Безхаберие в Спешен център - Благоевград в Деня на детето: 10 г. хип хоп танцьорка със счупена ръка оставена на болките, лекари безразлично я пращат у дома да чака рентгенолог

02 юни 2013 00:52   60 коментара   30097 прочита


Благоевградчанинът Емил Манов, баща на 10-годишно момиченце, ученичка в 3-то основно училище се оплака разстроен и възмутен от отношението на дежурните лекари в Спешен център Благоевград тази вечер, мъжът потърсил медиците заради силни болки, които 10- годишната му дъщеря търпяла след падане днес на тържество по случай деня на детето. Малката е хип хоп танцьорка и наранила ръката си. Когато се върнала у дома започнала да се оплаква и родителите й я завели в Спешния център. Ето какво разказа бащата :

Дъщеря ми се прибра около 18 часа и в къщи и започна да се оплаква, че я я боли. В 21:00 отидохме в спешен център, откъдето безразлично ни казаха, че и няма нищо, просто се е уплашила, да пие Парацетамол и утре да дойдем отново, за да снимат ръката и сега нямало кой да го направи. Представете си с тези болки детето ми цяла нощ у дома. Отидохме в Рубидент, откъдето след преглед ни върнаха отново да търсим някой за снимка, в Спешния отново ни изгониха и ни казаха, че може да стане утре. А болките на дъщеря ни се засилваха.

Потърсихме помощ в Ортопедия на болницата. Едва тук попаднахме на лекари. Д-р Спасов беше дежурен и сложи гипс на ръчичката на дъщеря ми, оказа се, че Ивана има пукната костица, което е много болезнено и 10 дни трябва да е с гипс. Благодаря на ортопеда и на всички в отделението, обаче ми кажете какво да си мисля за Спешен център, ами ако беше нещо по сериозно, дали пак ще ни карат да чакаме до утре. Не ми се мисли за тежко болните хора, които имат нужда от Спешна помощ. Затова тук стават неприятни неща, сега ще депозирам жалба за отношението към нас, заяви Емил Манов. В понеделник той ще сезира ръководството на Спешния център и контролните здравни институции.

П. Павлова


Още за: Е. Манов   отношение   лекари   Още от: Общество

Принтирай статия
60 коментара
02 Юни 2013 02:50 | nnnn
Оценка:
5
 (
21
 гласа)

Спешни състояния и индикации за хоспитализация
съобразно наредба N45 от 2010г за утвърждаване на медицинските стандарти
Ортопедия и травматология

1. Травматични състояния, налагащи диагностично-лечебниу действия с неотложна помощ.
-фрактури (счупване) и луксации ( изкълчване) с оформена или застрашаваща лезия на магистрален съд.
2. Травматични състояния, налагащи спешни действия ( до 6часа от травмата)
-открити фрактури и луксации
- миелични фрактури на гръбначния мозък
- фрактури на таза
3. Травматични състояния налагащи спешни действия до 12 час след травмата
- множествени фрактури
- увреждане на неврологична структура
4. Травматични състояния, налагащи диагностично лечебни дейности с отложена спешност от 24до96часа след травмата
- закрити изолирани фрактури, кото не са лекувани дефинитивно през първите 12 часа по различни причини


02 Юни 2013 07:04 | ВЪЗМУТЕН
Оценка:
10
 (
20
 гласа)

Само едно нещо не разбрах !!! Как без рентгенова снимка поставихте диагнозата
" ПУКНАТА КОСТИЦА "


02 Юни 2013 07:47 |
Оценка:
16
 (
26
 гласа)

Ми значи хората ще чупят още по-големи рога. Възмущават се работещите в Спешен център, но отношението им към нуждаещите се от тяхната помощ е повече от възмутително. Попадала съм и на много добри доктори ХОРА там, но и на възмутително нагли непукисти, на които и на мен ми се е искало да им строша главата - да чакаш докато си изпие кафето, защото имал нужда от почивка... а дотогава болния ще търпи. Тая професия иска сърце - ако нямаш такова, стани овчар. Там обикновено работят лекарите без специализации... и почти никога не знаят какво да направят.


02 Юни 2013 08:18 | а
Оценка:
-7
 (
47
 гласа)

Като има нямаш доверие и нищо не разбират - защо ходиш при тях ? ходи си при тия който знаят и могат всичко . В началото когато се отвори спешното бяха задължени специалистите от отделенията да дават дежурства, но много бързо се отказа. А защо ли ? Защото е лесно ? Защото там работещите трява да лекуват характеропатии . Хора който си мислят че една драскотина е спешно състояние, един кърлеж ... Стига сте плюли . Преди да отидете до спешното си отговорете на въпроса дали вашето състояние е животозастрашаващо ? ако ли не е ? не ви е мястото там . Ще видите като напуснат повечето от работещите там - какво ще правите ? ще видим колко ще бъдете добре .


02 Юни 2013 08:29 | Пушач
Оценка:
0
 (
48
 гласа)

Този загрижения баща от 18 до 21 часа футбол ли гледа та не заведе "превиващото се от болка" дете на лекар. Спешен център е за спешни случаи, а не за прищевки на комплексирани индивиди. За съжаление трябва да кажа, че хората злоупотребяват с "безплатното" здравеопазване. Ако за всяко неспешно състояние се заплащаше нещо, нямаше да умират хора, защото лекарите са заети с банални неща.
Странно и как лекарят от Ортопедия е разбрал за "пкнатата кост" . Сигурно има очи рентгени ?! По вероятно обаче да е решил да източим някой лев от Здравната каса заедно с малък стимул от родителите.


02 Юни 2013 08:39 | гипсаджия
Оценка:
-16
 (
40
 гласа)

Ало Бащата - Аз съм строителен работник и гипс права . ако беше платил на мен и сн теб гипс щях да сложа . еи така да си имаш гипс да ти тежи


02 Юни 2013 08:43 | към ссс
Оценка:
0
 (
16
 гласа)

защото има такива като теб и ги занимават със глупости


02 Юни 2013 09:18 | тоно
Оценка:
19
 (
39
 гласа)

Изискайте информация кой е бил на разположение през нощта ? Кой е бил рентгеновия лаборант, който би трябвало да направи снимка и кой е бил лекаря - рентгенолог, за да я разчете ????? Това е спешно състояние, детето е трябвало незабавно да бъде обслужено !!!!! Защо не сте им треснали два юмрука, веднага са щели да ги извикат ! Счупената ръка боли много, жалко, че детето е търпяло тези болки, заради нехайството на СПО !


02 Юни 2013 09:24 | тоно
Оценка:
8
 (
14
 гласа)

Алооооо, " Струма " променете си заглавието !!!!! Това не е спешен център, а СПЕШНО ОТДЕЛЕНИЕ, което е към болницата и е подчинено на Михайлов !!!!!


02 Юни 2013 09:27 | читател
Оценка:
33
 (
45
 гласа)

Като чета коментарите ясно се открояват тези на здравните работници и определено ме възмущават! Наистина затова има пациенти, които налитат на бой! И аз съм лекар и съм възмутен от безхаберието на дежурните в спешното, а представете си какво са изживели това дете и родителите му! Първия коментар е направо за бой - значи може да оставиш дете със съмнение за пукване или счупване и силни болки до сутринта, защото според цитирания правилник фрактурата е скрита и изолирана??!! Нямам думи да изразя възмущението си (впрочем имам, но съм възпитан човек...)


02 Юни 2013 09:30 | Кукя
Оценка:
12
 (
20
 гласа)

Кервана си върви, а кучетата си лаят... Сигурно е снимал детето в ПУЛС и се е изръсил с 50-тарка за гипса.


02 Юни 2013 09:34 | здравен мениджър
Оценка:
7
 (
17
 гласа)

Явно някой отговорен тъпанар е разделил спешно отделение и спешен център, от което възникват усложнения при приемането и лечението на пациентите. Те трябва да се обединят и да работят в синхрон. Но и това не оправдава дежурния персонал за проявеното безхаберие! Този случай е за съд!


02 Юни 2013 09:41 | vss
Оценка:
-4
 (
30
 гласа)

Абе хорица нещастни научете се най после че никои не ви е длъжен за нищо, вашето здраве си е ваша отговорност и престанете да търсите под вола теле. И Спешно приемно нама нищо общо със Спешен Център .Запомнете едно просто нещо, от 10 години дъвчете едни и същи простоти и не зацепвате изобщо.


02 Юни 2013 09:42 | 11111
Оценка:
4
 (
12
 гласа)

Преди години и аз си бях счупил ръката и тея от спешниа не искаха да ме снимат вечерта а като отидох на другиа ден ме снимаха и ми казах, нищо ти няма отивай си в къщи и компресче и това е ама от тогава ръката ми е крива и не мога да я исправям, направо са гадове


02 Юни 2013 09:45 | Българина
Оценка:
13
 (
21
 гласа)

Приветствам закон, защитаващ лекарите и др. медицински служители, по време на работа. Това са хората които трябва да почитаме. Но:има и такива които са некадърни, пияни отиват на работа или там пият, крият се вечер в др. стаи, да не ги притесняват болни, пушат в кабинетите без да ги е грижа за болните които търсят помощ, или са хоспитализирани, държат се нагло и грубо, търсят пари нерегламентирано... дори "височяйщи" доценти и професори, знаещи че нарушават НК, но нито Държавата, нито ние ги наказваме. Това са лични наблюдения. Лично съм пострадал, както и мой родител, детето ми. Това също трябва реципрочно с този закон, да се приложи и да си вършат работата както трябва. Тези крими деяния са доказани от много случаи на причиняване на телесни повреди и смърт от лекари, от хора и ТВ предавания, но не са осъдени. Не може едностранно да се дават права, имат и задължения и отговорности. Има чл. 6 в Конституцията на РБ-закона е равен за всички, без привилегии и т. н. Пациентите също имат пр


02 Юни 2013 09:45 | Към Струма
Оценка:
9
 (
17
 гласа)

Проверявайте си информацията - вестник Струма. Др Спасов е казал на въпросният баща, че няма счупване но за всеки случай да сложат шина и да обездвижат ръката . Няма счупване .


02 Юни 2013 09:50 | Българина
Оценка:
3
 (
11
 гласа)

... права и трябва да бъдат обещетявани/морално и материално/от техните грешки и неспазването на закони и разпоредби. Защо не се гласува и такъв закон или направят поправки. Проверките за лекарски грешки трябва да се правят от независим орган на Държавата, а не от техни колеги, които ги прикриват и пострадалите и техните семейства остават излъгани. Обещетенията трябва да се изплащат до месеци, а не по общият ред да ги съдиш с години и да даваш средства по дела. За това да се помисли, а не само да се използват няколко случая на бити лекари и да се прави закон, а от 23 години хиляди болни потърсили помощ в болнични заведения, са починали и са станали инвалиди. Не забравяйте това българи и така лесно да правите едностранни оценки и съжаления. Кой съжалява пострадалите семейства от лекарските грешки? БАЩАТА ДА СИ ТЪРСИ ПРАВАТА ДО КРАЯ, ДОРИ ДО ЕВР. СЪД. Тука прочетете "Харта за правата на пациентите" http://sotirmarchev.tripod.com/harta.htm


02 Юни 2013 09:57 | вик
Оценка:
4
 (
20
 гласа)

затова ги бият лекарите като идеш за помош те гледат се едно неса на работа а си отишал в тех да им досаждаш


02 Юни 2013 10:00 | DAS
Оценка:
8
 (
12
 гласа)

За сажаление е истина, незнам какви са им задълженията за първа помощ но са под всякъква критика, давам пример преди година поради наглоста на бърза помощ най близкия ми си замина и наглоста им е "за този ли ме разкарвате" на 71 год а да не говорим за дете разбирам че не получават много пари ама да не забравят клетвата на Хипократ и най вече е долно да к..... от ч..... който си отива колко жалко до къде стигнахме


02 Юни 2013 10:36 | Доктора
Оценка:
-2
 (
22
 гласа)

този баща да е чувал, че има неотложна помощ. знае ли той къде е неотложната помощ на неговият личен лекар- НЕ!!!!! Ако я знаеше, там щеше да бъде обслужен коректно, ама така е 90% от пациентите не си знаят къде се намира неотложната им помощ и 100% от тях ЗНАЯТ ЧЕ ИМАТ САМО ПРАВА!!!!!


02 Юни 2013 11:22 | Zhangfei
Оценка:
7
 (
15
 гласа)

Много от тези така наречени "доктори", нямат нито добра професионална подготовка, нито адекватно отношение към пациентите, нито елементарно могат да общуват. За съжаление. Единственото което ги интересува са парите и да надуват бузи колко са важни. С такова ниво на услуги в други страни подобни доктори биха били тотални банкроти и не биха вдигнали глава от съдебни искове за компенсации. Така че нека ценят търпението на българите и да се радват на сравнително добрите пари които получават за своите некачествени услуги. Това е резултата от "реформите" проведени от нашите (пишман) "политици".


02 Юни 2013 11:23 | hahha
Оценка:
7
 (
15
 гласа)

На детето му личеше че изпитва болка, не ми трябва да съм лекар за да го разбера. Аз бях пред пулс, а те обикаляха в търсене на някой, който да им помогне.


02 Юни 2013 11:25 | до vss
Оценка:
0
 (
10
 гласа)

vss написа:
Абе хорица нещастни научете се най после че никои не ви е длъжен за нищо, вашето здраве си е ваша отговорност и престанете да търсите под вола теле.



Дано стигнеш и ти до там и да те питам тогава кой ти е длъжен и кой не, манипулативно ко**ле!? В какво се състои работата на спешен център тогава!? Или искате да лапате парички без никаква отговорност. Е няма пиле, свърши тая... Съд до дупка и ако може извън България!!!


02 Юни 2013 11:32 | стоянов
Оценка:
0
 (
18
 гласа)

В СПЕШНА ПОМОЩ БЛАГОЕВГРАД СА СЕ НАБУТАЛИ ЕДНИ ПСЕВДОЛЕКАРИ КАТО ДОКТОР ИБРАХИМ МЕХМЕД ЧОЛАК И РЕД ДРУГИ ПОМАЦИ ЗАВЪРШИЛИ НЯКАКАВ МЕДИЦИНСКИ УНИВЕРСИТЕТ В ПЛЕВЕН И СЕГА СЕ ГАВРЯТ С ХОРАТА. ДРАГИ СЪГРАЖДАНИ ОТ БЛАГОЕВГРАД ДА СЕ НАДИГНЕМ И ИЗМЕТЕВМ ТАЗИ СГАН ДА ОТИДЕ ТАМ ОТКАДЕТО Е ДОШЛА


02 Юни 2013 11:55 | ami aaa
Оценка:
4
 (
12
 гласа)

при такава фактура трябва наистина специалист, за да се прецени и ако се налага намести и обездвижи ръката. Бащата какво предпочита, да го обслужат бързо и после да троши и намества още 3 пъти ръката на детето си, за да не е накриво ? Всъщност бащата знае ли какво иска ? Уважавайте си малкото останали лекари. Макар от горчив опит да знам, че са малко истинските и много търговците, сред тях.


02 Юни 2013 12:39 | lubitel
Оценка:
4
 (
12
 гласа)

Добре де какво всички протестираме, че някой искал пари. Та нима всички ние работим безплатно? Аааа да - не сме се прекарали да даваме някаква клетва. То май и тази клетва не е да те лекуват безплатно, но нейсе. А това че в случая не са ти ходили по гайдата -ами това си е екстра. В спешното лекуват спешни състояния - да не те боли много и да доживееш сутринта, за да отидеш на специалист. А това че искаш всичко на момента и безплатно ... това никъде го няма (за Северна Корея не знам)


02 Юни 2013 12:50 | Българина
Оценка:
1
 (
13
 гласа)

Който е здравно осигурен не трябва да плаща в нормално Държава, особено пък да му се искат пари под масата, за мед. пътека или пък в Спешно отделение или Спешна помощ. Лекарите те изпраща на специалист, или го повикат/ако са почивни дни, вечер/, но някои от тях се крият и те препращат пострадалите при личен лекар. Трябва да има закон-точен, наредба-точна, за всички здравни заведения, а за Сп. помощ, всичко трябва да се извърши, за да се спаси живота на човека или се"сглоби" при счупване, отрязана ръка..... но нашите ПС, не са оборудвани както трябва, нямат специалисти навсъкаде каквито трябва.... а сме държава от ЕС. Така ли е в Германия, Италия.....? Трябват сериозни наказания на лекари, неспазили Закона за здравето, СЪГЛАСНО ПРАВАТА НА ПАЦИЕНТА И ДР. ЗАКОНОВИ НОРМИ. ЛЕКАРЯ ТРЯБВА ДА ПОМАГА КЪДЕТО И ДА СЕ НАМИРА, БЕЗ ПАРИ, ТОВА МУ Е ПРИЗВАНИЕТО. АКО ИСКА ДА Е ТЪРГОВЕЦ, ДА СИ НАМЕРИ 0ДР. РАБОТА.


02 Юни 2013 13:33 | Цимента
Оценка:
3
 (
9
 гласа)

До гипсаджията .Ела да те видим какъв гипсаджия си пълен смешник.


02 Юни 2013 13:42 | lubitel
Оценка:
3
 (
15
 гласа)

В нормалните държави безплатни неща няма. За лечението Ви някой плаща-Вие, Държавата или Застрахователната компания. *Безплатната* Спешна помощ се плаща от данъците на всички нас и аз лично не съм съгласен да се пилеят парите ми за неспешни и незастрашаващи живота състояния. Не считам че призванието на някой е да ми е длъжен или да бъде безправен роб.


02 Юни 2013 13:45 | дететоо
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

аз сам детето с шината и искам да кажа 4е др-Спасов е мн. добар аз сам благодарна а на тези които гожорят глупости за пари и други да си гледатработата


02 Юни 2013 14:29 | Аз
Оценка:
6
 (
20
 гласа)

Спешно е състояние застрашаващо живота на човек. При това дете такова нещо няма и медиците са прави във случая, то може а изчака до сутринта те са го обезболили с лекарства. Наистина хората са свикнали а ползват Спешното за щяло и нещяло, и парите за това са от всички нас разбере го най-после, бе хора!!! В Америка мои роднини с бъбречна криза са чакали цяла нощ, без никой да им обърне внимание, само са им дали лекарство за болката, това не е спешно състояние. Спешно е катастрофа, инфаркт, кръвоизлив и още ли да изреждам...??!! Ама наистина трябва да се въведе някаква такса и тогава кой иска да ходи, кой иска да чака. После няма пари за здраве ами откъде, като се точат за някакви глупости, които могат а изчакат до сутринта, ама не веднага искаме петзвездно обслужване за без пари ..


02 Юни 2013 14:57 | До детето
Оценка:
1
 (
15
 гласа)

Най- накрая признай си че няма никаво счупване или пукнато . Признай си... Какъв човек си . Как можеш да клеветиш хората . Бог да накаже хората който лъжат във пъти . Какво ти каза Др Спасов, че няма счупване . Признай си пред цялата аудитория.


02 Юни 2013 15:03 | Здравословно
Оценка:
3
 (
9
 гласа)

от друга гледна точна . Това безразборно снимане ( рентгеново ) е много вредно . Как може да облъчвате децата си за щяло и нещяло. И после ракови заболявания . Еми ще има . за съжаление малко хора го осъзнават


02 Юни 2013 15:08 | 123
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

Струма до кога ще ни занимава с идиотизми краса терзиава е нема а продалжавате!


02 Юни 2013 16:07 | до всички
Оценка:
-2
 (
10
 гласа)

тези които защитават явно не са посещавалия спешното, там ще ги оправи само бой до дупка. отвратителни, бездушни същества, но там мисля, че е шеф димитров. колко оплаквания има от него, не нищо не го лови, хората от системата се сещат защо.


02 Юни 2013 19:42 | rumqna
Оценка:
0
 (
8
 гласа)

Не е само там така в Сандански в болницата е същото доктор Маринова си позволява да обижда и унижава майка ми която е на смъртно легло и днес почина и баща ми които и е придружител че я беспукоили като отишли да я приемат в болницата Коя си ти ма болницата да не ти е бащиния После защо ви бият защото си го търсите затова да ви убият ви е малко Утре ще депозирам жалба срещу нея и доктор Господинова Но хората ги е страх да се опълчат срещу тях затова си патят и затова сме на това дердже Господ я е пазил тази докторка ако аз сам била там е щяла да я хварля през прозореца Бои на тези гадове да им доиде акъла


02 Юни 2013 21:57 | ЧЕ ГЕВАРА
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

каквото и да говориме, това не е никакво здравеопазване... плащаш си осигуровките, а като отидеш на доктор-пак си плащаш.... дори само да влезеш в кабинета и да кажеш:-как сте докторе, здравейте? ..и това ще ти струва 2, 90лв.... отиваш да ти бият една инжекция някъде... трябва да си купиш инжекцията, спринцовката, иглата, лекарството и..... накрая остава само САМ ДА СИ Я БИЕШ и да си платиш 2лв за..... за не се знае за какво. Но в благоевград и сандански пак поне има някакъв ред, ако отидеш в петрич-там даже няма и лекари, има само сграда наречена болница, а защо се нарича болница никой неможе да ти отговори


02 Юни 2013 22:34 | до
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Достатъчно е в този случай да се обезболи, а в България всеки разбира повече от докторите, всеки с голямото самочувствие че всички са му длъжни. Ама като идат в чужбина не припарват до спешен център че прегледа е 100 евро ако си неосигурен. А се съветват при аптекаря да си купят нещо... Жалки същества. А този баща какъв пример дава на детето си....


02 Юни 2013 23:25 | OПЛАЛА
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Емка само бой им требва на персонала в СЦ и веднага ти обръщат внимание!
А за д-р Спасов мога да кажа, че много уважава парите ... (мамона и. д. к.)


03 Юни 2013 07:29 | rumqna
Оценка:
-3
 (
7
 гласа)

Какъв пример да дава на детето си да си търси правата ето такъв пример дава Защото с тия доктори трябва да си разчиташ на късмета Те не са доктори те са търгаши търгуват с здравето на хората и те гледат в рацете Ти сигурно си доктор които си писал статията и те е страх от смели хора като бащата закони трябват закони за такива като вас и затвор ако ли не бои до дупка да ви дойде акъла жалка измет


03 Юни 2013 08:53 | lubitel
Оценка:
-3
 (
7
 гласа)

За сега нешо по-добро от демокрацията не е измислено. Така че всички които копнеят за робовладелчество и бой по безправните доктори са емоционално и умствено незрели. Могат да показват мускули на врачки и баячки. Нека останалите да спазваме правилата и да изискваме от всички това.


03 Юни 2013 09:14 | rumqna
Оценка:
-3
 (
9
 гласа)

Господин lubitel вие сте умствено не зрял за какви безправни доктори говорим колко хора умират от лекарски грешки и колко доктора има осъдени колко доктори има хванати с подкуп и колко осъдени да не говорим за безхаберието че ако не им бутнеш пари те обиждат и унижават За съжаление това е реалноста Да това го измисли демокрацията но не мисля че е нещо добро


03 Юни 2013 09:17 | лекар
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Преди 5 години се обадих в бърза помощ и помолих спешно да изпратят екип, тъй като съпругът ми изпадна в безсъзнание. Той беше хипертоник и се опасявах, че е направил инфаркт или инсулт. След около половин час екипът дойде, медицинската сестра буквално скочи на леглото, но просто констатира смъртта, след което ми каза - май първо тук трябваше да дойдем, този случай е бил спешен, а не предишния. На въпроса ми, защо не са дошли първо тук след като предупредих, че съм лекар (дори се представих с името си) и обясних професионално проблема, тя просто замълча. Щом не ги е еня дори за колегите им, нещата в спешното съвсем са зле!


03 Юни 2013 10:10 | Мислещ позитивно
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

За диспечера на спешното звено най лесно е да позвъни на дежурния рентгенолог и нещата да приключат, една нормална процедура. Ама като няма рентгенолог пак той ли е виновен? И със лонгета и без лонгета болката е същата. Ама Вие пак си пикаете срещу вятъра!


03 Юни 2013 10:13 | Петрич
Оценка:
0
 (
8
 гласа)

До Румяна и Лекар:Напълно Ви подкрепям и Ви вярвам, както и на др. коментиращи. Преди години в Сп. помощ-Сандански, брат ми на 28 г. е стоял 5 часа на пейката в коридора, със счупен на няколко места крак от катастрофа, без да му обърнат внимания гадовете. Причината беше, че е нямал 160 ДМ, за да плати"консумативи" за операцията. Телефона му е бил паднал, никой не е искал да ни се обади от тях. След като узнах, отидох и им дадох парите, с обещанието да се оперира от лекар специалист, но е бил опериран о недодялан боклук, който беше счупил бургия в костта му и още си е там. Късно разбрах за това, за мой късмет явно, защото щях да ги пребия боклуците. Освен това, въпреки че дадох и 20 лв на сестрите през нощта да го наглеждат, след операцията, никой не му обърна внимание и раните се инфектирали, после си купихме инжекциите, защото нямали и се наложи придружител с него още дни за да мине инфекцията. Дадох устно оплакване до н-ка им тогава-нищо не направиха. Някои са за бой и съд-боклуци.


03 Юни 2013 10:23 | lubitel
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

@rumqna, може и да съм незрял, но не мога да вярвам на градските легенди колко много хора са умрели от лекарски грешки. При демокрацията законът, респективно съдът казва кой крив и кой прав. Това, че следователите, прокурорите и другите призвани да събират доказателства са некадърни или незинтересовани е друг проблем. Може би и те са същите мърлячи като лекарите, комбайнерите и всички нас пишещи тук. Ако в тази страна само здравеопазването хе е наред, то тогава да разбера гневът ви. Хубавото на демокрацията е че имаш избор - не ти харесва безплатното държавно здравеопазване, избираш часрното - кеф ти Токуда, кеф ти Софиямед.


03 Юни 2013 10:24 | пак ли?
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Спешно състояние е всяко остро или внезапно възникнало състояние на нарушение на виталните функции на организма, свързано с нарушаване на морфологичната структура или спиране на функционалните процеси на един или няколко органа или системи в човешкото тяло, водещо непосредствено до смърт или трайно и тежко увреждане.


03 Юни 2013 11:23 | Пекин
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

до написа:до: Ама като идат в чужбина не припарват до спешен център че прегледа е 100 евро
. Извинявайте, но това което пишете просто не е вярно. Спешните случаи са абсолютно безплатни във всички нормални ЕС страни (южните страни не влизат в сметката, защото и там е бардак). Даже предоставят безплатни лекарства при спешни случаи. При това без да търсите - такъв си им е реда. В много от тях здравната осигуровка покрива почти всичко включително и сравнително сложни операции (очи, ухо, и т. н.). Травми като даденият случаи се решават веднага, на място. Хората са преценили че няма смисъл да се предизвиква негативен публичен резнанс там където малко усилие и лекарска етика решават въпроса. Мантрите за платената обща медицина са внедрени от нашите псевдо реформатори при демонтажа на социалната инфраструктура в България. От гледна точка на колониалистите и тяхната администрация в София няма смисъл "балканските аборигени" да ползуват качествени медицински услуги.


03 Юни 2013 11:48 | подкрепям пекин
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Преди време ме оперираха в Брюксел заради спешно възникнала ситуация. Извикахме спешно лекар в хотела и се наложи да платим малка сума около 20 евро само за линейката. Нищо не съм плащала нито за коремната операция, нито за 4 дни престой и лечение в болницата! Така че пишещите глупости по отношение на спешна помощ в Европа по-добре да си спестят лъжите!


03 Юни 2013 12:00 | Penko 2
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

I tova bilo speshno otdelenie, ami ako beshe neshto po seriozno, ako se beshe sluchilo neshto po losho s detenceto-togava koi shteshe da bade vinoven????? Roditelite shtqhte da izkarate vinovni, che ne sa predprieli po speshni merki, lekarite pak shtqha da badat opravdani-pak shtqha da izlizat pred mediite i da govorqt che dsa si svarshili rabotata. Da ama ne, te sa tam za da okazvat pomosht na nujdaeshtite se, a ne da si klatqt krarakat po cql den. I posle izlizat na protesti-za kakvo protestirat-dokato te ne se nau4at vednaj za vinagi da si varshat rabotata shte tarpqt. Shtom te ne polagat usisliq da ne o4akvat i ot nujdaeshtite se adekvatno povedenie sprqmo tqh. Porednoto nenormalno otnoshenie na lekarite-nie sme darjava v koqto, horata koito trqbva da ni pazqt ni biqt, a tezi koito trqbva da ni lekuvat ni ubivat! Sramna darjava sme !!!!!


03 Юни 2013 12:01 | Ани
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

И аз съм потърпевша от лошото отношение на лекари и персонал в този спешен център! Нехайни, нелюбезни и с отношение към хората недопустимо за лекари! Липсва им култура на поведение! Дори някои пациенти да не са за там има начини цивилизовано да се отнесат и да го пренасочат!


03 Юни 2013 12:16 | Благоевград
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

През по4ивните дни ми се наложи да потърся спешна помощ. Ами какво да ви кажа-така ти говорят сякаш ти се карат 4е си болен, пък после се сърдят за отношението на хората към тях. А и..... хи4, ама хи4 не бързат да ти помогнат.


03 Юни 2013 12:28 | lekar
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Оригинален текст
Преведен на български от старогръцки:
В името на Аполон - лечителя, в името на Хигия, в името на Панацея и в името на всички богове и богини, които вземам за свидетели, поемам върху себе си тази клетва.
На учителя, който ме е учил да лекувам, ще гледам като на баща: ще му помагам да живее и ще му давам каквото му е нужно, и ще гледам децата му като свои братя. Ако те поискат да изучат нашето изкуство, аз ще ги обуча без пари и без никакви задължения в бъдеще.
Ще ги уча на принципите на медицината, ще им давам обширни обяснения, ще им развивам доктрината като на свои деца, както на тях, така и на учениците си, които са записани при мен и са положили клетва.
Аз ще препоръчвам на болните подходящ режим според познанията си и ще ги защитавам от всички вредни неща.
Никога и никому няма да препоръчвам употребата на отрови и ще отказвам да давам на когото и да било подобно нещо.
Когато влизам в някоя къща, това ще бъде само за да лекувам някой болен,


03 Юни 2013 13:02 | anonimous
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

СПЕШНО ПРИЕМНО НЕ Е СПЕШЕН ЦЕНТЪР..... направете интриги, а се коригирайте се!!!


03 Юни 2013 13:16 | lekar
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

Когато влизам в някоя къща, това ще бъде само за да лекувам някой болен, като се предпазвам от всякаква волна неправда и най-вече от всякакви сластолюбия към жените и мъжете, били те свободни или роби.

Всичко, каквото видя или чуя при изпълнението на своята професия или извън нея и което не бива да се разправя, аз ще го пазя в тайна и ще го смятам за нещо свещено.

Ще запазя живота си чист и свещен, както и моето изкуство.

Ако изпълня тази клетва, без да я нарушавам, дано живея дълго време, за да преуспея в изкуството и да стана прочут во веки веков, като пазя тази клетва и не престъпя нищо от нея. Ако пък сторя обратното, нека ме сполети ранна смърт и вечна забрава.

Заклевам се, че по силите на знанията си ще върша всичко, в което се кълна


03 Юни 2013 14:30 | до
Оценка:
5
 (
7
 гласа)

Те за това в Англия се оплакват че чакат по повече от 6 часа в спешен център за да бъдат прегледани... информирайте се преди да коментирате или не сте излизали от Благоевград. Да не говорим че ако извикат линейка изобщо няма да получат поради недостиг. А бай Ганъо е свикнал за препиване и хоп линейка па и бием докторите че са дошли след 6 минути. Нещастници


03 Юни 2013 14:49 | ВЪЗМУТЕН
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

струма в- к е един фалшив3


03 Юни 2013 18:00 | До Петрич
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Бе пич, първо изтрезней, после пиши... в Спешен център Сандански, а и в никой друг спешен център НЕ СЕ ПРАВЯТ И НИКОГА НЕ СА СЕ ПРАВИЛИ ОПЕРАЦИИ! Какви 160 ДМ, какви 20 лева? Имаш халюцинации, спри пиенетео, че ще те довърши!


03 Юни 2013 21:29 | до лекаря
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Явно е, че не си лекар. И от някъде си се опитал да препишеш превода на оригиналлната клетва. Или съзнателно си скрил част от нея. В която се кълнеш да не махаш жлъчките и да не даваш на жените да помятат! Включително и как ти се плаща! Все пак Хипократ не е бил на фонтосинтеза!


07 Февруари 2015 03:16 | ивана
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

И ето ме 2015г.
наскоро докато чаках автобуса на спирката, до мен застана човек който едвам дишаше. този човек държеше в ръка малко шише с вода.
изведнш той падна на земята и веднага се обадихме на БЪРЗА ПОМОЩ.
часът беше около 18:20
от бърза помощ казаха, че до 10м. са дошли, стана и 40, обадих се пак но отговора отново беше 10 мин.
когато стана 19; 00 се обадихме пак и за жалост отвърнаха че нямат свободна линейка. Когато стана 19:25 линейката дойде, но човекът вече си беше отишъл!






Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар