аз също мисля, че най-озлобени и най-зле психично от мъжете у нас (с някои малки изключения) - са тези над 35-40 годишна възраст- защото те са живели най-дълго (като млади) през моралния упадък (вероятно започвал в първите години след Втората световна война) и икономическия упадък от края на 80-те години на 20 век-до днес. Според мен надеждата за възстановяването на България- наистина е в бъдещите (може би и в младите) поколения .


05 Май 2014 09:20 | Малрин
Оценка:
-7
 (
7
 гласа)

Аз от години работя като психолог и (и без да прочитам всички коментари (и описани случаи) в тази статия) знам, колко са зле психично много хора в България (може би наистина основно при възрастните) и колко малко от тях идват при нас-психолозите (а също и при психиатрите). А хора с такива ненормални прояви (примерно като тези за които аз прочетох- тук) трябва задължително (и без тяхно съгласие) да започнат терапия и лечение при психолози (ако е необходимо и в психодиспансер) - но за тази цел трябват и по-добри закони в България (така, че нормалните хора да могат да живеят нормално).


06 Май 2014 11:47 | Едренев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз живея в Америка от 9 години. Надявам се нещата (и цялата ситуация у нас от втората половина на 20 век- до днес) и законите в България да се оправят.


13 Май 2014 10:52 | Сардахов
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Според мен е възможно в България много от мъжете, които днес са над 70 годишна възраст- да не са успели да се пенсионират от 1989 година (защото са ги уволнили) и да са оцелявали от чужди помощи и т. н. а днес да получават по-малки пенсии. И нищо чудно, че много от мъжете, които днес са над 70 годишна възраст в България са с психични отклонения (понякога много сериозни) или са крайно озлобени- а вероятно и като млади мъже не са били нормални.


13 Май 2014 13:06 | Лемир
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И според мен България е държава, която (тоест нейните институции) нехае за психично болните си (които не са малко) - които ходят на свобода по улици, в блокове, магазини и прочие и могат да са заплаха за нормалните хора.


14 Май 2014 19:55 | Канерин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз съм забелязал, че много от мъжете с ненормално поведение (крещене много гръмко, тормоз и т. н) към човек без причина- нямат смелост да се изправят срещу физически силен мъж- и се държат така лошо (без причина) само към хора, които им изглеждат не по-силни от тях- а това не е поведение на мъже (и на хора), а на крайно развалени и озлобени "мъже" ("хора"). Аз не мисля, че най-зле психично (и най-озлобени) от мъжете в България са тези над 70 годишна възраст.


14 Май 2014 22:11 | Охиев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Чувал съм от хора (но не знам дал е вярно), че през социализма в България работниците в заводи (тогава може би са били около 50 процента (или повече) от работоспособното население в България- но от 1989 година повечето заводи бяха затворени или силно съкратиха работещите в тях) не са работили сериозно и са крадели от работните си места- а в останалите социалистически държави в Европа (тогава) това явление също е съществувало, но не чак в такава степен (може би и брой) като в България.


15 Май 2014 20:36 | Енев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз мисля, че днес много хора в по-голяма или по-малка степен имат психични отклонения, но когато човек върши нещо неприятно или лошо против друг човек- трябва да подлежи под някаква отговорност- съдебна, психиатрична или друга. И всеки човек (особено над 5 години) трябва да може да отговаря за думите и действията си.


21 Май 2014 14:15 | Янкул
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Предполагам че през 50-70-те години на 20 век (може би и по-рано е имало такива случаи, но много по-рядко) някои мъже са се оженили за да прикрият (пред роднините си-и въобще) че са и/ или импотентни и никога не са правили любов с жена си (и са знаели че жените им са раждали деца (докато са женени) от друг мъж). Предполагам че през 50-70-те години на 20 век- младите хора са станали безотговорни и много бракове са завършвали с развод и деца са се оставяли в домове за изоставени деца; или на други роднини, познати и т. н. Може би сега най-зле психично и въобще от мъжете в България са тези мъже между 35-50 годишна-възраст и тези мъже между 70-85 годишна възраст (вероятно за много от тях ще е много по-добре ако те са в специализирани места-психиатрии или други (които бъдат създадени за тях) където хора ще се грижат за тях, ще им дават храна, някакво отопление през зимата и ако те нямат нужните години трудов стаж да се пенсионират там ще издържат тях- финансово и въобще).


21 Май 2014 14:16 | Янкул
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Допълвам само, че съм чувал че е имало случаи български роми (а може би и други хора-в България) да ходят зимата в психиатрии (без да се лекуват там ) защото там има отопление (а в техните домове явно нямат). Ако се провери ще се види, че написаното от мен (а може би и предположенията ми) е вярно. А вероятно повечето мъже в България (особено) между 35-50 годишна възраст- нямат брак и дете или деца (или ако се имали са разведени) или други роднини-които да се грижат за тях и да им помагат когато остареят (понеже вероятно повечето от тях нямат нужните години трудов стаж да се пенсионират и няма кой да издържа тях- финансово и въобще-когато остареят).


21 Май 2014 17:06 | Ремил
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз мисля, че ще дойде време и България ще се оправи от проблемите си и лошите крайности до които е стигнала.


23 Май 2014 18:26 | Юхерев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Добре е ако и други държави помогнат на България да се оправи.


25 Май 2014 11:01 | Мосимир
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Днес са изборите за Европейски парламент- дано това помогне и на България да започне да се променя към добро (след икономическата разруха и постоянна безработица от края на 80-те години на 20 век и прочие), дано и другите държави в Европа (и въобще) ни помогнат за това.


24 Юни 2014 10:58 | Релински
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Чувал съм от мой познат живял в чужбина- че наистина мъжете там не са чак такива грубияни и простаци и че не са чак толкова глупави и невъзпитани и в някои случаи не са чак такива идиоти (може би най-вече като между 70-85 годишните и между 37-50 годишните-в България). И може би е така.


24 Юни 2014 18:46 | Фезинев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Чувал съм от хора че много от мъжете (между 70-85 годишна възраст) в България които имат деца родени през някой техен брак че тези техни (поне официално признати като техни деца) деца не помагат на тях по никакъв начин (икономически, трудово, с информация и т. н) и често те живеят далече от тях и те рядко (а понякога може би никога) се чуват и/или виждат. И аз мисля, че до тези крайности да които стигна България от 50-те години на 20 век до днес (и най-вече от края на 80-те години на 20 век до днес) - е нямало никога в човешката история-дори през войни, тежки периоди и т. н.


26 Юни 2014 21:35 | Рилян
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Не знам как в България отново ще има масово добри лекари- след като почти всички добри лекари (във всички области) напуснаха страната ни от 1989 година. А и като цяло в най-западналите провинциални градове от хората (въобще) остана само, който никъде другаде не можа да се уреди (а и аз съм чувал, че още през социализма у нас- повечето интелигентни млади хора гледаха да заминат студенти в ГДР, СССР и т. н-извън България и след дипломирането си да останат за постоянно там). Но като цяло е видимо, че положението на България днес е трагично.


28 Юни 2014 16:49 | Аглар
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Надявам се управляващите България, също да мислят- как думите от новогодишното (през 2014 година) обръщение на президента на България- че добрите дни за България ще дойдат в бъдеще- да се сбъднат.


07 Юли 2014 13:29 | Нуриев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Около зимата на 2011 година в град Русе един възрастен мъж (който възрастен мъж е карал такси- което такси е стояло до най-големия Кауфланд в Русе) без видима причина е казал много груба, хомосексуална и гнусна псувня по адрес на някакъв мъж (докато този възрастен мъж е говорил с друг мъж). През зимата на 2013 година в Русе в коридора на лекарски кабинет един възрастен мъж (без причина) е казал псувня (без тази псувня да е насочена към някого) докато (този възрастен мъж) е гледал към двама млади хора чакащи за своя ред за преглед в коридора на този лекарски кабинет). Чувал съм, че в болници в България има възрастни хора (може би-предимно мъже) които стоят от години (или някакъв период от време) в тях и никой техен роднина (а може би и никой техен познат) не се интересува от тях (и не помага на тях-финансово нито по какъвто и да е начин). Виждал съм възрастни хора в България (през последните 5 години) с много прост, груб, анормален, занемарен и неприятен външен вид и поведение.


07 Юли 2014 13:32 | Нуриев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Допълвам (към написаното от мен по-горе), че ако се провери ще се види, че и написаното от мен е вярно. Аз също съм живял и работил в Русе. И аз силно се надявам България да се оправи- но за тази цел трябват и по-добри закони за хората с анормално и застрашително поведение-така че те да не се разхождат на свобода.


07 Юли 2014 23:15 | Аглар
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз също съм виждал не малко възрастни мъже с анормално поведение- например преди няколко месеца в западнал провинциален български град един възрастен мъж без причина гледаше към брошури и неща сложени пред гинекологичен лекарски кабинет-и после той си тръгна (а един млад мургав български ром-без причина гледаше към хора стоящи пред същия този гинекологичен лекарски кабинет-и после той си тръгна). Сериозния проблем в България е, че медиите често занимават хората с глупости, лъжа и пропаганда-а рядко говорят за сериозните проблеми на България-като това, че у нас законите са много толерантни към престъпниците и психично нестабилните и агресивни хора-но не помагат често (изобщо или почти) на нормалните хора в нужда от защита и/или помощ.


14 Юли 2014 18:07 | Улев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Важното в България е не само да има добри закони- но и въобще законите да се спазват-и наистина да няма толкова много опасни и психично болни хора-на свобода.


21 Юли 2014 12:29 | Ефин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Спомням си, когато гледах тв предаване (по частна българска телевизия), през 2007 година-водещия (това предаване-мъж) каза, че никъде по Земята, хората не са си загубили, до такава степен (като в България) нормалните човешки отношения (особено-като в най-западналите провинциални градове у нас), и че в България хора под 40-43 годишна възраст- са останали основно в София, градовете по морето и донякъде в Пловдив. Но аз не знам дали това е вярно. Все пак е видимо, че положението у нас е трагично. Имам познат, който ми е разказвал, че когато той се е видял през 2012 година- с негови познати живеещи в Мексико-той дълго време си е говорил с тях точно за деградацията на обществото в Мексико. Но според мен-все пак тяхната деградацията (не знам на какъв процент от хората там) в Мексико няма как да се мери-с тази деградация на хората-не знам на какъв процент от хората в България (най-вече мъжете) в България. И аз казвам, че ако се провери ще се види, че написаното от мен е вярно.


27 Юли 2014 20:03 | Сефинев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз мисля, че проблемите за които пишат хората тук не са само в България- аз четох в места на английски език (но и аз мисля, че днес в информационните средства има много лъжа, глупост и пропаганда и всички тези неща са силно съмнителни), че днес 90 процента от мъжете в света са обратни, и че около половината от мъжете в света-имат някаква форма на психични отклонения (или психично заболяване) -вероятно и анормално поведение (дори и само понякога). А също съм чел, че от последните 30 години законите в света, стават все по либерални и снизходителни към престъпниците (а не към пострадалите хора от тях). Според мен, е видимо, че не само България има сериозни проблеми за решаване-и че хората управляващи отделните държави в света също трябва сериозно да се замислят-как ще бъде света, ако нещата продължат така още 20-30 години.


28 Юли 2014 16:48 | Хегин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Мой приятел, който преди не повече от 3 години е живял (за около 1 месец) в малък град (предградие на Лондон във Великобритания) с цел да остане там за постоянно, ми разказа, че не е издържал там (повече от 1 месец), защото там не му харесало (той е живял в обикновен квартал с емигранти от Индия, Бангладеш, Пакистан, Турция, арабските страни и т. н), понеже в кварталът е било мръсно (не по-малко от българските ромски квартали); хората ходели немарливо облечени; почти всички хора пресичали на червен светофар; на чужденците се плащали малки заплати и заради това и местните англичани се принуждавали да работят по-евтино и т. н. Той също ми каза, че в Интернет на английски език имало неща (не знам записи от шоута или друго) в които някой мъж крещял на висок глас; псувал (или друго) и понякога след това се чувало, че публиката се смее (вероятно на това) и ръкопляска на този мъж. Видимо е, че като цяло целия свят има сериозна нужда от нормални и физически и психически здрави мъже.


01 Август 2014 19:14 | Санев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Уточнявам, че след прочетеното в един вестник (но сега (особено) има много лъжа и пропаганда в информационните средства-и аз не предполагам, че написаното там не е било вярно) -един мъж (на когото аз разказах написаното в онзи вестник), ми каза, че е възможно-само като хипотеза (но аз предполагам, че не е вярно) от повече от 25 години-до днес-български мъже да са живели (временно или не) в държави извън България и там те да са ходили в гей клубове, на места с гейове и т. н и така да са си намирали гей партньор (или гей партньори) които да издържат тях (българските мъже) финансово. Но според мен тази хипотеза е глупост и лъжа.


09 Август 2014 16:53 | Лерин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз мисля че съвкуплението между гей мъже (както и всяко друго сексуално извращение) е много по-тежко за психиката, морала, живота и т. н на мъж отколкото нормалния секс (когато е по взаимно съгласие) между мъж и жена.


10 Август 2014 14:46 | Бенисев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Един мъж мой познат (след като прочете неща написани от хора тук) ми каза хипотезата, че е възможно гей секс туристи (мъже от цял свят) да идват в България за гей секс туризъм (но според мен тази хипотеза е глупост и лъжа). Чувал съм от моя блок в центъра на провинциален български град- вечер и през нощта хора (почти винаги мъже-обикновено между 14-50 годишна възраст) на някоя улица- да се карат, спорят, викат, крещят (понякога докато са сами) на много висок глас и това да се чува-на голямо разстояние (и да пречи на всички нормално живеещи хора). А властите в България трябва да вземат сериозни мерки за това- ако е необходимо с промени в закони (и спазването им) и т. н.


11 Август 2014 19:43 | Менин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И аз мисля, че при днешните мъже в България (може би особено при тези от тях под 49 годишна възраст) нормалните от тях (които имат постоянна работа-където могат да натрупат нужните години трудов стаж и да се пенсионират; и които имат брак и/или дете или деца (и които имат сексуално и полово влечение към жени и физическа възможност да правят секс с жени); и които се държат често нормално в обществото) са рядкост и изключение. Не знам дали с такива мъже България би имала нормално бъдеще (и изобщо какво бъдеще би имала) след 20-30 години.


14 Август 2014 19:59 | Енев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Според мен много от хората с анормално и лошо поведение (като случаите описани от хора тук) могат да бъдат намерени (за полицията, психиатриите и т. н) със записи от улични камери в градовете (било държавни (от улици по центъра и т. н) или частни-дори в блокове, училища и т. н) -ако те са записани там някъде. И аз знам, че днес много хора в по-голяма или по-малка степен имат психични отклонения, но когато човек върши нещо неприятно или лошо против друг човек- трябва да подлежи под някаква отговорност- съдебна, психиатрична или друга. И всеки човек (особено над 5 годишен) трябва да може да отговаря за думите и действията си.


16 Август 2014 13:49 | Фесин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Относно това за което са писали хора преди мен (за многото хора с анормално и лошо поведение в България) ще кажа моето мнение, че- психолозите и психиатрите могат да помогнат на човек, който осъзнава своите грешки (а психиатрите може би-на напълно невменяем човек), а човек които се държи без причина ненормално към хора (от злоба и неуспех в живота) е вменяем и отговаря за своите действия (въпреки, че крайната злоба и неуспех в живота-също не са нормални).


17 Август 2014 13:29 | Сикинев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Вярвам, че България и света ще се оправят в близко бъдеще.


20 Август 2014 10:30 | Мерин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

В центъра на български град на разстояние от 1 километър (и на горния етаж в блоковете) са се чували караниците, разговорите и т. н на мъже седнали на едно барче. Мисля, че психолозите и психиатрите могат да помогнат на човек, който осъзнава своите грешки (а психиатрите може би-на напълно невменяем човек), а човек които се държи без причина ненормално към хора (от злоба и неуспех в живота) е вменяем и отговаря за своите действия (въпреки, че крайната злоба и неуспех в живота-също не са нормални). Мисля, че повечето от мъжете в България под 49 годишна възраст-нямат работни места (а тези от тях които имат- едва ли са постоянни) и следователно нямат откъде да получават пенсии-може би наистина е добре за тях да се създадат места (включително с помощта на други държави и международни институции) които да ги приемат (с храна, отопление, стаи и т. н) за постоянно (така тези от тях които са агресивни към хора-няма да са опасни за обществото).


23 Август 2014 10:29 | Нирянев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Виждал съм, че в България много хора (след 1989 година) карат своите коли (или на други техни роднини) от социализма (а някои са продали коли (купени през социализма) и са си купили с тези пари (и още малко пари) нови коли), но въпреки това те оцеляват в крайна мизерия.


26 Август 2014 13:36 | Сулгаров
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Добре е всички държави в света да се оправят и на никой човек да не се налага (било от бедност, липса на шанс в неговата държава и т. н) да напуска държава си и да замине да работи и живее в друга държава (освен ако самия човек не реши и направи това по някаква друга причина).


15 Септември 2014 10:33 | Билин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Чувал съм (от възрастни- хора), че жените (в България-но вероятно-и по света) от поколенията родени 30-те години на 20 век са се женили (и са раждали децата си-или поне първото си дете) през 50-те години на 20 век (но пак е имало видимо (не малко) намаление в броя на семейните двойки които са имали дете или деца (може би вече само половината) -спрямо 20-30-те години на 20 век) -а техните деца родени през 50-те години на 20 век, понякога също са се женили 70-те години на 20 век (или са имали постоянен партньор с когото живеят заедно) но вероятно много рядко са имали дете или деца през 70-те години на 20 век и вероятно много от тях са живеели заедно с партньора си (с или без брак) без да имат дете или деца, а ако имат дете или деца, вероятно е ставало по-късно-примерно през 80-90-те години на 20 век.


18 Септември 2014 17:54 | Гефинев
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Вярвам че България и света ще станат добри и нормални места за живеене.


21 Февруари 2015 11:41 | Финулски
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Аз уточнявам, че когато аз писах тук и по-рано аз имах предвид че според един мой приятел днес и т. н (но аз не знам дали това е вярно) за някои от мъжете и т. н в България и по-млади и т. н. Аз предполагам, че всички хора които са писали тук и т. н за мъжете (а може би и за жени) под 50-48 години (и на каквато и да е възраст) че хора са казвали описаните там неща (за които аз не знам дали са напълно (или изобщо) верни и т. н) за някои от тези мъже и т. н (но аз не знам колко (на брой и т. н) са те) но може би е възможно някои (от тези мъже (дори и да са гейове) и т. н) като хора и т. н да се променят към добро. Аз пак казвам, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написаното тук от мен- е вярно.


11 Март 2015 19:02 | отново аз
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Аз (както и всички хора писали под тази статия) се извиняваме за написаното от нас - за мъжете, момчетата (и въобще за хората) в България (и въобще) - за това, че безработните; мъжете под 50 годишна и т. н възраст; и т. н - че трябвало да им се правят прегледи от психолози, психиатри и т. н - ние се извиняваме за описаните от нас неща на тази (и подобни теми) и т. н.


13 Март 2015 11:58 | s
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

И аз мисля, че е много вероятно 2015 година да е годината когато България и света ще се оправят.


14 Март 2015 19:11 | -
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз съм чувал от българи (но не знам дали е вярно или не) че в България понякога се произвеждат плочки (а може би и други неща) на които се слагат етикети- че са произведени в Франция, Италия (а може би и други страни) и така се изнасят за други държави (а може би това правят и други страни).


28 Март 2015 18:01 | n
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Чувал съм, че в много български преводи на филми и т. н - има големи грешки и неточности.


23 Април 2015 20:01 | bg
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Мой познат ми каза, че според него много хора са ходили (и са се лекували) на психиатър и без да имат сериозни болести- всъщтност (според него) психиатрите лекуват и с терапия (понякога (по взаимно съгласие между лекар и пациент) и с лекарства) - и много хора са лекували и по-лека психични страхове, депресии, проблеми и т. н, а също и проблеми на нервна почва и т. н. Така, че според него определено не трябва да се обижда, подиграва, омаловажава и т. н -тази професия (и хората, които я работят- той предполага, че те трябва да са добри специалисти).


23 Април 2015 22:06 | ))
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз съм чувал че в света език световен преди английския е бил френския (и английския език е изместил световно френския език през 70-те години на 20 век).


29 Април 2015 00:41 | u
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Около 26 април 2014 година в Русе, когато са излизали много ученици от училище Елиас Канети -едно момче е нарекло друго момче (когато се е обръщало към него) с най-вулгарната дума за задни части.


29 Април 2015 09:32 | u
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Уточнявам, че в написаното от мен преди, аз имах предвид, че- около 26 април 2015 година в Русе, когато са излизали много ученици от училище Елиас Канети -едно момче е нарекло друго момче (когато се е обръщало към него) с най-вулгарната дума за задни части.


29 Април 2015 17:20 | rs
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Виждал съм мъже роми да вървят с анормален вид (и / или като напълно нередовни) по центъра на български градове.


30 Април 2015 18:16 | ~-~-~-~
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Мисля, че някои хора в България и по света (особено от последните 25 години) станаха не леко- озлобени и злорадни.


03 Май 2015 09:09 | /@////@////@/
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Според интелигентни хора (мои познати) всички бойни спортове (бокс, карате и т. н); лошите филми, сериали, песни, картини, снимки и т. н са (те всичките) вредни и лоши неща, които трябва да се махнат.


05 Май 2015 16:53 | day
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Чувал съм, че повечето мъже в България (под 40-50 годишна възраст) дори нямат финансова възможност да си намерят жена интимна приятелка- тоест нямат финансова възможност (а някои може би -нямат и нормално поведение) да водят жена в сладкарница, в заведение и т. н- за да се съгласи някоя жена да има връзка с мъж под 40-50 годишна възраст- може би само някои мъже от по-богатата класа могат да си го позволят.


07 Май 2015 17:15 | gms
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Виждал съм мъже в България с външен вид и/или поведение като може би крайно деградирали мъже.


08 Май 2015 20:14 | sn
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Аз мисля, че силиконите са всъщтност вредни за хората, които ги носят (може би медиите не трябва да показват актриси и прочие с такъв вид) - това е започвало може би постепенно от 50-те години на 20 век до днес - с актрисите и прочие.


11 Май 2015 13:05 | cm
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Информационите средства сега- са пълни с толкова лоши неща-които (особенно на сексуална и/или извратена тематика) са измислени лъжи или силно пресилени неща- които едва ли някой би чел-освен журналистите, които ги пишат.


12 Май 2015 19:26 | N
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Видимо е, че човек не трябва да се присмива на нещастия, беди, бедствия и т. н (аз мисля, че човек не трябва да се присмива и на гей мъжете и т. н).


15 Май 2015 23:47 | zc
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Днес може би има неща в информационните агенции и т. н (които са умишлени лъжи или силно пресилени неща), които целят да създават отрицателни чувства, ненавист и прочие- между хора от отделни народности и прочие.


18 Май 2015 18:36 | s
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

В град Русе преди около 6 години - на голяма кофа за боклук (в центъра на Русе) - беше изписана най-вулгарната дума за пенис. Мой познат (живеещ в Лондон (в Англия) и работещ в Лондон в сферата на физическо здраве -в болница за физическо здраве) ми разказа (през 2014 година), че и в Лондон по улиците се виждали да вървят прегърнати -гей двойки мъже. И аз казвам, че ако се провери с полиграф и т. н- ще се види, че написаното от мен- е вярно.


19 Май 2015 13:44 | mr
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Може би някои от хората (може би в някои случаи- дори и при лекари и прочие) с по-анормално поведение (а понякога и озлобено поведение) в България (а може би и по света) са с такова поведение -от липса на късмет, добри преживявания и прочие- в техния живот (а може би и от огорчение, злоба и т. н- от реалността по света от последните години и прочие).


20 Май 2015 23:31 | z
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Виждал съм (около 2007 година - в провинциален български град), възрастни мъж и жена (които тихо си говореха на английски език- и гледаха с поглед, като че ли няма нищо нормално) и когато покрай тях мина млад човек- те му се изсмяха (с онзи смях, без глас, а с изхвърляне на въздуха през носа); а около 2011 година - в провинциален български град - вървеше група (предимно от възрастни хора), която си говореше на немски език- и млад мъж (от тази група) гледаше с поглед, като че ли няма нищо нормално. Аз също съм съгласен с проверката за лъжа (включително с това- написаното от мен-да бъде проверено така) - написана от хората тук -преди мен.


21 Май 2015 14:37 | z
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Уточнявам (за написаното от мен- вчера) - виждал съм (около 2007 година - в провинциален български град), възрастни мъж и жена (които гледаха с поглед, като че ли няма нищо нормално) и когато покрай тях мина млад човек- те му се изсмяха (с онзи смях, без глас, а с изхвърляне на въздуха през носа – а после тези възрастни мъж и жена продължиха тихо да си говорят на английски език). Днес (21 май 2015 година) около 11 часа в град Русе- на кръстовище (до кметството в Русе) е карал колело мъж- който си е говорил сам на висок глас (а в Русе и около 2010-2012 години е имало случаи мъж да кара колело- и да си говори сам или да бъде с вид и поведение като крайно деградирал човек). Аз пак казвам, че ако се провери с полиграф и т. н (ако има и записи от камери от улици по центъра на Русе- за онези описани от мен неща) - ще се види, че написаното от мен- е вярно.


24 Май 2015 12:59 | българин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Чел съм коментари от български информационни агенции (които едва ли някой друг чете - освен журналистите, които си ги пишат сами), че мъже били родени от мъже (и всякакви други глупости и ненормалности). Аз също казвам, че ако се провери с полиграф и т. н- ще се види, че написаното от мен- е вярно.


06 Юни 2015 20:30 | от България
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Аз (а мисля, че и нормалните и интелигентни хора -независимо какви са етнически и т. н) мисля, че в цял свят трябва да отпадне съществуването на армии, танкове, оръжия, войски и т. н (а хората, които работят или са работили в подобни неща -трябва да си намерят други нормални професии).


16 Юли 2015 22:46 | Малрин
Оценка:
8
 (
8
 гласа)

В написаното от мен на 5 май 2014 година- аз излъгах, че съм психолог и излъгах, че хора с такива ненормални прояви (примерно като тези за които аз прочетох- тук) трябва задължително (и без тяхно съгласие) да започнат терапия и лечение при психолози (ако е необходимо и в психодиспансер) - аз го написах от глупост, но това видимо не е нужно за тях (а и въобще).


17 Юли 2015 14:44 | Малрин
Оценка:
8
 (
8
 гласа)

Уточнявам, че- в написаното от мен на 5 май 2014 година- аз излъгах, че съм психолог и излъгах, че хора с такива ненормални прояви (примерно като тези за които аз прочетох- тук) трябва задължително (и без тяхно съгласие) да започнат терапия и лечение при психолози (ако е необходимо и в психодиспансер) - аз го написах от глупост, но това видимо не е нужно за тях (а и въобще). Аз казвам, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написано тук - е вярно.


17 Юли 2015 16:33 | nm
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

На едно място в Интернет на български език (мисля от тази година) някой беше написал нещо като "особено в провинцията, където недостига на добри специалисти лекари е голям- все по-слаби специалисти доктори и дори нестабилни хора- навлизат в системата на здравеопазването"- но аз не знам дали това е вярно.


17 Юли 2015 20:08 | l
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

От последните години в България (а вероятно и по света) с всяка изминала година нарастват цените на тока, парното, храните и т. н- а това вероятно е зле за повечето хора (особено за тези от тях, които нямат работа).


19 Юли 2015 22:49 | si
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Може би друг добър вариант за ромите (по цял свят) е ако за тях се създаде отделна държава- където те доброволно да живеят постоянно-примерно някоя голяма държава (примерно Австралия) даде доброволно част от своята територия за това- и може би ако живеещите хора в тази територия доброволно се изселят в други части на страната си и т. н- и тяхната държава им осигури безплатно всичко това (нови прилични жилища, нормални работни места и т. н).


22 Юли 2015 23:37 | un
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

През лятото на 2012 година една жена (от Велико Търново) хазяйка (която е имала (без причина) и други анормални и лоши прояви- към своя квартирант) - която хазяйка е родена в края на 40-те години на 20 век- и имаща един син и внучка- е нарекла пред своя квартирантка (млада жена- на двайсет и няколко години) фирмите, които всяка зима вдигат цените на тока, парното и т. н- и тя ги е нарекла "клати" и след това с най-пошлата дума за пе.. ниси (в множествено число). Аз също пиша, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написано тук - е вярно.


26 Юли 2015 12:36 | bg man
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

В град Русе на 26 юли 2015 година между 10. 40-11. 40 часа по улица "Александровска" е вървял млад мъж с бяла кожа (и мисля и с по-широки и плътни устни), който без причина е говорил нещо- към непознат за него човек. В град Русе на 26 юли 2015 година между 10. 40-11. 40 часа по улица "Борисова" възрастна жена (с бяла коса) е крещяла (без причина) - мисля и към случайно минаващ покрай нея- млад човек (с къси летни дрехи). Аз мисля, че може би много от мъжете (и по-възрастните също) с анормално поведение (в България) към човек или хора- се страхуват да се държат така към гей мъже- за да не пострадат от тях (може би и с мъжки гей изнасилвания) по някакъв начин. И аз казвам, че ако се провери с полиграф и т. н (може би и с записи от камери от центъра на Русе- ако тези хора- са били снимани (от камери) - на връщане, отиване и т. н) ще се види, че написано тук - е вярно.


11 Септември 2015 19:08 | Финулски
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Извинявам се (както и други хора писали тук) за написаното от мен през 2014 година. Аз предполагам, че всички хора които са писали тук и т. н за мъжете (а може би и за жени) под 50-48 годишна възраст (и на каквато и да е възраст) че хора са казвали описаните там неща (за които аз не знам дали са напълно (или изобщо) верни и т. н) за някои от тези мъже и т. н (но аз не знам колко (на брой и т. н) са те) но може би е възможно някои (от тези мъже и т. н) като хора и т. н да се променят към добро. Аз и други хора писали тук и т. н много се извиняваме за написаното "Според много хора е добре ако тези възрастни мъже (които се държат така може би от злоба и неуспех в живота) се поставят в психиатрии, под наблюдение или другаде" и т. н - които неща според нас не са вярни. Аз казвам, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написаното тук от мен- е вярно.


22 Септември 2015 19:44 | човек
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

В Русе около август и началото на септември 2015 година- в центъра на Русе се разхождаше мъж с тъмна брада по шорти (с не особено редовен вид) - изглеждащ на може би 35-40 годишна възраст. Около месец май или юни 2015 година две жени наближаващи да влязат в хипермаркет "Лидл" в Русе -са си говорили и едната е казала думата "гей проституция" и един мъж (изглеждащ на може би 35-45 годишна възраст) веднага (без да познава някоя от тях и без видима причина) се е обърнал към тях и после е влязъл в хипермаркет "Лидл" в Русе (а двете жени след него). В Русе около август или началото на септември 2015 година в хипермаркет "Билла" в Русе - един физически дебел мъж (изглеждащ на може би 35-45 годишна възраст) си е говорил сам (без видима причина), като е споменал и най-вулгарната дума за пенис. Казвам, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написано тук - е вярно.


20 Октомври 2015 13:28 | n
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Бях чел в едно място на китайски език (но аз не знам дали написаните данни там са верни) в Интернет, че в една обикновена психиатрична болница в Китай (по данни между 2005-2007 години) около 98 процента от пациентите са мъже (но аз не знам дали останалите 2 процента не са мургави жени от местните китайски роми- но това е само предположение) -но аз не знам дали написаните данни там са верни. Казвам, че ако се провери с полиграф и т. н ще се види, че написано тук - е вярно.


31 Октомври 2015 23:27 | бг
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

На едно място в Интернет на английски език (преди около един месец) аз прочетох (но аз не знам дали в написаното там има нещо вярно), че лекарските грешки (на лекарите в САЩ - но ако това е вярно, то вероятно (е така) и по света при хората от бялата и монголоидните раси) са третата причина за смъртни случаи на хора.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар