Депутатът от БСП Корнелия Нинова: Агресивна съм, това ме умори, отказах и цигарите

13 януари 2012 00:03   4 коментара   10476 прочита


Корнелия Нинова е един от най-активните депутати на левицата. Родена е на 16 януари 1969 г., а юридическото образование, което придобива в Софийския университет, я прави много категорична в позициите си. Наричат я червеното острие в парламента, защото непрекъснато извисява глас от трибуната в защита на всички предложения на БСП. Нинова е секретар на партията по публичните политики, била е зам.-министър на икономиката и енергетиката. Потърсихме я, за да каже какво е виждането й за новия политически сезон и дали ще станем свидетели на трусове в столетницата след отчетно-изборната кампания.

- Наричат Ви едно от оръжията на БСП. Смятате ли да останете в това си амплоа и не Ви ли омръзна този агресивен подход?

- Ще продължа да отстоявам позициите на БСП със същия хъс, с който съм го правила и досега. Наистина обаче агресията понякога не е работеща. Тя е предизвикана агресия заради това, че управляващите не искат да чуят аргументи, заради това, че липсва и позицията им. Иначе, да, това просто поомръзва и наистина се нуждаем от разумен разговор както в парламента, така и в обществото.

- Споделяте ли тезата на зам. председателя на ДПС Лютви Местан, че България има нужда от правителство на националното съгласие?

- Този въпрос не е обсъждан в БСП и не бих искала да се ангажирам с политическа позиция. Моите виждания за диалог по обществено значимите теми се различават от идеята за правителство на националното съгласие. Да, наистина има надпартийни въпроси и които изискват съгласие, но това не означава непременно единни позиции по всичко. Такава надпартийна тема е кризата и антикризисната политика. Има няколко мерки, около които можем да се обединим, за да помогнем на икономиката.

- Лидерът на БСП Сергей Станишев напоследък все по-често говори за предсрочни избори. Вие смятате ли, че действително страната е в позиция да ги прави?

- Убедена съм, че ако се стигне до взимането на заем и увеличаването на външния дълг, това ще се наложи.

- На каква база обаче вие от левицата сте убедени, че бихте спечелили изборите?

- Готови сме, защото разполагаме с набор от управленски проекти, които показват какво бихме направили ние за държавата, ако спечелим изборите. Там няма популизъм, има ясни идеи. Готови сме и кадрово и имаме подготвени лица за управление. Важно е да стигнем до хората и да ги убедим, че ние сме политическата сила, която може да извади България от кризата. Предстои ни обаче още работа.

- Политическата година няма да е много лека и за БСП. Предстои ви отчетно-изборна кампания, евентуално избор на ново ръководство. Ако президентът Първанов се върне в партията, ще ви докара ли разцепление?

- Смятам, че тази тема много се преувеличава. И го казвам от опита си, защото непрекъснато обикалям страната и се срещам както с партийни структури, така и с обикновени симпатизанти.

- Не се ли различават много политическите виждания на Първанов и на Станишев?

- Не съм виждала разногласия по темата “политика”, необходима за излизане от кризата или пък за по-доброто развитие на държавата. Спомням си, че когато президентът правеше проекта “АБВ” и провеждаше публични обсъждания по теми като социална политика и икономика, по същото време БСП също разработваше своите предизборни проекти. Тогава участвах в някои от дискусиите на Първанов и повярвайте ми, нямаше никакви различия в тезите.

- Тогава защо му бе на Първанов да прави подобно движение?

- А, не знам. Аз не мога да отговоря.

- Как гледате на него, имайки предвид, че е замразен?

- Намирам го за разумно като аргументация - да се разшири влиянието на лявото, на социалното, да се търси по-широка подкрепа от симпатизантите.

- По света стана много модерно жени да стават управленци и лидери на партии. Мислили ли сте си някога за лидерския пост в българската левица?

- Не, макар че много отдавна се пробват да ме вкарват в тази интрига.

- Защо? Виждате за себе си друго развитие в политиката?

- Просто нямам нагласата за това.

- В последната седмица се заговори, че в левицата съществува лоби на бивши пушачи, които пробват да клатят стола на все още пушещия Станишев. Как гледате на това?

- Смехотворно е. Щом и темата за цигарите е вкарана в политическата интрига, просто вече нещата не изглеждат добре. Не е сериозно.

- А Вие отказахте ли цигарите?

- От Нова година ги спрях. Пуша от електронната цигара от време на време, когато ми стане тегаво.

- Това обаче не означава, че сте в онова лоби на “непушачите” срещу лидера?

- Не, не (смее се ? б.а.). Просто осъзнах, че съм станала зависима от тютюна, но не мога да продължавам повече така.

- Подкрепяте ли идеята за тотална забрана на пушенето на закрито?

- Не. Категорично не я подкрепям, защото това е посегателство върху голяма група хора.

- И го казвате като бивш пушач?

- Принципно е. Дори аз да не пуша, уважавам пушачите. Не може някой насила да отнема правото на избор.

- Помага ли Ви в личния живот това, че имате готов отговор за всичко?

- Не сте прави, нямам отговор за всичко. Най-трудните ми въпроси и най-трудните отговори са свързани с вътрешнопартийните интриги. Не ми е по вкуса, не ми е в стила и определено такива въпроси ме заварват неподготвена.

- Има ли такива интриги и в момента?

- Има (въздъхва - б.а.). Винаги има вътрешнопартийни интриги. Иначе питахте дали категоричността ми помага в личния живот - да, намирам това за добро човешко качество. Важно за мен е да няма увъртания, да няма шикалкавене и приятелите ми много ме ценят заради това. В политиката не е така обаче.

- Защо? Защото сте пряма?

- Да и това създава много проблеми. Първо, създава неприятели, защото казвам това, което мисля, и враговете изникват, и второ, понякога може да се наложи да отстъпиш и да има нюанси при някои ситуации. Тогава става трудно, особено ако си бил много твърд първоначално. Обаче аз не мога да заявя нещо публично и след това да се отметна. Затова понякога ясната позиция не работи в моя полза.

- Карат ли Ви да отстъпвате някои фактори в БСП?

- Не. Имала съм остри сблъсъци с колеги в Изпълнителното бюро или на четири очи, но не искам да ги коментирам публично. Налагало ми се е да отстъпвам, когато по лично убеждение стигна до извода, че не съм била права.

- Ако тази година се случат такива сблъсъци в партията, каквито и вие сте имали, възможно ли е в левицата да се стигне до отлюспването на кадри? Такова видяхме при няколко партии в края на миналата година.

- Не. Ние сме съвсем различни. И в миналото е имало противоречия, но това не се е случвало.

- Вашата категоричност има ли нещо общо с ученическия Ви прякор?

- Нали знаете, че тези прякори се слагат в много млади години. Моят прякор беше Дукса, което от латински означава вожд, водач. Той дойде от съучениците ми в класическата гимназия. И до днес, когато се съберем - ние сме мъже и жени на по 42-43 години, никой не ме нарича по име. Продължават да ми казват Дукса, защото когато бяхме ученици, успявах да ги организирам, да ги сплотя.

- Кой е същинският дукс в БСП?

- Ще прозвучи клиширано, но за мен това е леля Станка от село. Често ходя по такива малки места и питам хората, слушам ги. Те са ми страхотен коректив. Когато усетя, че в партията назряват проблеми, или виждам залитания, там намирам истинския коректив. Тези хора ме връщат към реалните проблеми. Иначе хора с лидерски качества в БСП има, но ако говорим за реалността - леля Станка е това.

- Да, тя е събирателен образ, но не може да е водачът.

- Леля Станка е голяма сила. Тя може да ни поведе всички нас. Не лидери, не членове на Изпълнителното бюро, а тя. Защото гласува за нас и ни избира.

- Как ще изглежда левицата след целия процес на отчети и избори?

- Организирана и с повече енергия за парламентарните избори.

- А някои ще отпаднат ли?

- Да, разбира се. Може да отпаднат общински председатели и делегати на конгреса. Ще бъдат избрани нови такива, ще има и отпаднали. Вероятно и Националният съвет няма да е същият.

4 коментара
13 Януари 2012 13:31 | х
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

"АЗ СЪМ ДВАДЕСЕТ И ПЕТ ГОДИШНА, А МЪЖЪТ МИ - СТАР ДЪРТАК"


13 Януари 2012 13:55 | 568
Оценка:
2
 (
10
 гласа)

Защо не я питахте за финансовите престъпления на съпруга и, както и за помощта и за турската "Шише джам" в ущърб на българските работници ? Значи докато беше на хранилка в прескъпоплатения борд на "Булгартабак" пушеше, а сега вече - не !


13 Януари 2012 17:54 | Мима
Оценка:
-2
 (
6
 гласа)

БОЖЕ ПАЗИ БЪЛГАРИЯ ОТ КОРУМПИРАНИ ПОЛИТИЦИ КАТО ТАЯ НА СНИМКАТА!!!!! БОЖЕ, МИЛИ БЪДИ БЛАГОСКЛОНЕН КЪМ НАС И НИ ОПАЗИ ОТ ТАКИВА ЛИЦЕМЕРНИ ПОЛИТИЦИ КАТО НИНОВА!!!!!


13 Януари 2012 21:35 | вв
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Казвали сме и друг път, че с изключение на рака причинен от страх (стрес), всички други видове рак се причиняват от самия организъм. Затова смятаме за изключително наложително да напомним, че след 20 март 2001г. всяка цигара не е вече опасна за здравето, а може да се окаже смъртоносна, защото именно тя може да “претовари” алвиолите в момент на информиране.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар