2 непълни шестици на теста по български в ЮЗУ

20 юли 2011 00:20   54 коментара   33002 прочита
Е. Христова
Е. Христова


Е. Христова

1824 кандидат-студенти разсъждават като деца от забавачка

Само две шестици, при това непълни - 5,63, има на теста по български език в ЮЗУ “Н. Рилски” - Благоевград, на който преди седмица се явиха 1824 кандидат-студенти. Две писмени работи са анулирани, причината е, че въпреки многократните повторения на квесторите и на преподавателите, кандидат-студентите са си написали имената като на контролно в училище.

Резултатите от граматическите задачи се различават незначително от тези през априлската сесия, коментира веднага след обявяването на оценките председателят на изпитната комисия по български език доц. Евдокия Христова. Основната разлика е в трета задача, която е свързана с пунктуацията, уточни преподавателката. За първи път имаме минусови точки /-19 и -21/ в третата задача, което значи, че има безразборно поставяне на запетаи, а това означава, че кандидат-студентите нямат никаква представа за пунктуационните правила. Само за уточнение - при правилно поставен препинателен знак се дава точка, при неправилно се отнема. Четвърта задача е трагична! - не можа да намери по-деликатно определение доц. Христова.

Кандидат-висшистите трябваше да напишат свързан текст по мисълта “Ако можеха да говорят”. Проверяващите били потресени, че една мисъл, която е безкрайно творческа и даваща възможности за лична изява, била смазана. Най- напред ужасяващо е, че нито един кандидат-студент по зададената мисъл не е направил литературна препратка към цикъла разкази на Йордан Йовков “Ако можеха да говорят”, обясни председателката на комисията. Резултатът е онова, което слушаме в рубриката “Малкият коментар” на bTV новините: 19-годишни разсъждават като деца в забавачка, обясни тя и илюстрира с няколко кандидатстудентски коментара:

- Ако магарето проговори, то вече няма да носи ралото на гърба си;

- Маймуните не трябва да проговарят, защото при това положение, ако една маймуна те срещне на улицата, няма да ти каже “Добър ден!”, а ще бръкне в гащите си, ще извади пистолет и ще те гръмне;

- Кокошката, ако проговори, ще дойде и ще ти каже “Добър ден, аз снесох едно яйце. Заповядайте!”;

- Ако животните проговорят, ще стане така, че ще заемат всички върхови позиции и представете си “умна крава- войник”.

И все пак единственото, което разбират кандидат-студентите, е ужасът на съвременната ни ситуация, смята доц. Евдокия Христова. Макар и само в една работа, срещнахме зловещото: “Когато нашите депутати говорят, разбираме какво значи животните да говорят!”. Езиковата култура на децата пада надолу и надолу, а техните възможности за писмено изразяване на мислите им вървят към нулата, обобщи преподавателката. Това проверяващите разбрали и по техническото оформяне на текста - болшинството е написан по диагонал. Оценките като цяло са по-ниски, сравнено с априлската приемна сесия, причината е все същата и става все по-сериозна: Никой не чете!, заключи председателката на изпитната комисия.

Статистиката сочи, че двойки по български имат 370 души - 20,3%, тройките са 324 - 17,8%, четворките 904 - 49,6% , и петиците са 222 - 12,2%.

Странно е, но двойки има и на практическия изпит по физкултура, на който тази година се явиха рекордният брой 297 кандидат-студенти. 30 от тях отпадат от класирането, нито един не се е справил за отличен. 42 са с петици, 180 с четворки, 45 с тройки.

На приемния изпит по английски език от явилите се 184 само една работа е оценена с шестица. Двойките са 61, тройките - 52, четворките - 44, а петиците - 26.

На теста по география слабите работи са най-много, от 248 явили се 115 имат двойки. Тройките са 71, четворките - 49, петиците - 9, шестицата отново е само една.

В процентно отношение на изпита по физика двойките са най-много - 75%, но на него се явиха само 4 души, от тях трима не са се справили с теста.

Изпитната юлска приемна сесия приключи, до четвъртък всички резултати ще са ясни, а в петък кандидат-студентите ще могат да видят писмените си работи и мотивите за оценките, съобщиха от ЮЗУ.


Още за: изпит   ЮЗУ   резултати   Още от: Общество

Принтирай статия
54 коментара
20 Юли 2011 07:43 | 314
Оценка:
13
 (
33
 гласа)

Просто, неграмотно и с високо самочуствие-без покритие, поколение на България!


20 Юли 2011 07:57 | ...
Оценка:
27
 (
43
 гласа)

"19-годишни разсъждават като деца в забавачка"... И нека после някой ме убеди, че оценките от матурите са реални. Изнесените резултати от матурите на таз годишните зрелостници бяха далеч по-високи и "обнадеждаващи", но уви реалността май е друга. Цялата образователна система се срива главоломно и няма как да е по различно, след като същите тези 19 годишни кандидат студенти, само и само за да учат биват записвани във специалности с педагогическа правоспособност. Нима е възможно и нормално бъдещите преподаватели да са били приети в съответната специалност с тройки и четворки, а да очакваме те да ограмотяват бъдещите поколения. ПЪЛЕН АБСУРД!


20 Юли 2011 08:35 | Kopu-
Оценка:
27
 (
33
 гласа)

Естествено че не се реални оценките от матурите. Може ли на кандидат-студентските изпити ученици, които имат над 5. 50 на матурата, да имат масово 3-ки ? Тази матура мога да я определя с 1 дума - пародия. Като неграмотници стават начални учители, какво можем да искаме от младите ? Правителството затяга коланите на децата от 1-7 клас, а не разбира, че трябва да затегне коланите на учителите им. В тази проклета система всеки може да стане учител.


20 Юли 2011 09:04 | Анонимен
Оценка:
-18
 (
38
 гласа)

МНОГО ФАЛШИВО ОЦЕНЯВАТ В ЮЗУ ТАМ НИКОГА НЕ ПИШАТ ВИСОКИ ОЦЕНКИ НЕМОЖЕ ВСИЧКИ СТУДЕНТИ ДА ГИ ИЗКАРВАТ НЕГРАМОТНИ! АЗ ПРЕЗ 2006 г КАНДИДАТСТВАХ ВСИЧКИ СИ БЯХ НАПИСАЛ И МИ БЯХА ПИСАЛИ СЛАБ /2/, ТОВА Е НЕРЕАЛНО, СЛЕД ТОВА ОТИДОХ В ДРУГ УНИВЕРСИТЕТ И СИ ИЗКАРАХ 5 .00 ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА И МЕ ПРИВХА СТУДЕНТ, ТАКА ЧЕ НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН В ЮЗУ СЕ ОЦЕНЯВАТ НЕРЕАЛНИ ОЦЕНКИ, ВСЯКА ГОДИНА ВСЕ ВСИЧКИ СТУДЕНТИ НЕ БИЛИ ПОДГОТВЕНИ. НЕ Е ВЯРНО ТОВА. НАЙСТИНА СИ ИМА НЕГРАМОТНИ УЧЕНИЦИ И КАНДИДАТ СТУДЕНТИ НО НЕ ВСИЧКИ СА НЕГРАМОТНИ!


20 Юли 2011 09:12 | Читател
Оценка:
9
 (
27
 гласа)

Пълна пародия на учители. Стига са искали само заплати!!!! Къде е Министерството на образованието да види какви некъдърници има в системата си. Крайно време е и те да бъдат подлагани на такива изпити, защото от техната простотия и неграмотност страдат децата.
Да бъдат оценявани като педагози и тогава да им се определя заплатата. Най-големите простаци станаха учители..... Докога ще се търпи това положение!!! Кога тези псевдо даккали ще добият авторитета и почетта на учителите в миналото????


20 Юли 2011 09:17 | 123
Оценка:
19
 (
23
 гласа)

Нормална ситуация след непрекъснатите реформи в образователната система през последните десетилетия. Нима не разбират всички работещи в сферата на образованието накъде отиваме. Тестовете не са начин на изпитване, те са тото. Масовото им въвеждане във всеки етап на обучение води до затъпяване, децата не мислят. За четене да не говорим. Жалко за нас като нация.


20 Юли 2011 09:18 | жпг
Оценка:
12
 (
22
 гласа)

Ле-леееееййййй! Анонимен, защо се пръкна от дупката си! Напълно ми е ясно защо си имал двойка на изпита - истинско потвърждение си, че неграмотниците получават заслуженото на изпитите в ЮЗУ! Ама я кажи къде са те приели и къде са ти дали диплома, та да се скъсам от смях!


20 Юли 2011 09:34 | Мнение
Оценка:
17
 (
17
 гласа)

Читател написа:Кога тези псевдо даккали ще добият авторитета и почетта на учителите в миналото????
1. Не знам ти какво работиш, но също си неграмотен - само в това изречение имаш 3 правописни грешки, не слагаме в сметката граматичната.
2. Положението с учителите не само няма да се подобрява, но и ще става още по-лошо, защото наистина учители стават не най-добрите ученици и студенти, а напротив. И това ще продължава, докато държавата и обществото продължават да се отнасят по този начин към учителството. Никой млад човек, когато има друга възможност, няма да се подложи сам на тоя ужас в днешното училище с разглезени деца, чиито родители (а и самите деца) знаят само правата си, но не и задълженията, за нищожна заплата. Последното поколение учители, които не са случайно попаднали в системата, са на прага на пенсиониренето.


20 Юли 2011 09:37 | До анонимен
Оценка:
9
 (
21
 гласа)

Това, което пишеш, са пълни глупости. Едва ли някой, който прочете писанието ти, ще се усъмни, че двойката ти е била напълно заслужена. И ако наистина си студент, и наистина имаш 5. 00 на изпита, какъв ли е тоя университет в който учиш?!? Направо не ми се мисли.


20 Юли 2011 10:04 | До анонимен
Оценка:
13
 (
21
 гласа)

Оценката от ЮЗУ ти е напълно заслужена. Прочети си още веднъж това, което си написал /а/. Толкова неграмотно писане не съм чела. Успех в ученето!


20 Юли 2011 10:44 | 413
Оценка:
3
 (
13
 гласа)

Алооо, критиците... я седнете вие да решите теста и после да си говорим. От 1824 кандидат-студенти само 2-ма имат шестици ?! Втората и третата задача на изпита бяха безумни ! Да не говорим за четвъртата "Ако животните можеха да говорят"... Надминава и темата от предварителната сесия "Най-голямата загуба е загубата на време"...


20 Юли 2011 11:23 | Юруко
Оценка:
-5
 (
5
 гласа)

Айде на ПИФ-ооооо в ЮЗУ-тооооо !


20 Юли 2011 11:27 | Даскал Ботьо
Оценка:
10
 (
18
 гласа)

Не се съмнявам в правилността на оценките. Около мен "врие" от очалгосана и опиянчена паплач. А студентството в ЮЗУ-то за доста завършили средното образование е отложена безработица, пък и само в ЮЗУ-то ли


20 Юли 2011 11:31 | Кандидат-студент
Оценка:
14
 (
16
 гласа)

Действително оценките от матурата по български език не са най-реалното мерило за знанията, придобити в гимназиалния етап, имайки предвид, че тестовата част е доста елементарна, а критериите за темата също не са високи и макар че имам 6, фактът, че хора, чиято езикова култура е много по-ниска от моята са постигнали приблизително същия резултат, е смущаващ. По отношение на заключенията на горепосочения преподавател обаче също не съм съгласна. Склонна съм да приема, че се е доверила на споделеното от проверяващите гимназиални учители, чието ниво е също смущаващо ниско, а не на реални наблюдения, защото лично аз в своята работа засегнах въпроса за литературни произведения, посветени на животните, като споменах автори като Йордан Йовков и Джек Лондон. Освен това "свързан текст" не означава нито литературна интерпретация, нито литературно есе, а дава на изпитвания възможност за доста по-голям избор. Темата беше "Ако животните можеха да говорят", а не съкратеното заглавие, написано по-горе.


20 Юли 2011 11:40 | --
Оценка:
21
 (
23
 гласа)

Истината е, че децата не четат. Имам племеница, която завърши тази учебна година първи клас. Има препоръчителен списък с три книги, които да прочете през лятната ваканция. Все още не е прочела първата. Прави го насила, не по собствено желание. Опитвам се да и влияя, но от разстояние не става, любовта към книгата се възпитава, от семейството. Нейният баща дава мило и драго за нея, в това число и за образованието и, но не знае как да възпитава детето си, така че то да обича четенето. Но как да знае, трябва да е чел, да има идеи, да приложи творчество, а той не е прочел нито една книга през живота си, той не е на 20, завършил е основното си образование преди 89 година. Искам да подчертая това, защото всичко си зависи от самото дете и семейството. Аз се опитвам да убеждавам моята племеница в това, че има разлика в "трябва" и "искам". Подбрах от своите запазени книги (като ученичка си харчех парите, давани ми за закуска за книги, моите родители не са ми купували и не са контролирали това) и


20 Юли 2011 11:42 | гражданка
Оценка:
7
 (
11
 гласа)

Според мен всичко е комплексно- не можем да виним само учителите.
1. съдържанието на учебниците е под всякаква критика
2. между учителите действително има неподготвени и неграмотни/ Визирам от личен опит с моето дете, където учителката от 2 клас допускаше граматични грешки/
3. непукизма на родителите и масовата им незаинтересованост какво и как учат децата им. Само когато трябва да ходят да молят учителите за по-висока оценка на недооцененото им дете, тогава прекрачват прага на училището
4. Всички с общи усилия-родители, учители и ученици можем да постигнем някакви резултати, иначе скъса ли се тази нишка, резултата го виждаме. Успех на всички в трудната борба да направим от нашите деца образовани хора.


20 Юли 2011 11:48 | --
Оценка:
9
 (
13
 гласа)

ги предоставих на първокласничката, като се надявах, че тя ще е прочела препоръчителните си книги и ще прояви интерес и към нови. Те също бяха съобразени с това, което ще изучава като произведения и автори във втори клас. Но останах с надеждата, защото тя един ден ми заяви, че няма да прочете "моите" книги (аз и ги подарих, но за нея те си остават мои), защото не иска. Не ме притесни това, защото тя използва израза "не искам". Аз нали върху това работех с нея, значи съм имала резултат. Но не мога да бъда все около нея и да продължа с другите уроци. Знам как, но аз не съм неин родител и не навлизам в ролята на такъв. Убедена съм, че резултатите ще бъдат все по-странни за нас, защото никой не търси вината където трябва, а за да оневини себе си, напада наред.


20 Юли 2011 11:54 | Кандидат-студент
Оценка:
8
 (
12
 гласа)

Що се отнася до останалите изпитни задачи - бяха лесни! Явно ЮЗУ са решили да оправдаят мнението за тях и да накарат кандидат-студенти като мен, които са решили да не се доверяват на обществената преценка, считайки я за предразсъдък, само да съжаляват, че са избрали този ВУЗ! Ако толкова са искали да организират поголовна сеч, както е видно от статистиката, да бяха дали по-трудни задачи, а не да си измислят оценки и нови критерии ( в критериите за оценка на свързания текст с отличен е посочена препратката към литературно произведение като изборна, а не задължителна). Нищо, аз поне се подсигурих през април, за да не се превръщам в плънка за някоя педагогическа специалност.


20 Юли 2011 11:59 | 555
Оценка:
5
 (
11
 гласа)

И според мен проблема е в проверяващите, събират ги от гимназиалните училища, а там нивото на учителите е под всякаква критика. Да не говорим, че тестовите задачи не са прецизирани от разработващите тестовете. От 1999 г. се пишат правила за езика :), а има проверяващи, който не са си опреснили знанията по" писмена и говорна култура". Многото кандидати и краткия срок за порверка са принудили ЮЗУ да прибегне до услугите на не дотам компетентни проверяващи. Не можем да слагаме всички в кюпа на неграмотните. Горната госпожа е редно да се извини на изключенията, все пак голяма част от тези ниско грамотни студенти ще са техни възпитаници. Самите преподаватели свалят рейнигна на университета.


20 Юли 2011 12:04 | 555
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

И според мен проблема е в проверяващите, събират ги от гимназиалните училища, а там нивото на учителите е под всякаква критика. Да не говорим, че тестовите задачи не са прецизирани от разработващите тестовете. От 1999 г. се пишат правила за езика :), а има проверяващи, който не са си опреснили знанията по" писмена и говорна култура". Многото кандидати и краткия срок за порверка са принудили ЮЗУ да прибегне до услугите на не дотам компетентни проверяващи. Не можем да слагаме всички в кюпа на неграмотните. Горната госпожа е редно да се извини на изключенията, все пак голяма част от тези ниско грамотни студенти ще са техни възпитаници. Самите преподаватели свалят рейнигна на университета.


20 Юли 2011 12:18 | запознат
Оценка:
11
 (
15
 гласа)

Видно е, че статията предизвика обществен коментар. Според мен причините за тази неграмотност е комплексна - вината е във всички нас. 1- родителите още като вземат детето си от детската градина питат "какво яде", а не какво правихте днес, какво научи. 2- Учителите (а и лекари, инженери, архитекти) винаги са ТОЯ или ТАЯ, т. е. няма уважение към личността, към професията, към отговорността, която е поел този специалист. 3-отношението към образованието, а и възпитанието се формира в първите 7 години. Защо обвиняваме учителите, като самите ние говорим неправилно, говорим ароганто, държим се нагло, имаме само претенции, а забравяме задълженията си?


20 Юли 2011 12:21 | Възмутен
Оценка:
3
 (
11
 гласа)

Правилно е това, че преподавателите са на изключително ниско ниво, все пак от години всички изпаднали от класацията влизат в педагогическите специалности. Като наскоро завълшил, мога да кажа, че преподавателите ми бяха направо трагични, на всякакви въпроси от моя страна, свързани с учебния материал, следваше отговор: "Ти пък само питаш, я млъкни и другите да научат нещо" или "питай някой, който знае" и следваше повторение на вече казани неща, които и те самите не разбират. Клишета от типа "днешните деца не четат" само замаскират същината на проблема за ширещите се мързел и неграмотност сред преподавателите! А да се твърди, че родителите са безразлични, при все че именно те плащат за частните уроци на осакатените си от системата деца, е напълно безпочвено обвинение. За четири години в гимназията единственото, което ме спаси от интелектуално затъпяване беше усилената самоподготовка, а сега тези лаици оценяват работите на кандидат-студентите - ЖАЛКО!


20 Юли 2011 12:23 | запознат
Оценка:
6
 (
12
 гласа)

До анонимен
Много жалко за Вас-млад човек, а толкова елементарен.
В университет се кандидатства за определена специалност, а не за СТУДЕНТ. Ето такива като Вас, които изреждат по 50 желани специалности само и само да се ЗАКАЧАТ в някоя, стават после неграмотни специалисти (ако завършат изобщо) и по принципа на снежната топка увеличават популацията на неграмотните около тях.


20 Юли 2011 12:29 | вече завършил
Оценка:
2
 (
8
 гласа)

Запознат, ако действително сте запознат, не би ли трябвало и коментарът Ви да изразява запознатост? Самообинението не решава проблемите, действително семейството има решаваща роля за възпитанието, но знанията би трябвало да се придобиват в училище. Статията е за неграмотността, а не за липсата на благоразумие. Ясно, че възпитанието кара такива като Възмутен да се самоподготвят, но масата се подготвя в училище и това е, за което се плаща на учителите.


20 Юли 2011 12:29 | мм
Оценка:
9
 (
15
 гласа)

Най-неграмотните завършват най-лесно образованието си. След това "печелят" с лекота и конкурси. Това е държавата ни/ за съжаление/.


20 Юли 2011 12:59 | запознат
Оценка:
9
 (
9
 гласа)

до вече завършил
Да, абсолютносъм съгласен с това, че знанията се придобиват в училище!!!
Това, което аз изразявам е, че отношението към знанието и към образованието се формира в ранна възрст. Човек може да даде нещо от себе си, но само тогава, когато има желаещи да го вземат. Така според мен, се въртим в порочен кръг- липсата на интерес от страна на учениците демотивира и учителите. Не съм учител, но съм родител на 2 пораснали и вече завършили и висшето си образование деца и знам, че за да станат трудолюбиви, отговорни, знаещи и търсещи знания зависи от нас родителите. Ако ние сме неграмотни и мързеливи, не можем да родим и отгледаме по- добро поколение. Всичко започва от самите нас. Ако ние не се примиряваме с неграмотността и посредствеността ( а и с всичко останало) нама да има почва за това. Но трябва първо да искаме от нас, преди да търсим вината в другите!!! Според мен всеки би трябвало да си задава въпроса:Какво направих аз за себе си ? Това е мое мнение и мотив в живота.


20 Юли 2011 13:08 | ЧИТАТЕЛ
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

За неграмотноста на българските ученици се говори вече десетилетие, но нищо не се прави по въпроса. Това може би е политика. Ограничените хора по лесно се манипулират. На управляващите така им е изгодно -не намират за необходиммо да има промени в образованието. Моралните устои са променени към по лошо. Навсякъде по медиите ни занимават само с цигани. Управляващите са виновни за тази циганизация с техните стремежи за власт. От тези цигани пада и нивото на нашите деца, които учат в смесени паралелки-те не знаят български и дърпат другите на долу, ето защо пада нивото. Циганите трябва да учат по друга система за бавноразвиващи не да сриват българчетата-това е проблема.


20 Юли 2011 13:17 | 555
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Питам се дали някой ще ревизира оценките на проверяващите :)))))


20 Юли 2011 13:23 | ?
Оценка:
1
 (
9
 гласа)

Каква обида за кандидат- студентите, тези оценки са всъщност оценки за учителите от средните училища, а когато завършилите започнат да се явяват на конкурси за работа пък теста е за преподавателите от ВУЗ.


20 Юли 2011 13:29 | Очакващ
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

Дано да ги ревизират! Има нещо, което силно ме смущава - само в аулата квесторите предупредиха 5-6 човека, че работите им щели да бъдат анулирани заради знаци и написани имена, знам и за друга стая, в която е имало същия проблем. Освен това имаше и няколко човека, които влязоха в аулата със закъснение и въпреки това бяха допуснати. Май не само с оценките има проблем, а и с валидността на работите.


20 Юли 2011 13:33 | Смаян
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Нали работите са анонимни, а сред кандидат-студентите имаше даста надхвърлили 25, как така все току-що завършилите са плявата сред кандидатите, председателю на изпитната комисия - МИСЛИ!


20 Юли 2011 15:14 | До Възмутен
Оценка:
3
 (
11
 гласа)

Евала ти на самочувствието. Като учителите са неграмотни и некадърни, при кого ходеше на частни уроци, за да си даваш парите. Учителската професия, освен че е неблагодарна, е и най-уязвима. Защото всички в България се мислят за компетентни в областта на образованието и смело и безотговорно раздават присъди, слагайки всички под общ знаменател. Впрочем това май е част от народопсихологията ни - да мрънкаме, да плюем другите (същите злъчни критики ги чета и по повод на лекари, чиновници, управляващи, независимо от коя партия са) и да превъзнасяме себе си. Ей, възмутения, има още много хляб да изядеш, за да стъпиш на земята. А може би и никога няма да стане - някои си остават въздухари цял живот.


20 Юли 2011 16:06 | Възмутен
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

Много лесно сам, сам, сам. Родетелите ми не могат да си позволят частни уроци. Първо в страницата на Министерството на образованието видях учебниците и издателствата, материала за матурите, купих си ръководство за учителя, после четене, четене и т. н. САМОПОДГОТОВКА. Моите оценки са отлични от кандидатстудентските изпити така, че ..... Въпроса е принципен не може да ни квалифицират като "неграмотни", против статията съм! Ами, ако магарето можеше да говори все пак ----- :).


20 Юли 2011 16:34 | 9
Оценка:
-5
 (
9
 гласа)

Лелеее, колко много "умни" и "грамотни" хора са се навъдили тук... Откъде излязохте такива специалисти, разбиращи днешното поколение млади хора ? Засрамете се ! Вместо да похвалите децата, които са изкарали петици и шестици, вие плюете ли, плюете... Не слагайте всички под общ знаменател, изключително глупаво е


20 Юли 2011 17:05 | Възмутеният,
Оценка:
-4
 (
6
 гласа)

Ти може да си си против статията, но все пак допускаш грешки (е, не може да се каже, че си неграмотен). Не знам кога си завършил, но ако е в близките 5-6 години, в училищата задължително се окачват списъци с учебниците, по които ще работят учениците през учебната година. Така че - няма нужда да си търсиш сам списък с учебниците. И две въпросчета, на които сигурно няма да отговориш - какви точно кандидатстудентски изпити си държал и къде и коя гимназия си завършил?


20 Юли 2011 18:15 | Поддръжник
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Абе този Възмутеният говори за електронните учебници в е-образование, в което се влиза през сайта на МОМН, полезни са, особено, ако искаш да разполагаш с по-голяма база данни без да плащаш, едва ли има предвид само списъците на изданията, а и ако става на въпрос това, че един учебник е избран от преподавател за преподаване не означава, че това е най-доброто издание. И към Възмутения: умен си, горният коментатор явно като казва, че имаш грешки, визира погрешното членуване на подлога в предпоследното изречение и една погрешно поставена запетая, разделяща сложния съюз "така че", но спокойно - по-добре незначителни грешки, които ще определя като печатни, отколкото грешни изводи, като тези на крадеца на псевдоними!


20 Юли 2011 18:42 | 12435
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

На изпита се явиха и много кандидати над 30 години. А има само 2 отлични оценки... Аз съм шокирана!!


20 Юли 2011 18:51 | Кирил
Оценка:
3
 (
9
 гласа)

Главната причина за всичко това е чалгата. Нямам предвид само музиката


20 Юли 2011 20:09 | 3
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)

Виждате ли как реагират "учените хора", които пишат тук, когато се спомене нещо положително - за изкараните петици и шестици, за това, че има и деца, които се стараят ? С минуси ! Е на това аз казвам ИСТИНСКА ПРОСТОТИЯ.


20 Юли 2011 20:38 | до 3
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

Не съм човек, който класифицира хората и не искам да бъда поставяна в някаква графа, не съм и слагала минуси на коментарите, но на вашия натиснах върху "ръчичка сочеща палец надолу", защото не одобрявам вашия коментар. Писането на коментари не означава "за" и "против", а излагане на гледна точка по проблема, който се разисква в статията.


20 Юли 2011 21:19 | 3
Оценка:
-3
 (
7
 гласа)

Госпожице/Госпожо, защо тогава в негативните коментари младите хора се поставят под общ знаменател ? Тези 222 петици и 2 шестици нищо ли не показват, нищо ли не значат ? Защо с лека ръка се говори против днешната младеж


20 Юли 2011 21:46 | до 3
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

Не мисля като вас. Не мога да давам отговор на въпрос, който не е към мен, аз не съм давала отрицателна оценка на днешната младеж. Аз мога много да пиша за това, но не искам трибуна, не се нуждая от такава. Който ме познава, знае какъв позитивен човек съм и обожавам младите хора, винаги съм работила добре с тях, на много съм помогнала и са се допитвали до мен, защото са били респектирани от мен и са ми се доверявали за всичко. Не приемайте критичното мнение като негативен коментар. Аз в скорошен разговор с един приятел, точно това подчертах, че когато някой казва нещо, което не му харесва, да не го приема като обида, а с благодарност, да се замисли върху казаното и никой и по никакъв повод да не му го казва отново, защото вече ще го е коригирал. На доброто с добро, а на лошото-със справедливост. Водете се от тази максима. Много важно, че имало само негативи, а никой не споменавал за позитивите. Хубавото си е хубаво, за него нищо, но за лошото се говори, защото трябва да се търси причин


20 Юли 2011 22:46 | -
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)

Ако животните можеха да говорят, щяха да бъдат космати четирикраки хора!


20 Юли 2011 23:49 | Stanislava
Оценка:
2
 (
8
 гласа)

Ами като ви е труден теста, това какво говори?! На тоя лесен тест ако не можете да се справите, то какво щв правите по-нататък, когато ще сте приети??! Никой насила не е пратен там, а оценките на кандидат-студентските изпити, смея да твърдя, че са много реални. Аз миналата година кандидатсвах и се явих на предварителната сесия и имах 5, 25 по Български език и литература. На студентските изпити не винаги са реални оценките, но на кандидат-студентските са си точно такива, каквито трябва да са. За съжаление отразяват реалното положение, а то никак не е цветущо ;


21 Юли 2011 00:13 | Божура
Оценка:
-5
 (
11
 гласа)

Миналата година кандидатствах в ЮЗУ на изпита по български език и литература и наблюдавах квесторката, която беше учителка във средното образование, как отиде при моя съсед с който зедно кандидатствахме и му реши целият тест и накрая като разбрахме оценките моя съсед беше скъсан, а учителката по българкси език и литература му реши целия тест, кажете ми тогава какви хора ще са проверяващите? Значи на учителката по българкси език и литература писаха двоиката, кажете ми честно ли се оценяват оценките в ЮЗУ? Според мен там е корумпиран Университет и там се успява само със подкупи и парична сума. 0


21 Юли 2011 00:18 | До Станислава
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

Станислава такива като теб са ми много ясни как са приети студентки, явно ти си си платила парички и затова се хвалиш че теста бил лесен и че реално се оценявали тестовете, не ги разправяй на мене тия лъжи долни. Такива като теб са ми ясни как ги приемат и стават студенти


21 Юли 2011 00:24 | Кали
Оценка:
-3
 (
7
 гласа)

До колкото зная кандидат-студентските изпити се проверяват от учители, който преподават във средното образование, неграмотните учителки който немогат да говорят правилен български език те проверяват изпитните тестове и пишат нереални оценки. Литераторките са неграмотни и затова и младото поколение ще бъде неграмотно.


21 Юли 2011 00:56 | жпг
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Айде, боклуци - тичайте в кочината! Там отива да пишете неграмотните си слова!
Боклуците са далеч от ЮЗУ - Благоевград!


21 Юли 2011 01:35 | джумалия
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Ми то и преподавателите като студентите, дали има един преподавател който да е пример за честност или морал.


21 Юли 2011 01:40 | аз
Оценка:
-4
 (
6
 гласа)

На тази червена другарка как започна мъжа и в университета като преподавател, а мъжа и работеше в ТВЦ благоевград като оператор без да е заваршил операторско майсторство.


21 Юли 2011 09:44 | ОХ!
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Не мога да повярвам, че хора, определящи други хора, като "неграмотни", пишат в множествено число "критериЙ', с "Й"! Няма българска дума, която в множествено число да окончава на "Й". Друг пост - "Неграмотните учителки, коЙто не могат да говорят правилен български... "
Що за критики са това? Недейте така!


22 Юли 2011 06:58 | Няма значение
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

Искам и аз да кажа нещо, аз съм кандидат студент и се явих на изпита по Бел както Април така и сега, много бях съм разочарован от оценките си, преди имах 3, 13 сега 3, 79, мисля, че не съм заслужил тези оценки особено тази ( 3, 79 ) защо съм толкова сигурен...? този път направих нещо. което не е разрешено, на отделно листче си написах какво съм писал на 1, 2 и 3 упражнение и след като излезна теста в сайта, съответно го проверих като на есето си слагам оценка 2 за да видя в най-лошият случай колко ще имам, ами след като видях критериите за 1, 2 и 3 и със двойката от 4 ми се получи резултат 4, 48.... и после кажете, че оценяват реално..!!!


25 Юли 2011 22:59 | До Няма значение
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Такова ужасно неграмотно писание не заслужава и двойка, камо ли 4. 48. И освен това - в скалата за оценяване изобщо няма такива оценки - нито 3. 79, нито 4. 48


20 Август 2014 00:02 | благоевград
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Крайно време е да не се проверяват кандидат-студентските изпити от учителките от гимназията, те какво се бъркат там където не им е работата, трябва да ги проверяват преподавателите в ЮЗУ.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар