Двуетажни тунели на АМ "Струма" в Кресненското дефиле

20 февруари 2017 16:41   12 коментара   19628 прочита


Представители на неправителствената инициатива "Граждани за устойчиво развитие" поискаха да бъде спряна обществена поръчка за ЛОТ 3.2 от автомагистрала "Струма". Архитектите, членове на организацията, се обявиха против идеята трасето на магистрала "Струма" при Кресна да бъде разделена на две - колите в едната посока да се движат по сегашния път Е79, а в другата - по ново трасе на височина 750 метра в планината.

Те предлагат пътна и железопътна магистрала да минава през поредица "светли" и "тъмни" двуетажни тунели през дефилето Тунелите ще са широки и ще позволяват движение на колите в три платна във всяка посока. Освен това, те ще са и двуетажни. В едната редица тунели ТИР-те ще се движат на "първия етаж", а леките коли - на "втория". В другата поредица тунели на "първия етаж" ще минават влаковите композиции, а на "втория етаж" отново автомобили. По думите на архитектите стойността на тази магистрала може да е само с до 50 процента по-скъпа от сегашното предложение на пътната агенция и на МРРБ.

Според инженер Румен Марков от сдружението, проектът позволява през Кресненското дефиле влаковете да минават със 160 и дори с 200 километра.

В проекта на МРРБ пътят ще минава много високо и ще е с наклон около 6 процента, прекалено много за ТИР-те и те ще минават по други маршрути, посочи още архитект Димитров.

Милен Петров

 


Още за: ам струма   дефиле   тунели   Още от: Общество

Принтирай статия
12 коментара
20 Февруари 2017 16:51 | наблюдател
Оценка:
19
 (
27
 гласа)

Аман от идиотските неправителствени организации !!! Заради тях и разни еколози, тоя участък 10 години не може да тръгне. И ако към всичко това добавим желанието на ГЕРБ да саботира всяко бъдещо управление - никога няма да има път през дефилето, а даже и пари ще връщаме. По социалистическо време нямаше НПО, нямаше "еколози" и всичко вървеше бързо, в срок и качествено. Ако бяхме при бай Тошо -цялата магистрала вече щеше да е готова


20 Февруари 2017 18:26 | при бай Тошо
Оценка:
1
 (
15
 гласа)

Строителството на автомагистралата Тракия започва през 1973 г. До промените през 1989 са готови първите 144. 70 км - за 26 години.

Иначе за НПО-тата съм съгласен.


20 Февруари 2017 18:29 | До наблюдателя - комунист
Оценка:
-1
 (
23
 гласа)

Аман от комунисти бе. Като ти е било толкова мило по времето на бай - тошо отивай при него. Що не я построихте тази магистрала по времето на комунизма и ред други магистрали? Къде спахте всички комунисти. А и като гледам колко сте компетенти абсолютно всички комунисти, по добре, че не я бяхте строили тази магистрала.

За пръв път има предложение което има смисъл. Абсолютно всички предложения досега бяха малоумни, особено това последно с две платна. Абсолютно по български. До някъде това с тунела беше добре. Но само ако се строи не от комунисти.


20 Февруари 2017 19:43 | Илиева
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

Новите мантинели поставени на 50 см до шосето ограничават напускането на платното в случай на необходимост. Така се създават условия за тежки удари, които при липса на мантинела могат да бъдат избегнати. Мантинела се поставя след банкет и само на къси участъци, а не от край до край. Някой чиновник пак експериментира с живота на другите.


20 Февруари 2017 19:44 | Kiril
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

И като падне една лампа от втория етаж та помита всичко чак до първия...


20 Февруари 2017 21:03 | инж. Благой Симеонов
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

ИЛИЕВА, ТИ КАКВО СИ ЗАВЪРШИЛА?
КАК МОЖЕ ТАКИВА ГЛУПОСТИ ДА ПИШЕШ?
ИМАШ ЛИ ВЪОБЩЕ ПРЕДСТАВА ЗА КАКВО СЕ СЛАГАТ МАНТИНЕЛИ?


20 Февруари 2017 21:14 | наблюдател
Оценка:
6
 (
12
 гласа)

при бай Тошо написа:Строителството на автомагистралата Тракия започва през 1973 г. До промените през 1989 са готови първите 144. 70 км - за 26 години.

Иначе за НПО-тата съм съгласен.
До наблюдателя - комунист написа:Аман от комунисти бе. Като ти е било толкова мило по времето на бай - тошо отивай при него. Що не я построихте тази магистрала по времето на комунизма и ред други магистрали?

За твое сведение - не съм комунист, а обективен наблюдател. На избори не гласувам. По-големи крадци от ГЕРБ не бях виждал, но тъй като познавам Бойко -Буда лично от мутренските времена -друго не мога и да очаквам. Струма не бе построена през социализма, защото ни свързваше с Гърция, а тя бе от противниковия лагер. Поради това и Тракия бе направена до Пловдив, а не до Капитан Андреево.
При всичките недостатъци на комунизма -поне организацията на работа бе на ниво. Не случайно и Буда постоянно го превъзнася, но може само да завижда...


21 Февруари 2017 07:05 | Ай
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

А асансьори между етажите та магистралата ще има ли?


21 Февруари 2017 07:54 | Боби
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

"Три платна във всяка посока"..... правите ли разлика между платно и лента за движение ????


21 Февруари 2017 09:45 | Водач на МПС
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Аз предлагам за Гърция да се пътува по сегашното трасе, а на връщане през Папаз чаир, града и т. н. Така ще имаме и магистрала Места. Горните предложения вероятно са взети от някой филм на Спилбърг.


21 Февруари 2017 09:59 | Констататор
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

наблюдател написа:За твое сведение - не съм комунист, а обективен наблюдател. На избори не гласувам. По-големи крадци от ГЕРБ не бях виждал, но тъй като познавам Бойко -Буда лично от мутренските времена -друго не мога и да очаквам. Струма не бе построена през социализма, защото ни свързваше с Гърция, а тя бе от противниковия лагер. Поради това и Тракия бе направена до Пловдив, а не до Капитан Андреево.
При всичките недостатъци на комунизма -поне организацията на работа бе на ниво. Не случайно и Буда постоянно го превъзнася, но може само да завижда...


Я, кажи тогава милият ти Бай Тошо простака защо не построи една магистрала до братска Румъния и Югославия, където Тито ( очевидно не простак), им е построил още 80-те години? Там какво ли го е възпрепятствало? Може би гнилият капитализъм?


21 Февруари 2017 14:01 | До наблюдателя - комунист
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

наблюдател написа:За твое сведение - не съм комунист, а обективен наблюдател. На избори не гласувам. По-големи крадци от ГЕРБ не бях виждал, но тъй като познавам Бойко -Буда лично от мутренските времена -друго не мога и да очаквам. Струма не бе построена през социализма, защото ни свързваше с Гърция, а тя бе от противниковия лагер. Поради това и Тракия бе направена до Пловдив, а не до Капитан Андреево.
При всичките недостатъци на комунизма -поне организацията на работа бе на ниво. Не случайно и Буда постоянно го превъзнася, но може само да завижда...


По времето на комунизма се "гласуваше". Не е демократично да не се гласува. Макар, че и това е избор.
Значи по времето на комунизма, всчики съседи са били Врагове. Ей тази комунистическа политика и много други до ден днешен не я разбирам. Ей този комунизъм, малтретирай и убивай собствения си народ докато можеш.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар