Ќовините на югозападна Ѕългари€
“рагеди€: ÷€ло семейство повито в черно! ƒвама брат€ и бременна жена загинаха под свлачище © —н.: iStock.comяжте повече банани и авокадо, ето защо ¬ол€! ∆ени е в инвалидна количка, но продължава да покор€ва върхове със силата на духа си
   –егистрац舫абравена парола

Ќевиждано: »зкуствен интелект нареди кубчето на –убик за секунда


23 юли 2019 13:31   3112 прочита



—истема за изкуствен интелект, разработена в  алифорнийски€т университет, е усп€ла да нареди кубчето на –убик за малко повече от една секунда, предаде BBC. јлгоритъмът, който носи името DeepCubeA, усп€л да се справи с логически€ пъзел, чието нареждане затрудн€ва хората още от неговото създаване през 1974 г., за рекордно време. ћоже би по-впечатл€ващото в случа€ обаче е, че според негови€т създател проф. ѕиер Ѕалди, DeepCubeA не е бил програмиран да изпълн€ва тази задача.

„“ой се научи сам“, коментира Ѕалди. »зследователите, които сто€т зад проекта, отбел€зват, че DeepCubeA е подходил към разрешаването на логически€ пъзел по коренно различен начин от този, който използват хората. „јко тр€бва да прав€ догадки, предполагам, че начина, по който разсъждава изкуствени€ интелект е напълно различен от този, по който мислим ние“, казва Ѕалди.

¬ проучването, публикувано в Nature Machine Intelligence, се посочва, че в алгоритъма са били зададени над 10 млрд. различни комбинации за пъзела, като целта е била той да дешифрира вс€ка една от т€х в рамките на 30 хода. ѕрограмата е била тествана при 1000 от комбинациите, като DeepCubeA е усп€л да реши вс€ка една от т€х, намирайки най-кратки€ път към целта в около 60% от случаите.

’ората, които се справ€т най-бързо с нареждането на кубчето на –убик, обикновено го прав€т в 50 хода. —истемата за изкуствен интелект се е нуждаела средно от 28 хода. Ќови€т алгоритъм не е нито първи€т, нито най-бързи€т, разрешил логически€ пъзел. –екордът за бързина се държи от системата min2phase на Macaчyзeтcĸи€ тexнoлoгичeн инcтитyт, ко€то нарежда кубчето три пъти по-бързо.

–азликата между двете системи е, че DeepCubeA не използва невронна мрежа, имитираща човешки€ мозък, нито пък машинно обучение, зададено от хора. »зкуствени€т интелект е получил възможните комбинации и е бил натоварен с т€хното декодиране, до което е достигнал сам. —ъздаването на система, ко€то сама се учи как да разрешава задачи и проблеми, се разглежда като първата стъпка към изкуствен интелект, който има способността да се справ€ не само с игри и пъзели, но и с реални предизвикателства в човешки€ св€т.

„Ќареждането на кубчето на –убик изисква символично, математическо и абстрактно мислене. “ова означава, че машината, ко€то е в състо€ние сама да се справи с такъв пъзел, се доближава до това да се превърне в система, ко€то може да мисли, разсъждава, планира и взима решен舓, казва проф. Ѕалди. „ ак може да създадем изкуствен интелект, който е по-умен, по-способен да разсъждава, да разбира света и да планира? “ози проект е стъпка към тази амбициозна цел.“, добав€ той. /blitz.bg

ќще за: система  кубче  секунда ќще от: Ћюбопитно

ƒобави/гласувай в —вежо   —подели във ‘ейсбук «апомни    «а печат



¬аши€т коментар

¬ј∆Ќќ! ѕравила за публикуване на коментар
 ирилизаци€
<- ползвайте «јƒЏЋ∆»“≈ЋЌќ ако н€мате кирилица

»ме



 оментар





¬ъведете кода от картинката

 



   
»нформационна агенци€ STRUMA.COM - първи в новините на югозападна Ѕългари€. STRUMA.COM е запазена марка и като независима меди€ н€ма никаква връзка с други печатни и електронни медии със същото или подобни наименовани€.