Бялата гилдия се разцепи на две за “потрошеното” бебе Никола

30 март 2010 00:20   34 коментара   54719 прочита
Бебето Никола
Бебето Никола


Бебето Никола

От 30 години в здравното заведение не е имало подобен случай

Бялата гилдия в най-голямото лечебно заведение в Пиринско - МБАЛ - Благоевград, се раздели на две мнения по повод инцидента със счупеното бедро на новородения Никола.

Малкото момченце, както “Струма” писа, се роди нормално на 17 март 2010 година в АГО на благоевградската болница, но на 6-ия ден на родилката Румяна Ячкова, учителка по история в с. Баня, община Разлог, бе съобщено, че с детето й има проблем, консултирано е с ортопед и лявото му краче е в гипс.

На следващия ден майката по собствено желание напуска болницата и се консултира с лекари в Горна баня, пуска и жалба до Министерство на здравеопазването. Чия е отговорността за счупеното краче, компетентните органи ще се произнесат.

Вчера болничният директор д-р Красимир Михайлов свика пресконференция по случая и обяви:

Във връзка с постъпила жалба от Румяна Ячкова от село Баня, община Разлог, е сформирана лекарска комисия в състав д-р Екатерина Чакалска - специалист по детски болести, д-р Андрей Янакиев - рентгенолог, д-р Александър Сивиков - ортопед-травматолог, и главната сестра Маргарита Бербатова. Снемат се писмени обяснения от дежурните екипи, които са присъствали на раждането, и от медиците, които са имали контакт с новороденото през престоя му в лечебното заведение. До края на седмицата членовете на комисията ще се произнесат със становище.

На пресконференцията д-р Андрей Янакиев съобщи, че рентгеновата снимка на новороденото е направена в 16,45 часа на 22 март 2010 г., установена е спираловидна фрактура. Понякога родовите травми не могат да се открият веднага, защото костите на бебетата са еластични и гъвкави, имало е случай, когато се диагностицират и след изписването у дома, уточни той.

Докато семейството на малкия Никола и здравните работници са в очакване да разберат какво се е случило, започнаха оживени коментари в бялата гилдия. Едните твърдят, че теоретично може да има счупване на бедрена кост по време на раждане, но на практика при родилката Румяна Ячкова раждането е протекло нормално с тила напред и въпросът е как тогава се е счупила бедрената кост. Защо през първите 6 дни, когато се минава на визитация, не е диагностициран този проблем. Защо не е извикан за консултация ортопед-травматолог на място в неонатология, както е редът в болницата? Защо педиатърът д-р Райна Калпазанова, която е съпруга на болничния директор д-р Михайлов, е прескочила дежурния ортопед в болницата и е потърсила за консултация д-р Сакелариев, с когото са в кумска връзка.

Други лекари са на мнение, че става въпрос за родова травма. Получило се е усукване, което е довело до фрактура.

По думите на неонатолози детето е било поставено на кислород, било е на покой през първите 3 дни със забавени рефлекси и затова травмата е установена на по-късен етап. Има случаи, когато бебето е изписано у дома и едва тогава се установява родова травма, например изкълчена ключица /б.р. но не счупване/.

В документацията на родилно отделение на МБАЛ - Благоевград от 40 години няма случай със счупена бедрена кост при нормално раждане, има регистрирани родови травми на ключица и раменна кост.

Вчера по телефона се свързахме с д-р Румяна Костадинова, която заяви:

Раждането протече нормално, безпрепятствено. Бебето се роди за 5 минути от 12,00 часа до 12,05 часа и веднага изплака, това е документирано. На раждането присъствах аз, акушерката Михаела Борисова, д-р А. Баракова, д-р Попова и детската лекарка д-р Миткова.

Новороденото веднага след раждането бе прегледано от дежурния педиатър д-р Миткова и след това бе подадено на майката да го види и не са се наложили реанимационни действия.

Родено в добро общо състояние - е отразено в историята на родилката. Обадих се честно и достойно на майката, когато разбрах за проблема, заключи д-р Костадинова.


Още за: лекари   бебе   МБАЛ   Още от: Общество

Принтирай статия
34 коментара
30 Март 2010 04:22 | ВЪЬЬЬЬ
Оценка:
-10
 (
16
 гласа)

ВИЖТЕ САМО КОМИСИАТА .....РЕшЕНИЕТО Е ЯАСНО...."РОДИЛКАТА Е БИЛА ПИАНА"


30 Март 2010 06:59 | е...
Оценка:
0
 (
10
 гласа)

Мисля, че ще положат усилия да наблегнат на родова травма...щом има такава вратичка


30 Март 2010 08:04 | читателка,майка
Оценка:
5
 (
15
 гласа)

тази доста оспорвана тема ,трябва да се уточнат причините от доста по компетентни хора от комисията,не работещи в болницата,защото това са хора ,който защитават СВОЯ пристиж,а не СЛУЧИЛОТО се,за това предлагам родителите на бебето да се обърнат към ВИСШЕСТОЯЩИ медицински компетентни кадри от СОФИЯ.ДОКРАЙ дерзайте,защитете ВАШИЯ "престиж"живота на ВАШЕТО дете е най важното за всички нас,ние ще ВИ подкрепим!


30 Март 2010 08:09 | възмутена
Оценка:
14
 (
34
 гласа)

Каква родова травма, бе хора! На горкото мъниче са му счупили крачето, защото акушерките са много "внимателни", "учтиви" и "вежливи". Просто не е за приказване. Отнасят се с родилките и новородените като с някакви предмети. Къде е хуманността и човешкото отношение. Понякога се чудя как е възможно това - не са ли и те жени, майки, баби? Или за чуждите деца не ги е грижа? Ами да не са си избирали тази професия! Вярно, че тя е много тежка, отговорна и свързана с голямо напрежение, заплащането е малко, но какво са виновни майките и бебетата им за това? На моя близка при раждането счупиха ръката на бебето (в рамото) и после две години ходене по мъките - рехабилитации и процедури в София и не се знае със сигерност какво ще се случи по - нататък. Това не е ли живо престъпление - да осакатиш един живот още от първите му мигове?!


30 Март 2010 08:25 | наблюдаващ
Оценка:
35
 (
45
 гласа)

Що за измислена комисия? Каква компетенция има Чакалска ?Резултата е ясен-Родова травма.Къде са акушер-гинеколога,неонатолога,травматолога ангажиран със случая?Без принципи и правила........само "гафове".


30 Март 2010 08:33 | болница на края на света
Оценка:
9
 (
27
 гласа)

Когато искаш да не се свърши работа-НАЗНАЧИ КОМИСИЯ!


30 Март 2010 08:48 | До засегнатите
Оценка:
0
 (
34
 гласа)

Не чакайте резултата от смешната "комисия" - първо, че от сега е ясно какъв ще е; второ къкъвто и да е няма никаква друга освен "морално етична" или "административна" стойност. Пускайте си жалба до прокуратурата.


30 Март 2010 08:49 | Александър
Оценка:
-5
 (
53
 гласа)

Тая некадърница ,бездарница и жадна за пари" прословута " Костадинова, още ли тормози малките ангелчета.
Дано господ да я съди по неговите закони,защото тази родилна мафия е безнаказана.
Подкрепям изцяло семейството от с.Баня дано имат успех , пожелавам им по бързо възтановяване на малкия.


30 Март 2010 08:58 | пена
Оценка:
7
 (
21
 гласа)

Всичко е проформа , за да се оневини шефската булка д-р Калпазанова .


30 Март 2010 09:08 | elena
Оценка:
7
 (
19
 гласа)

Преди около 6 години в същото родилно отделение,само че друг лекар осакати дъщеря ми ...Толкова е болезнено ,че даже не искам да си спомням,но когато прочетох за този случай , с това малко бебенце и болката ,която е преживяло спомените от онази нощ нахлуха в мен.Не ги осъдих,макар че може би трябваше ,но оставих това на Бога. Докторът,благодарение на когото дъщеря ми извървя дълъг и труден път на физиотерапия и други процедури до последно твърдеше ,че още в корема ми детето си е "наседнало" ръката и че той не е виновен....Чували ли сте такъв абсурд?Аз ясно чух изпукването при раждането,но как ще признаят ,че грешката е тяхна?!Дъщеря ми сега е на 6 години и често ме пита:"Мамо ,как се казва този доктор ,който ми счупи ръчичката?" Аз и обещах, че ще отидем при него като се върнем един ден в България...,за да се запознаят.Мили родители,търсете истината! Един ден синът ви ще ви пита,както мен ме пита сега дъщеря ми и ,за да имате отговор -търсете го,борете се.Бързо оздравяване на Ники!


30 Март 2010 09:10 | зенека
Оценка:
9
 (
17
 гласа)

Или както казваше покойния Радой Ралин : "- Лекарите - скарани , сестрите - издокарани ,
санитарките - прости а болните Бог да ги прости !"


30 Март 2010 09:29 | usa
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Нема да ги стигнем,нема....Даже и след 100 години.Бог да пази България!


30 Март 2010 10:23 | От гр.Разлог
Оценка:
10
 (
16
 гласа)

Когато чета тази статия си спомням за моено положение като баба и моята дъщеря, която роди в същото родилно отделение, но при друг лекарски екип преди 4 години.Не искам да се спомня за този случай.Внучката ми се роди нормално.Незнам дали акушерките или лекарите я бяха охладили, изкъпали я в студена вода.Наложи се да преливаме кръв.
Кръв която трябвало да се заплати.Ние не знаехме къде се намираме, те ни търсат кръв да дадем.Отидохме платихме си кръвта без касова бележка без нищо.Тогава щеше да пиша оплакване до в. "Струма".Дъщеря ми не даде , защото доста време стоя в болницата и не искаше да има проблеми с лекари и акушерки.Отвратена бях и от държанието на детския педиатър.Същото важи и за акушерките.За тях важеше след като си си платил раждането на лекара, пари трябва и на тях.
И до ден днешен детето боледува със слаба имунна система, а се роди здраво 3 кг.и 500 г.
Съсипаха го в Благоевградската болница , да не казвам какво преживя дъщеря ми.
Затова призовавам г-жа Румяна Ячкова


30 Март 2010 11:13 | доика
Оценка:
3
 (
11
 гласа)

абе четете статията но първата ,там маиката се жалва от друг и за друго.жената няма претенции към акушерки и доктори .вие като имате кажете го на др. подходящо за това място.от каде го удриш а къде се пука е вашето!!!!по отношение на цитата,,Лекарите - скарани , сестрите - издокарани ,
санитарките - прости а болните Бог да ги прости !"
в софия на стана ли наи лошото с жена от петрич


30 Март 2010 11:27 | Нина
Оценка:
1
 (
11
 гласа)

Познавам семейство, което твърдеше и може би има логика в това, че вследствиие на родова травма детето получило увреждане на мозъка. Впоследствие това се изразило в по-слаби оценки в училище, трудно учене и може би някаква степен на изоставане в интелектуалното развитие. Тук в този случай е възможно детето да е било увредено постфактум. Много е важно да няма прикрити факти и обстоятелства как се е случило това, а не да прехвърля топката от единия лекар на другия. Дали няма и нещо друго засегнато, което е невидимо към момента и се е укрило тогава-н-р удар по главата в резултата на изпускане или нещо от този род.


30 Март 2010 12:05 | zzzzzzzzz
Оценка:
0
 (
10
 гласа)

Не е вярно,че не се е случвало от 30 години....напротив случвало се е и преди 2 години на бебето на мои близки...


30 Март 2010 15:34 | шах
Оценка:
6
 (
16
 гласа)

рентгенолог и ортопед ще преценяват родова ли е травмата или не ,що не им дадете и по едно екг, че цирка да баде пьлен ? Др михайлов преценявай по- добре комисиите , нещо се излагаш.....


30 Март 2010 16:57 | Хайде стига
Оценка:
-4
 (
18
 гласа)

Аз пък съм доволна от лекарите в Благоевград. Като ги плюете толкова, защо се лекувате при тях? И все всичко разбирате! Никой от вас не е нито компетентен, нито запознат с фактите от професионална гледна точка, обаче всички вкупом плюете. Ужасно негативно и мрънкащо племе сме това българите


30 Март 2010 17:46 | до доика
Оценка:
-1
 (
13
 гласа)

Жената от Петрич макар и в София отиде при лекар от Петрич...


30 Март 2010 18:15 | майка
Оценка:
-4
 (
12
 гласа)

д-р мазнейкова не е от петрич ,а от софия злобари такива


30 Март 2010 19:41 | 777777777
Оценка:
-7
 (
17
 гласа)

костадинова е много груба- като мъж


30 Март 2010 20:16 | Катерина
Оценка:
1
 (
15
 гласа)

И Мазнейкова, ако ще от Париж да е тази некадърница, дето почерни едно семейство от Петрич и на всички мафиоти в бяло безхаберието към пациентите им да се връща на собствените деца. И този некадърник Даскалов - джипи, дано гори в ада.


30 Март 2010 23:00 | 69
Оценка:
3
 (
11
 гласа)

ДА ТЯ МОЖЕ ДА Е ГРУБА,НО ТИ СЪС СИГУРНОСТ СИ МЪЖ С МЕКИ КИТКИ-КЪМ 777777777


31 Март 2010 08:43 | 69
Оценка:
0
 (
12
 гласа)

това е наи малкото ,което може да се напише по адрес на всички ,които в навечерието на този светъл празник подхранват злобата ,завистта и омразата си.вразуми се народе!


31 Март 2010 10:12 | ръф
Оценка:
-4
 (
14
 гласа)

Дано се оправи детето!


31 Март 2010 20:26 | ххх
Оценка:
8
 (
16
 гласа)

родови травми е имало и 6те има- не могат да бадат предвидени,а със сигурност никой не ги желае. Понякога се налага уми6лено да се счупи клчица или ръка - не за да се саздадат неприятности на родителите, а за да остане живо бебето , цената мисля че си струва. При тежки катастрофи с множество фрактури на майката, бебето в матката остава цяло и без счупвания -изводите оставям за вас...


31 Март 2010 20:54 | мирка
Оценка:
-2
 (
8
 гласа)

Абсолютно прав е ХХХ,седнете и прочетете,травматизъм има и за майката и за плода и така е по целия свят не само тук,това си е усложнение на нормалното раждане,има ги дори при секцио,но поинтересувайте се за процента им,защото не са при всяко раждане.
Направете справка колко нормални раждания без травми има за година.
Усложнения биха могли да възникнат след всяка интервенция при лекар,зъболекар,козметик(моя близка я изгоряха в интимната област и до днес носи белезите),маникюр,едно елементарно порязване може да ви зарази с хепатит Б или Ц,замисляли ли сте се за това.Не бъдете късогледи,който и да е виновен не е нарочно,травмата не е непоправима и няма да има последствия ,което е най-доброто,защото има травми,които оставят следи завинаги. Дано бързо се оправи Никола и родителите му да му се радват!


01 Април 2010 10:08 | нина
Оценка:
0
 (
8
 гласа)

Наистина не знаете какво е родова травма и какви са последствията.С каква лекота само говорите,като че ли става въпрос за нещо толкова нормално и естествено.Потресена съм...Вие(мирка),виждали ли сте "изсъхнала" детска ръка,дърпана жестоко по време на раждане.И не ,за да се спаси живота на детето,не,а от немърливост.Съгласна съм,винаги може да се случи,но защо се случва толкова често в България!И всеки си измива ръцете и все няма виновни...Всеки си мисли,че на него не може да се случи.Молете се да не минете през този ад...Аз минах през него заради дъщеря ми и ви казвам- жестоко е ,жестоко...


01 Април 2010 11:19 | От гр.Разлог
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

Господа в бели престилки това за Вас изглежда нормално.Не може с такава лекота да се говори.......Това е човешки живот, при това толкоз невинна душичка.Нека тежи на този който го е направил.Има възмездие на този свят.Лошото е ,че се връща на невинните хора
Тук в нашата държава никой не е виновен.Докато продължаваме така, да работим без никаква отговорност ще бъдем на този хал.Жалкото че Вие сте хора с образование претенций "интелигентност"... мислещи само за пари.


01 Април 2010 13:56 | мирка
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Нина,ако си прочела правилно,щеше да забележиш,че споменавам,че травмата няма да има последствия за цял живот слава Богу!
И със сигурност съм виждала много повече травми от теб.Съжалявам за детенцето,дано всичко с него е наред...но такива неща не се правят от немърливост,а като последна възможност за изваждане на живо бебе. И случайно знаете ли,че не лекаря ,а акушерката изражда бебето,но отговорността е на лекаря.
Минала съм през друг АД свързан с детето ми,мисля много по-сериозен,страдала съм от лекарски пропуск,болката е неописуема,но въпреки това вярвам,че никой нарочно не прави подобно нещо.Вярвам в доброто и не желая смъртта на ничии деца,това е непростима безбожност.
Поздравявам Ви с настъпващият Великден
бъдете здрави и щастливи И обичайте хората!


02 Април 2010 01:00 | Възмотена майка
Оценка:
12
 (
18
 гласа)

Аз лично съм раждала в тази болница, но и аз не съм доволна от отношението към родилките и новородените. Имах чувството,че ни взимат за безполезни неща. Когато родих и ме настаниха в парвата свободна стая в която нямаше обявата за графика кога донасят малките на коридора, но моята стая беше в дъното на другия коридор и просто нямаше как да разбера, че бебетата са докарани и моето дете стоеше само 1 час от ван на студения коридор, горкото ми дете. Благодаря на д-р Калоянова, че ме усведоми за графика. За това искам да мотивирам повече Румяна Ячкова да не се отказва и да разнищи зялата истина до последната подробност. Нека виновния да си плати, ако сега виновния прочете това нека се постави на нейно място и да си помисли кака би се чувствал. Руми мила много ти съчувствам и ти казвам не се предавай. Нека малкия НИКОЛА бъде много голям късметлия от тук нататък и това да бъде последното лошо което му се случва. Нека порасне здраво и щастливо момче което ще радва всички в семейството.


03 Април 2010 04:59 | Фактите....
Оценка:
-2
 (
8
 гласа)

Фактите са че това се е случило след раждането, а не по време на раждането, така че е нормално да не е включен АГ Др. АГ има задачата да помогне за раждането, след като бебето е навън, задачата е на нео-педиатър и хирург.
Това е мойто мнение, и докато не се разследва, нишо не може да се помогне.


03 Април 2010 05:13 | Обикновно след раждане...
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

След раждане, детето се подлага на АБГАР score или може би нещо подобно на Български. Ако има проблем, то се вижда в този скор/индекс.
След това краче може да се счупи само ако например трябва да го преоблечеш, но за малко да го изпуснеш, и го хващаш за крачето - оп - или то се чупи или се икълчва.
Това може да се случи, но така гадно да се говори за професионалисти дето се опитват да се грижат за вас... не е хубаво.
При това, не знам какви са заплатите на докторите в Българя, но ние плашаме за 5 мин консултация между 65-220$. Поздрави




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар