Съпругите на полицаите, осъдени заради Чората: Семейството му ни притиска и унижава

11 май 2019 15:05   48 коментара   32809 прочита


Това дело е използвано политически, смятат те

Случаят „Чората” е пример за правосъдие, отложено с 14 г. Петимата полицаи, които бяха осъдени за смъртта на Ангел Димитров-Чората, вече са в затвора в Бобов дол. При операция „Респект” през 2005 г. петима полицаи са изпратени да задържан Ангел Димитров-Чората. Минути след ареста той умира. Близките му твърдят, че е убит от бой, а униформените – че смъртта се дължи на позата му при ареста и на сърдечни проблеми. След 14 години и серия дела бившите полицаи научиха от медиите, че влизат в затвора.

„Това е за нас е не съдебно решение, а политическо решение на групата на Лозан Панов, която група има своето отношение по това дело още от самото начало”, коментира един от задържаните по случая – Мирослав Писов. В студиото на bTV гостуваха съпругите на осъдените полицаи: Светла Иванова – съпруга на Иво Иванов, Биляна Коцакова – съпруга на Мирослав Писов, Нели Механджийска – съпруга на Борислав Механдийски, и Веселина Чобанова – съпруга на Георги Калинков.

Те признават, че от две седмици не са виждали съпрузите си, като са имали право на едно свиждане досега. Те протестират срещу действията на обвинението, убедени са, че съпрузите им са невинни и са твърдо решени да се борят истината да излезе наяве. „В нито един момент нито ние, нито съпрузите ни, сме очаквали такъв изход на този казус.

Тук хората могат да видят какъв е резултатът от последните промени в НПК, който предвиди тази възможност преди да бъдат обявявани решенията на последната инстанция първо да бъдат привеждани в изпълнение, защото прокурорите са затруднени в това да издирят извършителите на тежки престъпления. Е, първите наречени от Върховен (касационен) съд умишлени убийци като цяла организирана група, осъдени като един човек за нещо, което не са извършили, по този текст, по най-унизителен за достойнството на човека начин, беше приведена в изпълнение тази присъда“, обясни Биляна Коцакова, която е и юрист.

„За всички е видно, че политически това дело е използвано, че правораздаването беше политически насилено в случая“, каза тя по повод думите на съпруга си Мирослав Писов, че това е решение на групата на Лозан Панов. По думите ѝ, още в самото начало на случая е имало една огромна лъжа – че Ангел Димитров е бил спукан от бой. „Няма такова нещо“, категорична беше тя. Четирите жени в един глас заявиха, че съпрузите им никога за тези 14 години не са споделяли, че се чувствали виновни за смъртта на Чората.

По думите им, нараняванията по Чората са били единствени четири удара по гърба, които са окачествени като „лека телеса повреда“ и не биха могли да доведат до смъртта му. „Как ще поведат оттук нататък ръководителите на МВР полицаите, как ще поведат подобни акции, как ще излязат на работа при положение, че този тук е заседнал в сърцата на всички? Как техните семейства ще изпратят мъжете си, синовете си за задържане на криминално проявен човек? И в един момент тия хора, връщайки се от арест, от операция, те отиват след 14 години в затвора като убийци“, попита Веселина Чобанова.

„В същото време хората като нас, редовият полицай, близки и роднини, събирайки се на протест или вървейки на работа, ние се свиваме, защото тия криминално проявени хора оказват натиск върху нас, оказват натиск върху хората на протеста, които се явиха да си кажат мнението. Мачкат, унижават полицаите в момента“, заяви тя и посочи, че натискът идва от „близките на прословутото семейство“.

18-годишната дъщеря на Иво Иванов тази година завършва училище. Тя отказва да празнува без баща си. Семейството е направило постъпки той да бъде освободен за бала. „Чакаме да ни върнат отговор. Дори и за няколко часа“, каза Светла Иванова. Съпругите вярват, че мъжете им няма да излежат пълните 7 години затвор и че истината накрая ще излезе наяве./Блиц

 


Още от: Общество

Принтирай статия
48 коментара
11 Май 2019 15:16 | Лекаря
Оценка:
-1
 (
35
 гласа)

Евала зад вас сме и момчетата.
Полицаите не са престъпници.


11 Май 2019 15:23 | яшката
Оценка:
-2
 (
36
 гласа)

тези са за затвора убийци


11 Май 2019 15:27 | btv
Оценка:
23
 (
33
 гласа)

а сега покажете и на Ангел Димитров жена му, нека чуем и другата страна


11 Май 2019 15:34 | 345
Оценка:
11
 (
15
 гласа)

жена му на чората, пък сега е с полицай..


11 Май 2019 15:42 | Пепи
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

С кой полицай е?


11 Май 2019 15:44 | Кума Лиса
Оценка:
11
 (
27
 гласа)

Колко мъка и неграмотност има при тези женички, на тях им втълпяват, че Лозан Панов е виновен, а истинския виновник Боко от Банкя се подхилква.


11 Май 2019 15:49 | Тони
Оценка:
4
 (
22
 гласа)

И тези кевачки повтарят лъжата, че не герберастите ги вкараха в затвора, виновни са марсианците.


11 Май 2019 15:51 | Иван И.
Оценка:
11
 (
21
 гласа)

Прости хора ей, това е присъда ..


11 Май 2019 15:55 | Василев
Оценка:
20
 (
24
 гласа)

На съда в Страсбург пак ли Лозан Панов повлия? И малките деца знаят, че Бойко ги сготви, господарите му от Брюксел го натискат да сложи ред в най корумпираната съдебна система в Европейския съюз, търсят му присъди и Арести, Цецо, който дълги години ги закриляше вече не е фактор.


11 Май 2019 15:57 | Живко
Оценка:
18
 (
22
 гласа)

Полицаите не са убийци, докторите не са убийци, шофьорите не са убийци, но това е значи, че отделни индивиди от тези професии не могат да причинят смърт, а когато има загинал все някой е виновен.


11 Май 2019 16:26 | ЖОРО
Оценка:
10
 (
26
 гласа)

Чудя се на акъла на тези жени и на някои които коментират тук . След жалба на близките на Чората до съдът в Страсбург този Европейски съд осъжда полицаите а не Български съд . Защо набърквате Борисов и Цветанов изобщо ГЕРБ . Какво може да направи Борисов в този случай - да се озъби на международен съд ли ? Как другари ги мислите тези работи ? Имам два въпроса към защитниците на полицаите . 1 . Виждали ли сте как изглеждаше Чората след полицейското „ погалване “ ? 2 . Защо тогавашния МВР шеф Румен Петков се разграничи от действията на полицаите . Аз не оправдавам Чората - но ако с всеки пристъпник полицаите постъпваха така - сигурно Благоевград щеше да е с 5. 000 хиляди човека по малко . И накрая какво ще кажат жените на полицаите за слухът че, Чората е убит защото не е искал да ДЕЛИ с тях и при едно евентуално дело Чората ще ги осветли . Ето затова според мен те го убиват за да му затворят устата завенаги


11 Май 2019 17:39 | Явор
Оценка:
12
 (
18
 гласа)

Дай те да чуем и другата страна иначе ставате смешни и досадни с тия шествия и телевизии


11 Май 2019 17:46 | Аз съм за
Оценка:
7
 (
23
 гласа)

Такива като Чората съсипват обществото ни. Те не продават отрова, те са отровата. Добре, нека жертват петима, но сега трябва да се изправи цялата държава и народ срещу Чорите и да ги смаже. Но не... отровата е проникнала навсякъде, упоила е всички. Не са останали сили у хората, няма пламък, няма надежда.


11 Май 2019 18:09 | Лидия
Оценка:
11
 (
33
 гласа)

Чората беше тежък престъпник, закоравял и непоправим. Щом заради такива като него петима души полицаи могат да бъдат осъдени и държавата не може да ги защити, значи няма държавност.


11 Май 2019 18:16 | Liliq Borisova
Оценка:
5
 (
23
 гласа)

Трудно е да се приеме, дори невъзможно, че петима полицаи, случайно подбрани и попаднали в група за задържане, са се сговорили или негласно са се разбрали по някакъв начин, че ще убият този, който следва да задържат. Не просто е трудно да вярване, то е невъзможно.


11 Май 2019 18:25 | Твърд
Оценка:
9
 (
23
 гласа)

Каква държава, бе? Няма държава! Не ги познавам тези пет човека, но ще кажа едно-от напаст като Чората можеш са се отървеш само по един начин-ликвидиране. Такива затвол не ги оправя. Я се напънете и кажете, колко бандити познавате, които след затвор са се поправили. Аз имам съсед, който три пъти е влизал в зандана, общо поне за 6-7 години. За дрога, за кражба и за побой. Сега си продължава с наркотиците и просто е станал по-внимателен в действията си, изучил се е как да се пази. Няма оправяне. Само куршум.


11 Май 2019 18:29 | Другото
Оценка:
12
 (
18
 гласа)

Нямам идея дали са за затвора. Мога само да кажа, че полицаите като цяло оказват голям натиск върху хората когато се опре до тях и после по мъжки са ни лук яли ни мирисали. Доста неща съм чувала от полицаи и не бих казал, че се държат мъжки или професионално.


11 Май 2019 20:55 | Тонев
Оценка:
9
 (
27
 гласа)

Аз съм полицай. Не съм от благоевградско. Много ми е тъжно, когато чуя, че хората мислят за полицаите като за такива, на които не може да се разчита. Това ме съсипва, защото през цялата си служба се стремя да правя всичко правилно и в полза на хората. Бих казал с цялата си убеденост, че повечето колеги, с които работя са добри хора и полицаи. Разбира се, че има и отделни личности, които са продажници, неграмотни, алчни, мързеливи, безотговорни и пр., но те са малко. Знам, че заради тях се лепва петно на всички и на институцията като цяло. Въпреки това, хора, разберете, не враг не ви е полицията, а онези, които крадат, отвличат, тровят, убиват, изнасилват, мамят и трупат пари ограбвайки вас. Подкрепете полицаите сега, защото бъндитите чакат само това - унижение и обезличаване на полицията и нейното отслабване. Желая ви всичко най-хубаво!


11 Май 2019 21:59 | Росен
Оценка:
6
 (
14
 гласа)

Познавам доста полицай качествени хора но по повод чората казаха че не взимат страна защото им е ясно що за стока са, колегите “ им. Убийци са не всички но да си признаят иначе възеличе и излекувани хемороиди


11 Май 2019 22:09 | zapoznat
Оценка:
12
 (
24
 гласа)

Tонев, искаш подкрепа? Колко пъти вече ви подкрепяме и след време вие ни спуквате от бой и отвратително отношение навсякъде и по всеки повод народът да изрази възмущението и недоволството си от всичко негативно в държавата? И все се оправдавате, че изпълнявате заповеди.... така са ви наредили и вие като овце се юрвате срещу хората! Биете ги, влачите ги, ритате ги..... а после обяснявате как пострадалите са "паднали", "спънали са се", " самонаранили са се" НО вие не сте виновни..... И след като сте толкова праведни, защо всекидневно се съобщава за заловени подкупни и престъпни полицаи? За тия 5-та си има законна присъда и ТЕ трябва да си я излежат, макар и да е доста по-ниска от заслужената за това деяние! Искате правосъдие, искате подкрепа, искате, искате.... а самите вие не давате нито правосъдие, нито подкрепа! Ние знаем, че навсякъде има "черни овци" и се замислете дали всички сте честни и доблестни защитници и не се включвайте в общата тълпа на "обвинителите" срещу присъдите!


11 Май 2019 22:45 | Правда
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

Запознат Браво за коментара


12 Май 2019 02:22 | Иван иванов
Оценка:
4
 (
12
 гласа)

Точно тази група няколко месеца преди да бъде убит чората ме преби и мен зверски ще ви кажа и защо.. да се знае да не казват за този и онзи какви са били което не ме интересува. Спечелих в казино сумата беше 15 хиляди тъй като в касата нямаше пари ми казаха да дойда на другия ден да си взема парите аз обаче си ги исках на момента тъй като когато играя те не ми ги взимат утре а веднага и вдигнах скандал при което бяха извикани точно тази група и понеже аз настоявах за парите да ми бъдат дадени на момента а те взеха страната на казиното и ме отведоха в РПУ-то така ме биха че след 14 г. имам още травми извадих медицинско и знаете ли като го отнесох в Кюстендил във воена прокуратура какво се случи след два дни в Бл-град в РПУ-то дойдоха петима воени те бяха учудени как може да има такава жестокост по такъв случай ВИЕ мили госпожи си направете сметка как АРЕСТУВАТ ваще мъже дал съм ви името си то е истинското ми елате да ви кажа как арестуваха ваще маже. и да не разказвам и др. случаи. НАГЛ


12 Май 2019 02:35 | Иван иванов
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Това ващо е НАГЛОСТ как не ви е срам има убийство и то по особено жесток начин присъдите са малки. Алчноста ги погуби ващ е мъже господа те си бяха чисто ОПГ. как навънка арестуват къде къде по голями бандити да са убили някой ел чапо най голямия трафикант беше арестуван без да лежи на земята. както писаха по от горе той си бе убит умишлено за да не се знае нищо. един град сме не голям всичко се знае престанете да хленчите размина им се леко това е истината. Вие ще ги видите но другата страна никога имайте малко срам. БОКЛУЦИ.


12 Май 2019 02:42 | Жжжжж
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Точно тези куки (корумпирани) боклуци са точно за кафеза техните жени и близки не казват какви доходи са им влизали от 1999 до 2010


12 Май 2019 03:46 | Иван иванов
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

До полоцая. Съгласен съм г-не с вас до едно положение не всички сте точно такива има и съвестни не отричам но точно този случай е различен познавам ги мн. добре четирима от пет-те полицая знам и съм запознат със случая незнам от каде сте и дали познавате ваще колеги, но това си бе чисто ликвидиране. все пак говорим за случай от преди 14г. времето беше друго нещата стояха различно мога само да ви кажа че Някой от тях по рано 5г. от случая с чората пребиха едно момче и го извърлиха от колата с 40км в час момчето беше една година на легло и сега е половин човек има хора хвърляни от мостове незнам дали знаете но точно някой от тези полицаи са за растрел не за затвор. Сетете се и за протестите сетете се за полицейския произвол на мн. ваши колеги. Има определени правомощия ииии полицая това не бащиния и точно за това бяха осъдени от Европа ако са некадърни някой да извършат нормален арест то тогава трябва да си смени професията. А!! корупцията в МВР е жестока повярвайте ми ЗАПОЗНАТ съм искам


12 Май 2019 04:16 | Иван иванов
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

И накрая ще ви кажа за БАНДИТИТЕ има затвор за това са направени тези неща хващаш го и го съдат какъв е да е бил Чората нямат право да го убиват. Но и друго знаетели госпожи колко вечери сте сядали на масата и сте яли.. ( незнам вие дали знаете но много хора знаят) от неговата престъпна дейност тогава него мислехте това какво е продвал и какво е правил сега се сетихте да ги коментирате тези неща. В този живот всеки си плаща за греховете и ващо време сега дойде не си мислете че народа е зад вас.


12 Май 2019 05:39 | Старогражданин
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Тези милиционери много искаха да приличат на двама дупнишки магистрални полицаи, но... греда
Едининият е собственик на автокъща, другият е рентиер на поне 10 ( десет) апартамента...
И двамата са милионери, но тихо се покриха и ехидно се подсмихват.


12 Май 2019 08:15 | Хипотеза
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Защо не разгледаме следната хипотеза?

Групата трябва да го задържи. Задържан, ще го разпитват. Ако каже и докаже, че е работил заедно с тези "полицаи", които са го задържали, а и с други. Това е проблем. Есть "Чора" - есть проблем, неть "Чора" - неть проблем. Приемете, че "полицаите" са съучастници на "Чората" и също като него престъпници. Не са в различни отбори - добри и лоши. Всички са в отбора на лошите.


12 Май 2019 08:55 | Глупости
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Иван Иванов приказва тъпотии. "Тази група" никога преди не е работила в същия състав. Петимата се озоваха напълно случайно заедно при разпределението на задачите. Никой от тях не е отишъл с намерение да убие Чората, а участниците не са определени от някой друг, а от техните началници.


12 Май 2019 09:02 | Попо
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

Срамота не били виновни а лапахте от Чората. БТВ да даде трибуна и на другата страна.


12 Май 2019 09:29 | Nepoznat
Оценка:
4
 (
8
 гласа)

ГОСПОЖИ вия бяхте ли на задържането за да не говорите глупости каква гледка беше и безобразен ЧОРАТА, и после не са го били Аврам бакалина дойде е го наби така... Виновни са и за си поемат отговорността не да се прават на жертви..


12 Май 2019 09:35 | Вили
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Каква ирония: убийците викат "те са убийци". В какква държава живеем!


12 Май 2019 09:48 | Гет
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

Тези присъди са наистина подигравка с правото! Очевидно политически и тенденциозни.


12 Май 2019 10:51 | Хитър Петър
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Съгласен, че е малка.


12 Май 2019 11:51 | Иван иванов
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

Не говора глупости имам жалба пусната срещу тях датата е 1ви декември 2004 г отидете и проверете и казах някой от тях стига глупости да не излязат и всички пострадали в града ще стане И най вече цитирам убийците щото те са двама другите съочастици..


12 Май 2019 12:10 | Иван иванов
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

Ако защитавате някой от всички тогава да не проявяват солидарност към началниците да кажат всичко как е станало и на някой ако трябва да се намалят но някой заслужават над 15г. Знаеме кои двама са го убили и как са го направили Целта беше сплашване но те прекалиха с боя и се получи смърта. Освен това има и друг свидетел възрастна жена която не е дала показания но боя е бил ужасен. Живея в този квартал където стана случая и знам за какво става въпрос. НЕ КАЗВАМ ЧЕ ВСИЧКИ СА ГО БИЛИ.


12 Май 2019 12:35 | Иван иванов
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

И ше ви кажа състава да знаете. Писов, Калинков, Граховски койте не ми е посягал и Иванов който съшо не участваше ..Но покрай сухото гори и мокрото така е било винаги..


12 Май 2019 13:21 | Крум
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

Чората беше умишлено зверски пребит. От белезници му бяха протрити ръцете и му се виждаха костите. По захвърленото му тяло в моргата нямаше здраво място. Тези злодеи не заслужават 7 години затвор, а доживотни присъди. Нямат ли срам и морал тези, които защитават убийците? Помнете, че Бог вижда всичко, а Пистов и Калинката имат много грехове да изкупуват.
Като е бил престъпник, защо не са го вкарали в затвора, а го убиха? Защото и знаеше мръсотиите и схемите, а само мъртвите не говорят, нали?


12 Май 2019 14:40 | Иван иванов
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)

Вили незнам кой защитаваш и кой точно искаш да оневиниш, но специялно г-н Калинков и г-н Писов са за доживотни присъди това беше убийство по особено жесток начин за жертвата прекрачване на правомощията и мн. други нарушения. Изпитал съм го на гърба си и знам какво говоря побоя над мен също бе жесток от тези двамата но аз оцелях.


12 Май 2019 17:13 | До Иван Иванов
Оценка:
5
 (
7
 гласа)

Няма подавана такава жалба. Проверих. Лъжеш. Цялата работа е умишлено да се манипулира общественото мнение, но не ти се получава. Много глупаво поведение, от което може сам да пострадаш.


12 Май 2019 17:18 | Колегата
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

Колега, защо им се връзваш на акъла, остави ги, да си плямпат. Събрали са се не повече от 5-6 човека, близки на Чората и бълват еднотипни постове, с еднакъв правопис /кривопис/ и изказ. Просто си личи от сто километра, че са едни и същи хора. Чората беше престъпник и това, което му се случи беше заради собствената разбойническа дейност. да се сърдят на себе си цялото семейство. А присъдата на полицаите е една недомислица. Дано по-навреме на се оправи тая глупост!


12 Май 2019 18:10 | Щерев
Оценка:
2
 (
8
 гласа)

И защо си мислиш, че твоето ченгесарско мислене е правилно? Щом е бил престъпник да го бяхте арестували и осъдили, а не убивали.


12 Май 2019 18:45 | Небит
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Никой не го е убил и всички го знаят беше болен и беше въпрос на месеци да умре и без да бъде арестуван. Лично аз съм го виждал как му посинява лицето веднъж на улицата крещеше на някой по телефона и от викането се задъха и клекна по средата на улицата. Не можеше да си вземе въздух заради наркотиците сърцето му беше болно


12 Май 2019 19:42 | Бимбо
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Бил е жив преди акцията на Писов и Калинката, имаше снимки със синини по цялото тяло. Има ли смърт, има и наказания.


13 Май 2019 08:13 | Гражданин
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Полицаите биха ли въпросният Чората? Биха го! Непосредствено след това той умря ли? Умря! Присъдите са справедливи!


14 Май 2019 15:05 | Popov
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Чората си бешен боле мозък за трепене, няма какво да се лъжем. Всички го знаеха по Благоевград.


16 Май 2019 12:29 | Бииб
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

МИЛИ дами искрено ви съчувствам. Само не мога да разбера защо не искате да си признаете публично, че народа не вярва на МВР и то с основание. Вече сме свидетели на гафове публично достояние, които поставя под въпрос подготовката на служителите му, нерегламентирани контакти с цел изхода, неграмотност и прочеее. Не виждам защо сте горди от това, че сте били част от системата. Въпросният Чората беше известен на целия град, но нямаше присъда. Не ви ли е срам от това? Ами няма как да са осъществявали полицаите изобщо служебния дълг при толкова крещяща и всеизвестна престъпност в града и преди когато са били толкова незаменими кадри и за МВР и за къде ли не.


12 Юни 2019 00:02 | Никола
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Ако аз убия полицай сами 7 ли ще ми дадат.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар